Bercuti

208 12 1
                                    

"Jin hyung..ada idea tak kenapa kita kena pergi bilik manager hyung?" Soal Jungkook.
"Entah. Kita pergi jelah." Balas Jin.
"V hyung..ada idea tak?" Soal Jungkook kepada V pula.
"Ada!! Manager hyung mesti suruh kita buat choreografi baru kan?" Jawab V dengan teruja. Tak tahu kenapa dia teruja sangat. BTS yang lain membuat muka bila dengar idea dari V.

Sementara itu,

"Yah Chan yoda!" Jerit Chen.
"Apa kau nak?!" Soal Chanyeol dengan geram.
"Eh? Kau mengaku yang kau ni yoda? Kena sebarkan ni!" Jerit Chen. Telinga capang milik Chanyeol dah memerah menahan marah.
"Yah unta! Sini kau! Aku kasi kau makan katak masak lemak baru kau tahu!" Jerit Chanyeol sambil berlari mengejar Chen. Sebenarnya Suho dan Kris dah tak tahu nak buat apa dengan anak buah diorang. Dah macam jaga budak terencat akal pun ada. Nak buat macam mana~ redha je laah. Kalau tengok muka Suho dengan Kris sekarang dah boleh dikategori kan macam muka pengemis yang tak dapat apa-apa keuntungan.

Nampak macam BTS sopan lagi dari EXO kan? Mari kita ber flashback sekejap~

Jimin: yah author! Tak payah laa!

Baekhyun: flashback jer author. Kehkehkeh.

V: apa? Flashlight? Ni V ada flash light.

Jimin,Baekhyun,Author: -.-

Author: Back to the topics!

Flashback~
Dalam bilik manager BTS*

"Hyung nak suruh kitorang buat choreografi baru eh?" Soal V teruja sambil menepuk tangan macam penguin.
"Ke hyung nak belanja kitorang makan besar?" Soal Jin pula.
"Hyung.. Memandangkan birthday saya lagi sebulan, boleh tak saya nak dating dengan Jungkook?" Jimin membuat puppy eyes. Jungkook awal-awal lagi dah larikan diri. Jimin pun mengejarnya. Lagu Begitulah awan nano nano nano nano nano pun berkumandang. Habis semua barang dalam bilik manager diorang terbalik.
"Haish..nasib baik aku boleh sabar lagi. Karang aku batalkan percutian diorang ni." Kata manager BTS perlahan sambil mengurut kepalanya. Rapmon mana? Kenapa dia tak jaga anak buah dia? Sebab dia tengah tengok video ni. Tapi video yang dia tengok ni rated 20+. Video apa lah agaknya~
"Bercuti?! Hyung cakap bercuti eh tadi?!" Suga yang telinga tajam dapat mendengar kata-kata manager mereka itu.
"Haa..dengar pun. Jadi saya nak bawa awak semua bercuti." Kata manager BTS.
"Ooh.." Balas BTS. Keadaan senyap. Dalam kiraan 1..2..3.. MELETOP!!
"Yeayy!!! Hyung nak bawak pergi bercuti!"
"Saranghae hyung!"
"Swag!!"
"Boleh date dengan Jungkookie!"
"Boleh makan-makan!!"
"Yeayy!! Dapat buat parasailing!"
"Yeay!!!!!! Boleh jumpa kerang!"
Krik...krikk
Semua memandang V dengan pandangan apa - yang - kau - merepek - ni ?

End of Flashback

Jadi,manager mereka ni nak bawa pergi bercuti lah ni. EXO pun sama juga. Di mana mereka bercuti? Adalah~

--TBC--

Mian pendek..nanti author update panjang-panjang yer~ ni permulaan je dulu.. Hihi.

Vote&Comment juseyo~

[H] Holidays!  +exobngtnWhere stories live. Discover now