Part 2

912 28 1
                                    

Kkkrriinnggg !!!
Bunyi loceng sekolah berdering menandakan bahawa rehat bagi pelajar-pelajar di sekolah itu. Irfan turun rehat dengan sahabat-shabatnya. Setiba saja di kantin, Aidil ternampak makwe Irfan sedang menunggu Irfan di kaki lima kantin. "Weyh Irfan, tu awek hang tunggu hang tu ha, hang pi la rehat dengan dia." Beritahu Aidil kepada Irfan. "Hah okok, kita jumpe kat kelas ek nanti" Jawab Irfan sambil tergesa-gesa menuju ke makwenye si Mai.

"Hai Sayang, lama ke u tunggu i?" Tanya Irfan dengan suara yang lembut. "Hai Sayang, tak la lama sangat i tunggu u" Jawab Mai sambil tersenyum. "Kalau macam tu , jom la kita gi makan, I belanja U hari ni." Ajak Irfan. "Eh, Chinca(yeke)? Waaahh, thanks sayang!" Jawab Mai sambil menggunakan bahasa korea sedikit, tapi Irfan faham maksudnya kerana Irfan sudah biasa dengan bahasa korea Mai, maklum la Mai ni kan minat korea kpop semua tu. "Ye sayang. Welcome" Jawab Irfan. Mereka berdua pun beli makanan masing-masing. Kemudian mereka pilih meja untuk makan. "U , kenapa U x reply mesej I semalam?" Tanya Irfan. "Oh, sorry sayang, sim card rosak la U, That's why I x ley reply mesej U, sorry sayang"jawab Mai dengan suara yang lembut. "Tak apa sayang" Jawab Irfan sambil tersenyum.

Selepas beberapa minit, loceng sekolah pun berdering dan mereka semua masuk ke kelas masing-masing. "Eh Irfan, amacam? ada apa-apa yang kau nak kongsikan dekat kiteorg ke?" Tanya Danial. Si Irfan tu memang akan kongsi kan apa-apa dengan sahabatnya. "Kesian uh dekat Mai sebab simcard dia rosak" beritahu Irfan. "Hah? Betul ke?" Tanya Hakim dengan riaksi terkejut. Irfan menganggukkan kepalanya tanda betul. "Kau x nak belikan simcard baru untuk dia ke? Tanya Aidil dengan bahasa biasa je."balik ni aku nak gi beli la." Jawab Irfan. "Mai tahu ke?" Tanya Hakim. "Tak, dia tak tahu lagi." Jawab Irfan sambil geleng kepalanya.
******************************

[TRUE STORY] Cinta BodohWhere stories live. Discover now