Bab 11

68 8 0
                                    

Keesokan paginya Myra tersendar dari tidurnya dan memanggil Fazrul. Awak apa yang jadi semalam. Semalam awak pengsan. Saya nak tanya awak ingat tak apa yang jadi sebelum tu. Saya tak berapanak ingat sangat yang saya ingat Rita datang sebelah saya masa tu. Ok kalau macam tu awak rest dulu saya nak buat breakfast untuk awak. Pandai ke awak tu masak kata Myra. Jangan ingat lelaki kaya tak pandai masak kata Fazrul. Setelah siap memasak Fazrul membawa makan itu ke dalam bilik. Awak rasa lah masakan saya tu. Myra merasa masakan Fazrul sedap,boleh tahan jugak awak masak. Itu saya cakap tadi jangan ingat lelaki kaya macam saya ni tak pandai masak kata Fazrul. Saya nak awak habiskan makanan ni.

Setelah itu Fazrul terus pergi ke kerja. Awak saya pergi dulu tau awak hati hati tau.
Kemudian Fiz datang.
Assalamualaikum.
Walaikumsalam. Kenapa kau datang tak bagitau aku. Saja je. Mana Fazrul. Dia pergi kerja. Hari sabtu pun ada kerja. Kau duduk lah dulu aku buat air dulu. Ok. Setalah lama berbual Fiz mahu pulang ke rumah. Myra aku balik dulu lah hari pun dah nak petang. Setelah Fiz beredar tidak lama kemudian Fazrul sampai. Awak tadi Fiz datang. Dia nak apa. Saja je dia datang nak jumpa kawan sendiri takkan tak boleh.

1 bulan telah berlalu...

Tiba lah hari perkahwinan Fazrul dengan Rita. Pengantin perempuan telah sedia untuk dikahwini dengan lelaki yang bernama Fazrul. Tiba tiba Fazrul memanggil Myra. Myra sini kejap. Awak nak apa? Jom ikut saya balik rumah. Habis tu takkan awak nak tinggal kan majlis tu macam tu je. Myra mengikut Fazrul menaiki kereta. Dalam perjalanan hendak pulang ke rumah Myra berkata kepada Fazrul. Awak saya rasa bersalah lah dekat mama sebab tinggalkan majlis tu macam tu je. Dah awak jangan cakap soal benda ni saya malas nak dengar.

Setelah tiba di rumah mereka membuat hal masing masing. Tiba tiba terpapar satu nama di telefon Fazrul iaitu mamanya. Tiba tiba Myra ternampak dan berkata awak angkat lah telefon tu mana tau ada hal penting ke mama nak cakap dengan awak. Saya malas nak angkat telefon ni. Ini mesti pasal siang tadi. Tapi kalau penting macam mana. Awak boleh tak jangan serabut kan kepala saya dengan (suara yang marah )"kata Fazrul.

Love You Mr StrangerWhere stories live. Discover now