Batman Başlıyor (Özgün adı: Batman Begins), hayalî karakteri çizgi romanlarından uyarlanan, yönetmenliğini'ın yaptığı, 'in Batman'i canlandırdığı, , , , ,, , ve 'ın da yan rollerde yer aldığı tarihli yapımı süper kahraman filmidir. Yeni çekilen ilk filminde, Bruce Wayne'nin yarasa korkusu, ailesinin ölümü ve Batman'e dönüşümü anlatıldı. Filmin hikâyesi oluşturulurken klasik Batman: The Man Who Falls, ve çizgi romanlarından esinlenildi. 1997 yılında gösterime giren filminden sonra, birçok gündeme geldi. Film için çalışmalara 2003 yılında başlayan ve , temelinde insanlık ve realizmin olduğu, daha karanlık ve gerçekçi bir hikâyeyi hedefledi. Amaç, izleyicinin Batman ve Bruce Wayne'i önemsemesiydi. Çekimlerin ve'de gerçekleştiği filmde, bilgisayar desteğinden çok az düzeyde yararlanıldı. Batmobile ve Yarasa kostümü film için yeniden yaratıldı.
Film finansal ve eleştirel açıdan başarılı oldu. Yapım, 15 Temmuz 2008 günü ve 'da 3,858 sinema salonunda gösterime girdi. Açılış haftasında 48 milyon kazandı. Film gösterimden çıktığında yaklaşık 370 milyon ABD doları elde etmişti. Film hakkında sitesinde yapılan yorumların %84'lük kısmı olumlu yöndeydi. Eleştirmenler, Batman Başlıyor 'un kendisinden önce çekilen Batman filmlerinden daha karanlık olduğu görüşünde birleşti. Filmin devamı 2008 yılının Temmuz ayında gösterime girerken, Nolan ve Bale bu filmdeki yerlerine geri döndü. Film, karakterin 'taki popülerliğini geri getirdi. Yapım, sinema salonlarındaki gösterimi ve satışlarından toplamda 496,853,783 Amerikan doları kazandı.
Özet[ | ]
Filmin ilk sahnesinde genç ve 'in Wayne Malikanesi'nin dışında koştukları görülür. Bruce, Rachel'ın elinde ne olduğunu merak eder ve ondan ne olduğunu göstermesi için rica eder. Rachel avucunu açar ve Bruce onun elindeki taşı alıp kaçmaya başlar. Ardından bir yere saklanıp, Rachel'ın onu aramasını izler. Bruce saklandığı yerden bir mağaraya düşer ve Rachel malikaneye yadım istemeye gider. Thomas Wayne oğlunu oradan kurtarır ve malikaneye götürür. Onunla ilgilendikten sonra yatağına yatırır ve oğluna, eşi Martha'ya aldığı kolyeyi gösterir. Bruce ve ailesi, oyuncuların yarasa olarak giyindikleri gösteriye gider. Yarasalardan rahatsız olan Bruce, babasına dışarı çıkmak istediğini söyler. Wayne ailesi gösteriyi terkedip dışarı çıkarlar. Onlar yürürken Joe Chill adlı hırsız onları soymaya kalkar. hill tabancasını çekip, cüzdanları ve değerli eşyaları ister. Martha Wayne, kolyeyi almaya uğraşan Chill'e ona engel olur. Chill de tabancasıyla ilk önce Martha'yı sonra da Thomas'ı vurur ve kaçar. Thomas, Bruce'a korkmamasını söyler. Ardından polisler gelir. Thomas ve Martha Wayne'nin cenazesinden sonra William Earle, Bruce'a şirketin emin ellerde olduğunu söyler.
Dövüş eğitimi alan Bruce Wayne
Bruce birkaç yıl sonra, 'nden Gotham şehrine döner. Wayneleri öldürdüğü için hapse giren Joe Chill'in, Carmine Falcone'nin hakkında ifade verip, yardım etmesi için salıverilme duruşması yapılacaktır. Duruşmada , Chill'e, Bruce Wayne'in de salonda olduğunu söyler. Duruşmayı terkeden Bruce, salonun çıkışında Joe Chill'i öldürüp intikam almak için elinde bir tabanca ile bekler. Chill dışarı çıkınca onu vuran Bruce değil, Falcone'nin adamlarından biri olur. Rachel Dawes, Bruce'u dışarı çıkartır. Rachel, sisteminin kokuşmuş olduğunu söyleyen Bruce'a Gotham'ın kirlenmiş sokaklarını gezdirir ve ailesini öldürenin Falcone olmasa da, onların uğruna savaştığı şeyi öldürdüğünü söyler. Bruce, arabada niyetinin Chill'i öldürmek olduğunu söyler. Bu duruma çok içerleyen Rachel ona tokat atar ve ailesinin bu durumdan utanç duyacağını söyler. Bruce arabadan iner ve Falcone'nin yanına gider. Falcone'ye ondan korkmadığını söyleyen Bruce, ve onun emrinde olduğunu görür. Falcone'nin adamları Bruce'u dışarı atar. Sokaklarda yaşayan fakir bir adamın yanına giden Bruce, cebindeki parayı ve paltosunu ona verir. Ardından bir gemiye binip dünyayı gezmeye başlar. Hırsızların psikolojisini ve dövüşmeyi öğrenen Bruce, Bhutan topraklarında hapse düşer. Sabah yemeğinde altı adam ile dövüşen Bruce, hücresine götürülür. Orada Henri Ducard ile tanışır. Ducard, Bruce'a hapisten kurtulduğunda, intikamcı bir grup olan Gölgeler Birliği'ne katılması için davet eder ve mavi bir çiçek verir. Bruce hapisten çıktığında, Gölgeler Birliği'nin yerine gider. Burada birliğin lideri olan Ra's Al Ghul ile tanışır. Henri Ducard, Bruce'a eğitim verir ve bir dövüş türü olan ninjutsuyu öğrenir. En sonunda ondan, komşusunun toprağına göz diken bir hırsızı öldürmesi istenir. Bruce, hırsızı öldürmek yerine orayı yakar. Kaçmaya çalışırken Ra's Al Ghul ile dövüşür. Ghul'u yenen Bruce, uçurumdan aşağıya düşmek üzere olan Henri Ducard'ı kurtarır ve bir köylünün evine götürür.