Part 4

622 23 0
                                    

Irfan bagun dengan penuh semangat kerana ingin memberi hadiah itu kepada Mai. Dia segera turun ke bawah untuk sarapan. "Haih awal kamu bagun hari ni , Irfan" sahut ibunya. "Tetibe hari ni semangat pula nak gi sekolah" Jawab Irfan. "Hari ada apa-apa ke kat sek?" Tanya Ibunya untuk kepastian kenapa anaknya begitu gembira."Tak ada apa-apa pun kat sekolah hari ni" Jawab Irfan."ok la bu, Irfan gi sekolah dulunya ibu" Sahut Irfan. "Baik la, hati-hatinya, belajar elok-elok" Jawab ibunya. Irfan terus salam tangan ibunya. "Bye bu, Assalamualaikum." Ucap Irfan. "Waalaikumusalam" Jawab ibu Irfan.

Selepas beberapa minit, Irfan sudah pun sampai di sekolahnya, lalu Irfan duduk di astaka y berhampiran dengan kelasnya sambil bercerita dan berbincang kerja rumah yang cikgu bagi kepada kelas mereka. Tetibe Danial bertanya sesuatu " Eh Irfan , kau dah beli ke simcard tu?" Tanya Danial. "Dah" jawab irfan. "Nak tengok" minta Aidil. "Nah" jawab irfan sambil menunjukkaan simcard tu kepada sahabatnya. "Uish, senangnya nak ingat nombor ni" Ucap Hakim setelah membaca nombor itu. Kemudian loceng sekolah berdering menunjukkan bahawa waktu persekolah sudah bermula. "Eh jom la masuk kelas cepat" ajak Aidil. Kemudian mereka semua masuk ke kelas.

Selang beberapa Jam, loceng waktu rehat pun berdering dan Irfan segera pergi ke kantin kerana dia tidak sabar untuk beri simcard itu kepada Mai, dan setelah dia turun ke kantin dia nampak Mai menunggunya di tempat biasa. Kemudian mereka beli makanan dan duduk di meja yang sama seperti semalam. "U , I nak bagi U sesuatu ni" Beritahu Irfan kepada Mai sambil tersenyum. "Sesuatu? Apa dia?" tanya Mai sambil malu-malu. "Ni ha" Irfan menghulurkan simcard yang dibelinya malam semalam kepada Mai. "Ni untuk I ke sayang?" Tanya Mai sambil terkejut. "Ye, untuk U la sayang" jawab Irfan. "Thanks sayang" ucap Mai. Sambil seronok mereka berbual, tiba-tiba loceng tamat waktu rehat berdering dan mereka semua masuk ke kelas masing-masing.

******************************
Bila sampai saja rumah Irfan, Irfan terus mand, setelah dia mandi dan bersih kan dirinya tiba-tiba telefon dia berdering menandakan ada orang mesej dia. Dia tengok mesej tu dan dia tahu itu adalah Mai walaupun Irfan x simpan lagi Nombor Mai di dalam telefonnya. Kemudian mereka berdua chat la sesama mereka, sedang asyik Irfan menunggu mesej Mai, Mai telah hantar satu mesej 'Ni bukan Mai, Ni kawan dia Alia, Mai pergi ke tandas, dia mandi' Reply kawan Mai itu. Lalu Irfan reply mesej kawan Mai itu.

[TRUE STORY] Cinta BodohWhere stories live. Discover now