3.

30 1 1
                                    

5 minuten later komen we uit het kantoor van de directeur. Felice moet nu naar haar eigen klas, in lokaal 422. Ik ga met Jade mee naar lokaal 261. Helemaal de andere kant op dus. "Oké Rose," Begint Jade. "Er zijn een paar dingen die je moet weten. Ten eerste, er loopt hier op school en gast rond, Logan, en daar moet je niet mee spotten. Ten tweede, we hebben pauze van 11 uur tot half 12 en van 1 uur tot half 2. Eh, ja, dat was het wel." "Wie is die Logan?" Vraag ik nieuwsgierig. "Logan doet slechte dingen Rose, heel slechte dingen. Hij is een badboy, en met hem wil je echt geen contact. Blijf uit zijn buurt!" Oké... Badboys bestaan toch niet? Wie is er nou zo slecht? Zo erg zal die Logan echt niet zijn hoor. "Jaja, dit is echt geen tienerfictie op WattPad hoor, hoe erg kan hij nou zijn?" Vraag ik lachend. "Lach maar Rose, maar er gaan zelfs geruchten rond dat hij mensen heeft vermoord..." "Was daar dan bewijs voor?" Vraag ik, iets minder zeker. "Eeh," Jade aarzelt. "Nee, eigenlijk niet..." Zie je wel. Zo gevaarlijk kan hij niet zijn. Mijn zelfvertrouwen komt weer terug. "Mooizo."

Na een hele poos lopen door deze enorme school, zijn we eindelijk bij het lokaal aangekomen. De moed zakt me in de schoenen. We beginnen met Economie, mijn slechtste vak. Ik haal er altijd onvoldoendes voor. Ik ga naast Jade zitten, in de hoop dat zij het snapt. De les duurt lang en is erg saai. De docent heeft een enorm hoge zeurstem en kan totaal niet uitleggen. Hij heeft een donkerbruine broek met gele stippel bretels, 
rode puntschoenen met een iets te hoge hak, een blauw met oranje trui met lange mouwen en daarover een felgroen t-shirt. Prachtig. Al na 5 minuten volg ik het niet meer en zit ik wat te dagdromen. Jade snapt alles gewoon en werkt hard door. Ze is al bijna bij het eind van de opdrachten en ik moet nog beginnen. Dat heb ik weer. Ik zit wat voor me uit te staren, en krijg soms wat woorden mee. "Rose! Kom nou!" Ik schrik op uit mijn gedachten. "Waarom kom je nou niet? De bel is al gegaan hoor!" Zegt Jade ongeduldig. Ik sta snel op en struikel bijna over mijn tas. Gaat lekker.

Ons volgende vak is geschiedenis. Ik vind geschiedenis echt leuk! Ik haal er altijd super goede cijfers voor, en het boeit me ook wel. Alleen het is helemaal aan de andere kant van de school. Hijgend komen we de klas binnen rennen. De bel is al 3x gegaan. "Snel naar binnen." Zegt de docent. "Voor deze keer is het nog niet erg." Ik mag die docent nu al. Gelukkig kan ik nog naast Jade zitten. Snel pak ik mijn boeken en kijk welke stof we behandelen. Die heb ik al op mijn oude school gehad, dus ik gebruik de tijd om de docent te bestuderen. Deze heeft wel een normale kledingstijl, en hij straalt zelfverzekerdheid uit. Zijn ogen zijn helderblauw en ze twinkelen. Dan merk ik dat er iets veranderd is. Ze hebben het pver een ander onderwerp. Het gaat nu over iets wat ik nog niet gehad heb op mijn oude school. Een mythe ofzo. De docent kan erg goed vertellen. Het gaat over een grote vis, die mensen zou bijten. Als je gebeten wordt, word je vervloekt. Je hebt soms geen controle over je lichaam meer. Het klinkt erg interessant, maar ook onlogisch. Één woord blijft door mijn hoofd spoken. Het klinkt zo mysterieus. Zo'n beest heet een Fenom.

The Fenomist.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu