11.FLOWER

114 8 0
                                    

Jeunguk Pov

' yah ! Tahu masuk hospital . Sempat lagi ambil kesempatan dengan Krystal . ' Ujar aku dalam hati . Smirk ditayangkan diwajah handsome aku pfft .
(pfft handsome ? Yeh memang pun kau handsome xD ) .

" em . Jeunguk . Are u okey ? " soal Junhyung dengan memegang bahu kanan aku . Aku hanya menganguk tanda 'ok' .

" hyung . Jeunguk balik dulu eh ? Ambilkan baju untuk hyung " ujar aku sebelum melangkah pergi dari ruang menunggu yg berada dihadapan Wad Jinwoo .

" pss . Ambil baju Mickey Mouse hyung yee " bisik Junhyung . Malu sungguh untuk bercakap seperti biasa .

" pfft yg warna pink tu eh ? " soal aku lalu menayangkan muka Poker .

" nae . Dah shu shu " dia menolak belakang aku dengan kuat dan hampir membuatkan aku terjatuh mencium lantai hospital .

Skip

Dirumah

" em mana baju hyung ? Em ni hah ! " aku menyari-yari (?) baju Mickey mouse milik hyung yg berada didalam rak bajunya . Aku menarik baju itu keluar dan semasa aku menarik keluar ada Sekeping (?) gambar hyung bersama seorang yeoja yg berpakaian sendat (?) terdedah sana sini . Perh siapa yeoja ni ? Yeojachingu ? Soalan ini yg bermain-main difikiran aku . Tanpa berfikir panjang aku terus menyimpan semula kepingan gambar itu semula ketempat asalnya .

Skip

Dihospital

" yah hyung ! Nah " aku melemparkan baju miliknya dan tepat mengenai wajahnya .

" Jung Jeunguk " Dia menarik baju yg dibaling aku dari wajahnya . Muka bengisnya ditayangkan perh cm singa kot kalau tengok ! . " gumawo ! " ucap dia sebelum melangkah pergi dari situ .

" hah ? Gu-gumawo ? Ha ha Cheonma hyung ! " jerit aku perlahan agar jeritan aku tak mengangu ketenteraman (?) didalam hospital ini . Aku terus berlari kewad Jinwoo untuk melihat keadaannya ketika itu .

" JungJeunguk " ucap Jinwoo perlahan agar suaranya tidak mengangu Yeoja yg berada disebelahnya yg masih dibuai mimpi .

" nae " jawab aku lalu berjalan perlahan-lahan menuju kearah Yeoja itu . Aku mengalihkan tubuhnya kebelakang tubuh aku dan mengangkatnya ala-ala Bridal Style . Aku meletakkannya keatas sebuah (?) kusyen yg panjang bersebelahan dengan katil Jinwoo .

Jeunguk pov End

Keesokanya (skip)

Krystal aka Korang pov

Aku mengosok kedua-dua belah mataku dengan mengunakan kedua-dua belah tapak tangan kecil milikku . Aik ? Cm mana aku bangun nih ? Jinwoo oppa angkat ? Bukan kot . andwae ! bukan BTS dan WINNER datang melawat oppa kot ? Kalau melawat ofcs lah wad nih bising . soalan ini bermain-main difikiran korang .

" eh ? Krystal dah bangun ? " soal sekujur badan yg berpakaikan jubah putih panjang dengan membongkokkan badannya menghadap aku dan wajahnya betul-betul dihadapan wajah aku .

" yah ! Gik-Gikwang oppa ! " aku menolak dadanya agar kebelakang sedikit .

" em taknak kawan " Gikwang memeluk tubuh lalu menyandarkan tubuhnya kedinding tanda protes dengan tindakkan Krystal terhadapnya .

" Goodmorning my little cutie " junhyung membawa sedulang air susu dan sedikit biskut diatasnya dengan membawa masukan kedalam Wad Jinwoo .

" huaa ! Morning oppa " aku terus berlari kearah Bilik air untuk menyucikan diri . Selepas 15 aku menyucikan diri aku keluar untuk bersarapan dengan Oppa-oppa aku yg paling tercinta dan lagi tersayang nih pfft .

" oppa mana Kookie ? Dan .. Jeung oppa ? " soal aku , mata aku meliar kesana-kesini melihat kelibat Jungkook dan Jeunguk . Tapi diorang tak ada disini .

" haah , mana dia hyung ? " soal Jinwoo pula .

" diorang ada hal , Jeunguk gi test suara sebabkan dia comeback bulan 10 nih ( main hentam je nih xD ). Dan kookie trainee kat Bighit . Dua-dua jadi penyanyi . Hmph" suara Junhyung agak sedikit menyedihkan disitu .

" lorh biar betik oppa ? Sa-saeng nak jadi penyanyi pftt ? " soal aku dan diikuti ketawa aku yg terbahak-bahak . Semua yg berada didalam wad Jinwoo menoleh melihat kearah aku .

<< tbc >>

==

What ? Jungkook jadi penyanyi ? Pfft okeh . Bye tuh je Vote please *puppy eye*

Beautiful Love [ Minhyuk Fanfic ]Where stories live. Discover now