Makin hari berlalu hidup mereka makin rapat dan indah sehinggakan Ina terlupa akan mimpi buruknya itu. Hidup mereka bahagia. Harini persekolahan bermula apabila habis sahaja cuti pertengahan tahun. Ina terbangun awal lalu menyediakan makanan untuk keluarga barunya itu. Ina seperti biasa mengejurkan suami tersayangnya. Mereka solat subuh secara berjemaah.
Pagi ini menjadi kelam kabut. Biasalah... baru kahwin kan. Dahlah hari first for diorang nk pi sk."Awak.. mana baju saya ? Awak dah gosok ke belum ?" Kata Zikry kepada isterinya itu sambil kelam kabut mencari bajunya itu. "Dah. Ada di bilik menggosok." Kata Ina. Jam di dinding makin lama semakin pantas. Masa semakin berlalu. Jam di dinding menunjukkan pukul 7:15.
Mereka makin kelam kabut. Tepat pukul 7:30 mereka keluar rumah. Pergi ke sekolah secara berasingan. Ina menaiki bas dan Zikry menaiki motor. Keretanya ditinggalkan dirumah buat sementara.
♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡"Fiuhhh.. Nasib sempat sampai sekolah sebelum terlambat." Kata Ina keletihan. "Uish. Kau nampak Zikry tak ?" Tanya Faz gedik. "Hah Zikry ? Dia tak sampai lagi ke ?" Ina terkejut apabila mendengar cerita yang suaminya masih belum tiba di sekolah.
"Uish ? Apa yang ramai2 kat situ tuh ? Jom pi tgok." Kata Qyra sambil menunjukkan pada sekumpulan budak perempuan yang berkumpul di depan pintu pagar. Mereka semua menurutinya lalu mengikuti jejak langkah Qyra menuju ke tempat itu."Hei ? Apa nih ?" Tanya Jihah. "Kau tak tahu ke ? Pelajar hensem tu dah sampai sekolah !" Kata seorang pelajar kelas sebelah yang bernama Qaisara. "Hah ? Siapa ?" Tanya Ina pula. "Siapa lagi ? Zikry tu laa." Kata Qaisara lagi. "Lah. Bukan dari haritu lagi ke dia berada di sekolah ini ?" Tanya Qyra. "Yurp. Tapi, harini saja masa kami boleh luangkan pada Zikry. Lain2 kami sibuk." Kata Linda kawan baik kepada Qaisara. "Ouh." Kata Ina gelisah.
'Habislah. Suami aku dah jadi rebutan. Ish. Kalau lah aku boleh bocorkan yang bahawa aku telah berkahwin dengannya. Sabar aje la Ina~. Demi keluarga kau jugak.'
♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥Hari2 mereka menjadi makin rapat samaada di sekolah atau di rumah. Walaupun, mereka mungkin merasa cemburu. Tetapi, tidak apa. Mereka faham.
Di rumah
Telah 2 bulan mereka berkahwin. Keadaan menjadi semakin rapat.
Pagi yang indah,
Burung berkicauan,
Pagi yang terang benderang..
Tetapi, Ina masih lagi belum terjaga.Zikry terbangun. Dia tidak mengejutkan isteri tercintanya itu. Ina kelihatan pucat. Mungkin kerana semalam seharian dia bersukan ialah semalam ada Hari Sukan bagi sekolahnya. Ina memasuki banyak acara. Dia balik dengan keadaan pengsan.
Sudah pukul 12:30 pagi. Ina masih lagi belum tersedar dari mati sementaranya. Atau mungkin dari tidur nya. Zikry kelaparan. Entah kenapa hari itu dia berasa panas baran. Dia sangat marah dengan melihat keadaan dirumahnya. Bersepah.
Baju tidak dilipat. Baju tidak dijemur. Kain tidak disidai. Pinggan mangkuk tidak dibasuh. Dan macam2 lagi.
Zikry juga agak sibuk kelmarin. Dia berada di sekolah menengah lain kerana ada beberapa kem yang harus dijalaninya. Dia juga balik dengan keadaan letih.
Dia dengan keadaan panas barannya mengejut Ina. Dia tidak kisahkan lagi Ina keletihan, kepenatan dan yang lain2. Dia serabut melihat rumahnya. Dia juga telah kebuluran.
Dia mengejut Ina tetapi Ina tidak menyahutnya. Dia semakin panas baran. Dia mengejutnya dengan kasar. Akhirnya Ina terjaga. Dia kelihatan terlalu kepenatan. Dia tidak mampu bersuara.
"Ina... Awak tengok rumah kita ni ! Bersepah ! Baju awak tak sidai. Baju awak tak lipat. Baju awak tak jemur. Pinggan mangkuk awak tak basuh ! Awak ni kenapa ?! Awak sebagai isteri saya ! Awak kenalah buat semua itu ! Baik awak bangun sekarang kalau tidak saya akan angkat awak bangun !" Kata Zikry kemarahan.
"Ala. Awak... Nanti saya buat boleh ? Saya letih sangat ni." Kata Ina separa serak. Dia kelihatan terlalu penat. Mukanya pucat.
"Alasan ! Saya penat juga !!! Seharian saya kem di sekolah orang ! Awak ? Hanya sukan ! Awak sebagai isteri buatlah tugas awak !" Kata Zikry semakin panas.
"Ye saya buat. Tapi, nanti boleh tak ? Saya sangat letih sekarang nih." Kata Ina merayu.
"Awak ingat awak sorang ? Saya juga letih tetapi saya tidak meninggalkan tanggungjawab saya." Kata Zikry mengamuk.
"Ye saya tahu. Tapi, awak tolonglah buatkan semua itu. Saya sangat letih ni. Awak gantikanlah saya buat harini." Kata Ina letih.
"Saya ganti awak ?!"
"Tolonglah. Awak tahukan saya keletihan harini ! Awak tolonglah saya. Buat apa ada suami tapi tidak boleh menolong ?! Muka sahaja hensem tetapi tiada belas kasihan terhadap isteri !!' Kata Ima tetibe naik angin.
Zikry terkejut lalu menampar pipi Ina yang gebu itu. Pipinya yang putih melepuk itu telah bertukar menjadi merah lebam. Ina tersentak dan menjerit.
"Ahhh !!"
Zikry tidak mengendahkannya tetapi dia bertindak semakin kasar. Dia dengan marahnya mengangkat Ina bangun dengan kasar keluar dari bilik.
"Ahhh... Sakitlah."
Zikry mengheret Ina dengan lebih kasar lagi.
Ina semakin kesakitan. Dia hampir menangis.
Zikry makin menderanya. Dia terus menangis. Dia sangat sedih.
♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥
Macam mana bab ni ? Is that okay ?
Vote and komen pleaseSorry because this bab pendek je. Btw, kalau ada apa2.. komen or messages.
YOU ARE READING
Kahwin Or SPM ?
Roman d'amour♥Ina dan zikry dijodohkan oleh ibubapa mereka sejak kecil lagi. Tapi, Ia dirahsiakan dan sampai satu masa yang mereka telah dewasa, ibubapa mereka menceritakan tentang kisah itu. ♥Mereka dipaksa kahwin. Dan kedua duanya menerima lamaran itu. Merek...