Mafia

131 10 2
                                    

"Exo roger!"
"Bangtan roger!"

Mereka kini sedang berada di dalam bilik Xiumin. Permainan yang akan mereka main kalini ialah Mafia. BTS jadi mafia, Exo M jadi orang kampung dan Exo K jadi police and angel. Mafia akan buru Orang kampung dan police dengan angel harus selamatkan mereka. Bilik Xiumin besar jadi diorang boleh main lari-lari dan sorok-sorok. (#permainan ni diorang tak tahu siapa mafia, siapa angel, siapa police dan siapa orang kampung. Diorang kena teka. Tapi kalau contoh mafia sesama mafia diorang boleh tahu. Kalau mafia bunuh orang yang salah, mafia tu akan mati. Sama jugak dengan police..kalau dia tangkap orang yang salah dia akan mati. Faham tak? Huhu..fahamkan jerlah. Author pun xfaham T^T)

"Psst..aku syak Kai ni polis lah." Bisik Jimin kepada V. Mereka membuat muka selamba je takut kantoi.
"Aku pun rasa camtu. Panggil Jungkook." Arah V pula. Lalu maknae line pun berkumpul.
"Aku rasa Lay orang kampung. Jom heret dia supaya angel dengan polis tak nampak." Kata Jungkook pula. Dalam kiraan 1..2...3 maknae line mendapatkan Lay.

"Yah! Apa korang buat?" Lay terkejut. Jimin sempat menutup mulut Lay.
"Rileks. Kitorang polis. Kitorang nak selamatkan hyung ni." Tipu V. Lay dengan innocent nya mengikut maknae line.
Mereka membawa Lay ke arah bilik air. Jangan fikir lain ehh~
Malang sekali, perbuatan maknae line dapat dihidu oleh insp. Suho. Suho memanggil Kai untuk mengikut serta menjejaki mereka.

"Angkat tangan! Letakkan senjata!" Arah Suho gaya polis. Maknae line terkejut lalu meletakkan batang penyapu yang digunakan sebagai senjata.
"Kai uruskan. Aku nak jawab telefon." Arah Suho kepada Kai pula. Kai mencebik. Sejurus saja Suho pergi, Kai pula ditarik oleh maknae line. Tulah membebel lagi kan dah kena tarik. Lalu, Kai dan Lay pun mati.

"Rapmon roger, permainan semakin sengit. Suho dah dapat kenal pasti kita." Jimin memberitahu Rapmon melalui telefon yang digunakan sebagai walkie-talkie.
"Roger. Aku dengan Jin dah dapat Tao." Balas Rapmon lalu mematikan walkie-talkie.

"Tao..sini ikut aku. Aku nak selamatkan kau. Suho mafia sekarang ni." Tadi V tipu Lay. Sekarangni Jin pulak tipu Tao. Tao menggigil-gigil ketakutan.
"Kris gege.. Ikut Tao." Tao memanggil Kris yang sedang seronok berkomunukasi dengan kawan dari galaksinya dan menghiraukan apa yang terjadi dalam bilik itu. Mula-mula Kris menolak, tapi dia dah termakan dengan pujukan Tao. Rapmon dan Jin mengheret Tao dan Kris di belakang almari. Jin mengeluarkan pistol mainan nya untuk menembak Tao. Belum sempat picu ditekan Tao sudah lari dari bilik itu sambil menangis. Semua terkejut.

"Crying is not ma style." Kata Kris lalu menyambung komunikasinya.

"Opaahhh!!! Atokkk!! Tao kena tembakkk! Tolonggg!!" Tao terus mendapatkan suami isteri itu. Terkejut juga muka mereka. Tapi nasib baik BTS dengan Exo dah keluar untuk selamatkan keadaan. Kalau tak polis betul pulak datang.
"Opah dengan atok jangan risau. Kitorang berlakon je ni. Hihi.. Tao jom sambung berlakon." Ujar Suho lalu mengheret Tao kedalam bilik kembali. Opah Zah dan Tok Nan yang baru balik dari surau mengurut dada tanda bersyukur tiada apa-apa yang berlaku. Opah Zah pergi ke dapur untuk menyediakan supper sebelum tidur.

"Cuu! Mari makan keropok lekor ni!" Panggil Tok Nan. Bergegar rumah dibuatnya bila 19 orang berlari bagai gergasi. Dah macam tak makan pulak tadi. Padahal dah bantai ikan cencaru sumbat dengan telur dadar dinner tadi. Tengah syok-syok tengok tv, tiba-tiba telefon rumah berbunyi.

Kringg..kring..

"Takpe tok,opah, biar Baekhyun yang angkat." Kata Baekhyun sambil-angkat-angkat kening. Baekhyun pun mengangkat gagang telefon itu.

"Ehrm ehrm(buat-buat batuk) assalammualaikum..?" Baekhyun memulakan perbualan. Jangan terkejut. Baekhyun pun dah pandai bagi salam.
"Tok? Kenapa suara atok lain sangat ni? Macam muda je rupanya.." Jawab si pemanggil. Baekhyun mengerut dahi tanda tidak faham. Tok Nan dan Opah Zah yang melihat aksi Baekhyun hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum saja.
"Nuguyah?" Amboi terus keluar bahasa korea.
"Dia cakap bahasa korea lah. Mamat korea mana sesat ni?? Ain!! Ambik ni kau pandai bahasa Korea kan? Aku takde lah fasih mana!" Bebel pemanggil dihujung talian. Telefon bertukar tangan.
"Yeoboseyo??" Soal Ain.
"Baekhyun imnida." Balas Baekhyun. Nampaknya dia dah terlepas cakap.
"Aniy! Bacon imnida!" Terkejut Ain dibuatnya. Sejak bila daging bab1 boleh bercakap. Baekhyun pun.. Nak tipu tu agak-agak lah -,-
"Atok ambik lah Baek pening dah ni." Kata Baekhyun lalu menyerahkan telephone itu kepada Tok Nan.
"Hallo? Assalammualaikum.." Tok Nan memulakan bicara.
"Atokkkkk!!! Waalaikumussalam!" Balas pemanggil. Ada lah dalam 7 orang suara gadis dalam tu. Tok Nan tersenyum di hujung talian.
"Cucu-cucu atok sihat?"
"Sihat tok! Mana opah?" Soal seorang gadis yang bernama Intan ni.
"Opah ada je dekat sini. Ada apa hajat call ni?" Soal Tok Nan.
"Atok guess what??" Soal gadis yang bernama Puteri pula. Dia ni memang suka berspeaking.
"Apadiaa??"
"Kitorang nak balik lusa!!!! Yeayyy!! Kitorang duk sana 2 minggu tau atok! Cuti sem kedua." Balas Ain.
"Haaa..bagus bagus! Nanti atok suruh opah masak sedap-sedap ye."
"Yeayy!! Ok lah atok. Kitorang off dulu. Assalammualaikum."
"Waalaikumussalam.."

"Tok..apa sal riuh sangat tok?" Soal Suga.
"Cucu atok nak balik lusa ni." Balas Tok Nan sambil tersenyum.
"Serious ke bang?" Opah Zah turut tersenyum.
"Iye.."
"Cucu laki laki kita nak balik bila lah ye?" Soal opah Zah.
"Tule paseinyaa.."
"Dah dah. Semua masuk tidur. Esok teman atok pergi pasar." Kata Tok Nan lalu semua masuk ke bilik masing-masing.

--TBC--

Maaf part ni agak boring...huhuhuhuhu

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 29, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[H] Holidays!  +exobngtnWhere stories live. Discover now