Hari Perkahwinan.
Zikry ♥ InaAkhirnya, majlis yang ditumggu-tunggukan oleh Ina sudah tiba. Biasanya oramg akan bahagia and mudah cite 'happy' bila kahwin kan, Tetapi lain pula Ina. Dia merasa bimbang dan ketakutan. Dia teringat kembali mimpinya semalam. Dia bimbang perkara yang hadir pada mimpinya semalam terjadi. "Ina, Ina dah bersedia untuk menjadi raja sehari buat hari ini ?" Tanya Puan Lara, ibunya. "Erm. Ma... Ina takut lah." Kata Ina sambil melihat wajahnya di muka. "Nak takut apa ? Ini hari kamu. Akhirmya tiba masa mama melihat kamu berumah tangga. Mama yang sedih sebab nanti mama dah tak leh dah duduk satu rumah dengan Ina." Kata Puan lara hampir menangis. "Alolololooo.. mama.. jangan lah nangis."
"Tapi ma, harini jugak ke Ina pindah rumah duduk rumah baru tu ?" Tanya Ina serius."Ye lah."
"Haa ? Siyes ?"
"Ye lah. Dah siap2 makeup semua. Nanti turun bawah tau."
"Okey2."
"Siyes ? Harini gak ?! What I have to do ? Aku akan ddk satu rumah dgn dia ? Can u imagine it ? Huaaaa... macam mane lah hidup aku nanti. Ya Allah, permudahkanlah hidup ku nanti."
♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥
"Dah siap dah, cik." Kata tukang mekap Ina itu lalu pergi. "Ouh. Terima kasih ya." Kata Ina lalu melihat wajahnya. Tukang mekap itu hanya mengangguk.
"Today is the day. Hari yg aku nanti nantikan. Ya Allah, betulkah orang yang aku pilih ini ?" Kata Ina separuh menangis lalu menitiskan beberapa titis air mata. Cepat2 disapunya air mata itu lalu turun ke bawah."Haa.. Pengantin perempuan sudah sampai." Kata Puan Disya. "Woahh2 ! Anak mama." Kata Puan Lara teruja. Ina cuma hanya tersenyum. "Mana pengantin lelakinya, Di ?" Tanya Puan Lara. "Ermm... Sedang bersiap agaknya." Kata Puan Disya. "Ina... Bersedia ye !" Kata Puan Disya lagi. Ina hanya tersenyum.
♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
Perkahwinan itu berjalan dengan lancar. Ramai tetamu besar yang hadir tetapi kawan2 Ina dan Zikry tidak diajak datang. Dan, sampai pada penghujung majlis iaitu masa untuk Ina dan zikry berpisah dengan parentsnya.
"Inaaa.... Dah sampai masa Ina akan berumah tangga. Menjadi seorang isteri. Tiada lagi brperangai seperti kebudak budakan seperti di rumah. Ingat, jadi isteri yang baik dan solehah, ikut cakap suami, solat 5 waktu jangan lupa, aurat tu... Jangan pernah dedahkan kepada lelaki lain cukuplah pada suami sendiri." Kata Puan Lara lalu menitiskan air matanya dan memeluk Ina.
"Ina.. Jadi isteri yang solehah ye. Jangan curang tau. Jadi menantu yang baik. Inhat solat, aurat semua tau. Jaga Zikry baik2." Kata Puan Disya tersenyum lalu turut serta memeluk Ina.
"Baik mama. Baik Aunty." Kata Ina tersenyum lalu membalas pelukan ibu dan mertuanya itu. Dia juga menitiskan air mata kesedihannya.
"Zikry pula, yang bakal menjadi suami. Jadi suami yang elok tau. Bagi tahu aunty tau kalau Ina bersikap teruk. Hehe." Kata Puan Lara tersenyum manis.
"Zikry. Baik2 jaga isteri orang. Jangan lupe solat semua ea ? Call mama selalu tau. Jadi suami yang bagus. Jadilah imam dalam solat isterimu ya." Kata Puan Disya lalu menangis memeluk anak kesayangannya.
"Baik mama and aunty. Zikry janji akan menjaga Ina dengan elok dan tidak pernah curang." Kata Zikry tersenyum lalu memandang wajah merah padam Ina. Ina hanya menunduk kan mukanya.
♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥
Suasana di dalam kereta hanya senyap sepi hanya kedengaran bunyi enjin kereta.
Sampai dirumah mereka yang tidaklah beberapa jauh."Ina... Kita dah sampai." Kata Zikry lalu mengejutkan Ina daripada tidur. Ina masih lagi tidak terjaga daripada tidur walaupun telah dikejut beberapa kali. "Ini sahaja caranya." Kata Zikry lalu megangkat badan lansing Ina ke dalam rumah.
