*hospital seoul..korea*
Jimin pov
"Rainy....bangunlah....dah 2 minggu awak koma.."
Hampa.tiada jawapan....rainy masih kakU di wad icu...kejadian yang menimpa rainy tempoh hari menjadi viral di seluruh dunia...ada yang mengatakan kejadian berlaku ketika aku dan rainy senyap senyap keluar dating...nasib baiklah jungkook hyung bijak mengawal keadaan..
Dia membuat sidang media tentang tujuan aku keluar dengan rainy hari tu.akhirnya berita buruk pasal aku dan rainy semakin reda.cuma pasal rainy koma masih menjadi viral...
kata kata terakhir rainy sebelum koma masih terngiang ngiang di ruang kepala ku
~rainy dah ingat segalanya~
Aku bersyukur...
Rainy...cepat lah bangun...aku rindu panggilan oppa .....walaupun kami sama umur...dia panggil aku oppa.dia memang comel..."Jimin..."satu suara menegurku
Taeyeon dan semua snsd member berada di dalam bilik....
"Sssee ....ssee...sa...sa...ya...sesih sangat!!!"taeyeon menangis lalu memeluk sunny.Aish......suram nya bilik ni....ditambah lagi muka monyok diaorang ni....lek la....rainy tak mati lagi lah....
"Tenang lah....jangan risau.... rainy akan selamat"kata ku yakin.
Tiba tiba
'Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittttttt' mesin yang menunjukkan keadan jantung rainy bergaris...lurus...Aku panik....tak!!!ini bukan peng akhirannya!!!!
member yang lain lantas berlari mencari doktor....
'Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiittttt' bunyi dari mesin tersebut tidak berhenti...."Andwae!!!!!!!!!!!!!!"akhirnya air mata ku gugur....
*seminggu kemudian*
Aku bersyukur kerana kepergian rainy tergendala...hehe....jantung rainy berhenti selama beberapa saat..
Cuma....dia masih koma...
~just let it rain....let it rain....let it rain....wohuwowowo~
aku mendengar lagu just let it rain bahagian yang dinyanyikan oleh rainy...Tiba tiba aku terasa seperti tangan ku disentuh...
Takkanlah......
Aku menoleh....rainy memegang tangan ku dengan mata yang terbuka!"Rainy!!!!!"aku lantas memeluk rainy
"Oppa"jawab rainy lemah
" jangan tinggalkan oppa lagi ya?janji ya?"
"Nae.......maaf kerana sebelum ni rainy tak ingat tentang oppa."Aku gembira.....
Selepas beberapa hari rainy dipindahkan ke wad biasa..
Di atas meja rainy terdapat banyak bunga.Antaranya dari:
*peminat
*semua ahli bangtan boys
*semua ahli snsd
*satu mewakili semua ahli exo
*lee soo man
*satu mewakili semua ahli got7
*" " " " super junior
*semua ahli romeoKalau nak list memang tak dapat.....
Popular jga kan dia ni.....Tapi yang penting aku dah jumpa benda penting yang selama ni dah hilang...
To be continued
YOU ARE READING
Im Your JULIET
Romancemengisahkan tentang jimin yang kehilangan kekasihnya(you) yang meninggal akibat kemalangan .setelah beberapa tahun dia menemui kembali sebagai kekasih abangnya jungkook.seolhyun pula pelik melihat jimin yang seperti lama mengenalinya.seolhyun yang k...