Malam sebelum majlis perkahwinan Ina and Zikry.
Ina menghantar mesej kepada Zikry tetapi tidak dibalasnya. Ina menelefon Zikry buat kali berapa entah tetapi tetap tidak diangkatnya. Pada lewat malam, Ina menelefon Zikry lagi sekali. Dia sudah tidak tahu ingin berbuat apa. Dia sangat takut, berdebar dan pelbagai perkara. Dia terasa tidak sedap hati tentang Zikry. "Hallo ? Assalamualaikum." Kata Ina. Dia sangat gembira kerana Zikry mengamgkat panggilan telefonnya. "Hallo. Waalaikumussalam." Jawab Zikry agak tegas. "U ? U okay ?" Tanya Ina. "Ina, Please stop call and text me ! I dah muatlah dengan perangai kau ni ?! Stop it please ?! Don't disturb me again ! Please lah ! I okay je lah ! Tak payah nak tanyalah." Kata Zikry kemarahan. "Zikry ? Ke...ke..kenapa ni ?" Tanya Ina. "Kenapa apa lagi ?! Dahlah. I dengan U dah tak ada apa2 key. I muaklah dengan tergedik gadak manja u tu. Ingat cantik ?! Haishh.. And about tomorow, nevermind abput it key ? I takkan kahwin dengan U walau apa jua lah. Jangan perasaan sangat eayh pompuan ? Dah jangan call I and text I !" Kata Zikry lalu menutup panggilan. "Zikry. Zikry. Zikry ??" Panggil Ina ditelefonnya itu. "ZIKRY ????????" Jerit Ina lalu terbangun dari tidur dan mimpi buruknya itu. "Subhanaallah. Allahuakbar. Ya Allah." Ina terus sahaja berzikir apabila terbangun dari tidurnya itu. Ina melihat jam di dindingnya itu. Ternyata sudah pukul 12:54 malam. Terkena pula pada hari itu dia tidak dapat solat. Jadi dia terus sahaja ke tandas untuk membasuh muka dan membasuh kaki.
Dear Pembaca Tersayang,
Assalamualaikum. Sorry sebab bab ni pendek sahaja. Apepun, tolomg komen and vote eayh. Komen lah macam mana cerita ni. Best ke tidak ? Kalau tidak saya tidak akan menyambungnya.
-Penulis.
YOU ARE READING
Kahwin Or SPM ?
Romance♥Ina dan zikry dijodohkan oleh ibubapa mereka sejak kecil lagi. Tapi, Ia dirahsiakan dan sampai satu masa yang mereka telah dewasa, ibubapa mereka menceritakan tentang kisah itu. ♥Mereka dipaksa kahwin. Dan kedua duanya menerima lamaran itu. Merek...