Beberapa minit berlalu
"Ehh.. Cantiknya rumah ini. Di mana aku nih ?" Tanya Ina apabila terjaga tidur lenanya. Dia terkejut apabila bangun2 je dah ada atas katil di dalam bilik yang sangat luas dan cantik. Tiba-tiba pintu bilik air terbuka, Zikry terus keluar dari bilik air itu. Dia baru sedar yang Ina sudah sedar.
"Ina ? Bila sedar ?" Tanya Zikry terkejut. Zikry baru sahaja keluar dari bilik air untuk mandi. Dia baru tersedar yang dia hanya memakai tuala dibawah pinggang. Terdedahlah dadanya yang berketul-ketul. Sixpacknya telah terdedah. Zikry tidak tersedar yang dia hanya memakai begitu. Ina terkejut melihat suaminya begitu.
Ina terus menutup matanya. Tetapi dia sempat berkata "Erm.. Baru sahaja. Awak..." Kata Ina tidak menghabiskan ayatnya.
"Ke.. kenapa ?" Kata Zikry lalu melihat kebawah. Dia tersentak melihat dirinya yang hanya memakai tuala dibawah pinggang. "Eyhh.. Maafkan saya. Saya ingatkan awak dah boleh biasakan. Maafkan saya !" Kata Zikry lalu melarikan diri ke bilik sebelah.
Ina hanya memerhatikan lagat suaminya itu. 'Adakah aku telah mengecilkan hati suamiku ?' Kata Ina didalam hati lalu bangun untuk mandi dan solat.
Sesudah Solat Berjemaah Maghrib
"Eemm... Awak Lapar ? Saya boleh masakkan." Kata Ina sambil menyalam tangan suaminya. "Erk. Ye. Awak nak masakkan ?!" Kata Zikry terkejut. "Iye. Saya akan cuba juga memasak. Janganlah kategorikan saya sebagai tidak pandai lansung." Kata Ina lalu masuk ke biliknya sambil membuka telekungnya.
"Ehh.. Ina.. Ina.. Saya tak kategorikan awak sebagai tidak pandai masak lansung. Saya cuma tak percaya yang saya ada isteri secantik awak, sepandai awak dan sebaik awak. Saya minta maaf ye." Kata Zikry lalu melihat wajah isterinya itu.
"Hish. Tal payah puji2." Kata Ina merah padam. "Hehe. Senyum pun." Kata Zikry tersenyum melihat isterinya tersenyum malu. "Hishh.. Dah lah. Ina nak pergi masak ni." Kata Ina sengaja menukar topik lalu ke dapur untuk memasak. Zikry hanya tersenyum melihat gelagat isterinya itu.
♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
Esoknya.
Ina terbangun awal lalu menggosok baju suaminya dan menyediakan makanan pagi suaminya. Zikry masih lagi tidur lena. Ina cepat2 ke bilik air untuk mandi dan bersiap-siap. Dia mengejutkan suaminya apabila telah selesai memakai baju sekolahnya.
"Zikryyy.. bangun... Dah lewat ni !" Kata Ina mengejutkan suaminya. "Alahh.. Kejap lagi." Kata Zikry lalu memeluk Ina dan membuatkan Ina terjatuh diatas katil. Nasiblah, Ina tidak tercedera atau mengalami kesakitan. "Eh-eh ? Zikryyy.. Zikryyyy.." Kata Ina lalu menumbuk numbuk badan sasa Zikry itu.
"Tak sakit lansung." Kata Zikry sambil memeluk Ina. "Zikryyyy !!!!" Jerit Ina. "Alahhh.. Ye lah2. Janganlah mengamok sayang." Kata zikry tersenyum lalu bangun sambil mencubit pipi Ina yang gebu itu.
"Hishhh..." Marah Ina lalu membetulkan bajunya yang telah berkedut akibat pelukan kuat Zikry itu. Walaupun marah, Ina dapat mengukirkan sebuah senyuman yang manis. Dia tidak sangka suaminya semanis itu."Awakk... Jom lahh.." Kata Ina sambil menarik tangan Zikry. "Okey2." Kata Zikry lalu bersiap-siap ke sekolah. "Tapi, awak ke yang drive ?" Tanya Ina. "Ye lah." Kata Zikry.
"Ada lesen ke ?""Of course lah ada."
"Kalau orang lain nampak macam mana ?"
"Kita berlakon sebagai sepupu sedara. Okey ?"
"Okey lah awakkkk ! Jomlah."
"Jom."
♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥
"So Sweet." ;-)
Macam mane bab ni ? Komen amd vote keyyy...
-penulis
YOU ARE READING
Kahwin Or SPM ?
Romansa♥Ina dan zikry dijodohkan oleh ibubapa mereka sejak kecil lagi. Tapi, Ia dirahsiakan dan sampai satu masa yang mereka telah dewasa, ibubapa mereka menceritakan tentang kisah itu. ♥Mereka dipaksa kahwin. Dan kedua duanya menerima lamaran itu. Merek...