Part 5

619 24 2
                                    

Irfan tahu yang Mai hari ni memang tidur di rumah sahabatnya bersama 3 lagi orang sahabatnya. "Ouh, kalau dia sudah habis mandi, suruh dia mesej aku." Balas Irfan. Selang beberapa minit, kawan Mai pun mesej Irfan sekali lagi. "Weyh, ni Alia, aku nak tanya kau sesuatu." Tanya Alia. "Tanya apa?" Jawab Irfan. "Kau dengan Mai ada apa-apa hubungan ke?" Tanya Alia yang tak tahu apa-apa pasal mereka. Mai x pernah pun memberitahu sahabatnya bahawa dia sudahpun bercouple. "Hahahahaha, aku dengan Mai couple la" balas Irfan sambil tergelak di dalam biliknya sendiri."yeke? Tapi, dia kata yang dia tak pernah pun couple dengan kau, date dengan kau. Or what ever la." Balas Alia. "yelatu kau." Balas Irfan yang semakin marah. "Ye, dia sendiri yang cakap macam tu kat aku." Jawab Alia dengan penuh yakin. "DAH LA KAU ! AKU NAK GI BUAT KERJA RUMAH !" Balas Irfan yang sedang marah teramat.

******************************
Keesokan Harinya, Semasa waktu rehat, Irfan cepat-cepat pergi berjumpa dengan Mai kerana ingin menanyakan hal semalam. "Betul ke apa yang Alia bagitahu dekat I semalam?" Tanya Irfan dengan perasaan cepas. "Apa yang dia bagitahu dekat U?" Tanya Mai pula. Sedangkan Mai tahu apa yang Alia memberitahu Irfan. Tetapi, dia tidak mahu bercakap benar. "Dia cakap yang U cakap dekat dia, U x pernah couple dengan I pun." Segera Irfan memberitahu Mai. "Eh, manada la, dia main-main je tu" Jawab Mai dengan penipuan. Sememangnga Mai yang memberitahu kawannya hal itu, tetapi sengaja Mai menipu Irfan kerana takut dimarahi. Irfan tu juga seorang yang garang orangnya, bila dia sudah marah atau naik angin, tiada siapa yang boleh melawan kemarahan Irfan. "Ouh, bagus la kalau macam tu, syukur" Jawab Irfan sambil menghembus nafas lega. Mai juga tersenyum kerana Irfan tidak tahu yang Mai menipunya. mereka berdua pun terus makan makanan yang di belinya.

******************************
Sebaik saja Irfan sampai di rumah dan membersihkan dirinya. Tiba-tiba telefon Irfan berdering menandakan ada mesej masuk, Irfan tahu yang mesej itu adalah mesej daripada Mai. Dia terus membuka Lockscreen telefonnya. Seperti yang dijangkakan, mesej itu sememangnya mesej daripada Mai. "U, kita terpaksa putuskan hubungan ini" Irfan membaca mesej Mai dengan terkejut. "Hah? Apa yang U cakapkan ni? U main-main je kan?" Tanya Irfan dengan perasaan kebimbangan. "Tak, I x bergurau. I betul-betul maksudkannya." Jawab Mai. "Ta...ta..tapi... kenapa? I ada buat salah ke?" Tanya Irfan dengan penuh kebimbangan."Tak, U tak ada buat salah apa-apa pun" Jawab Mai. "Habis tu kenapa kita kena putus?" Tanya Irfan. "Sebab... sebab... I ada suka dekat lelaki korea nama dia Sung-Jae dia dari kumpulan Btob" Jujur Mai. Selepas Irfan membaca alasan Mai yang BODOH itu, dia terua menjadi marah."HABIS TU KAU INGAT, LEPAS KAU PUTUS DENGAN AKU,KAU DAPAT COUPLE DENGAN DIA KE LAHAN*T? KAU TAU TAK SELAMA NI AKU FIKIR INI CINTA SETIA, TAPI INI CINTA PALING BODOH DALAM HIDUP AKU! DENGAN ALASAN BODOH KAU TU!" Marah Irfan. Kemudian, Mai tidak membalas mesej Irfan lagi.

******************************

[TRUE STORY] Cinta BodohWhere stories live. Discover now