2.

75 2 2
                                    

'Tingtididingg'. Mijn wekker gaat. Het is 6.30. Geweldig. Mijn eerste schooldag begint over een paar uur. Ik stap uit mijn bed, en loop langzaam naar de badkamer. Ik wil de deur open doen. Maar, hij zit op slot. Alweer. Net als elke ochtend. Ik leg mijn oor tegen de deur en hoor de douche. Vast Felice weer. Ik draai me om en besluit om te gaan eten. Ik loop de enorm grote trap af, en open de deur van de eetkamer. Ik pak een bak cornflakes en eet ze snel op. Mijn ouders zijn al weg, en ik ben helemaal alleen in dit grote huis samen met mijn zus, die onder de douche staat.

Ik ruim de bak op en loop snel weer naar boven. Nu hoor ik de douche niet meer. Snel loop ik de badkamer in en spring onder de douche. Terwijl ik me was, denk ik na over hoe mijn school zou zijn. Ik ben er gisteren langs gereden, maar ik heb het niet echt goed kunnen zien. Hoe zouden de mensen zijn? Zie ik er wel leuk genoeg uit? Wat als ze me niet mogen? Ik stap onder de douche vandaan en droog me af. Ik doe de kleren die ik heb uitgezocht aan. Mijn bordeaux-rode skatersrok en zwarte shirt, de kleren die ik het leukste vind. Daarmee maak ik vast een goede indruk. Dan poets ik mijn tanden en doe mijn donkerbruine haar in een paardenstaart. Volgens mij ben ik er klaar voor.

Ik pak mijn tas en mijn autosleutels. Mijn auto is gisteravond gebracht, en hij staat nog voor het huis. Ik vraag nog even aan Felice of ze mee wil rijden, en dat wil ze wel. Het is ongeveer 10 minuten rijden naar school, en Felice kletst honderduit over alle leuke nieuwe dingen hier. Dat het vast geweldig zou zijn en dat we vast snel vrienden maken. Jaja... Je moet me niet verkeerd begrijpen, Felice is een geweldige zus en één van mijn allerbeste vriendinnen. Maar af en toe draaft ze een beetje door. We weten al wel dat we niet in dezelfde klas zitten. Ik kom in jaar 5, en zij in jaar 6. Dit is alweer Felice' laatste jaar op de High School.

Maarja, genoeg over Felice, want we zijn er. Nu nog een parkeerplaats zoeken, en daarna naar de directeur. Dat wordt even zoeken. Gelukkig loopt Felice naast me, die is altijd zo zelfverzekerd. We lopen naar de school. Vanaf buitenaf ziet het er al enorm uit, laat staan van binnen! We kijken even wat rond, maar zelfs Felice heeft geen idee waar we heen moeten. Overal zijn gangen, trappen en kluisjes. En dan de mensen. Het zijn er zo veel! Er komt een meisje aangelopen. "Hey, jullie zijn vast nieuw hier! Moeten jullie naar de directeur?" Vraagt ze. "Ja," Antwoordt Felice. "Waar kunnen we die vinden?" "Ik loop wel even mee. Ik ben Jade by the way." "Thanks, ik ben Felice, en dat is Rose." "Hoi." Zeg ik snel. "Kom mee." Zegt Jade. We lopen achter haar aan. Jade komt naast me lopen. "Kom jij ook in de 5e?" Vraagt ze. "Ja, jij ook?" Vraag ik. "Ja! Gezellig! Loop zo maar met mij mee, dan leg ik je wat dingen uit."

The Fenomist.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu