"Snälla Hjalmar ät lite," ber jag med en tyst röst. Den grönögda lilla människan ligger i mina armar med munnen stängd, hans mjuka hud är feberhet och hela han är snorig och gråtfärdig. Han har dragit på sig en rejäl förkylning och att äta vällingen jag försöker ge honom är inte alls lockande. Han har inte fått i sig ordentligt med mat på två dagar nu så att han inte ska äta igen finns inte på kartan. Felix sluter upp vid min sida och lyfter honom ur famnen på mig, den lilla tröjan med små öron som han bär åker upp en aning och han tittar ledset på mig vilket får mig att sucka till när de stora gröna ögonen möter mina.
"Han är jättedålig i magen Oscar han vill inte äta just nu," Mumlar han med en mjuk röst och Hjalmar rapar till och lutar huvudet emot Felix axel. Felix hämtar jordnötssmöret och ställer det på bordet innan han klumpigt sätter sig ned med Hjalmar i knät och för skeden mot hans små läppar. Hjalmar öppnar gladeligen munnen och jag andas ut när jag ser hur han äter av jordnötssmöret och Felix ler lite och kysser honom mjukt i det korta blonda håret.
"Hur är det med Omar Felix vet du det? Han syns knappt till längre, han har verkligen låst in sig inne på rummet." Säger jag efter ett tag och Hjalmar knuffar bort Felix hand. En grönblek färg lägger sig över hans felfria lilla ansikte och han börjar gråta och jag suckar och lyfter upp honom i min famn och ger honom lite vatten vilket får honom att hosta till och kräkas. Jag suckar lågt och kysser honom mjukt i håret och han snyftar till och tittar på mig med sorgsna stora ögon.
"Åh jag vet hjärtat.. det går över," mumlar jag och Felix suckar lågt, "Omar är deprimerad Oscar. Han är så jävla ledsen, har du inte märkt hur förstörd han är?" jag tittar förvirrat på Hjalmar, på Felix och sedan tillbaka på Hjalmar igen innan jag ställer mig upp med honom i famnen och går till kylskåpet för att plocka fram hans hostmedicin. Jag rotar runt i kylen ett bra tag innan jag finner det jag letar efter och jag får honom att försiktigt svälja ned medicinen innan jag ger honom till Felix och ler stort.
"Vet du hur jävla sexig du är när du står där i min skjorta och rufsigt hår?" Frågar Felix med en mörk röst och han går med snabba steg emot Omars rum och knackar på. Omar öppnar dörren och när han får syn på Hjalmars trötta gröna ögon så ler han försiktigt och tar honom i sina armar.
"Kan du byta på honom och få honom att somna? Han är lite magsjuk.. jag och Oscar vi ska eh.. uhm, ja du vet.. ja" Informerar Felix och Omar nickar och ger honom ett litet leende vilket får mig att le, det var längesedan jag såg honom le. Hjalmar lutar sitt huvud emot Omars axel och vinkar lite åt mig vilket får mig att le stort innan de försvinner iväg emot badrummet.
Felix kommer gående emot mig och trycker upp mig hårt emot väggen och jag tittar på honom och lägger mitt finger mjukt över hans läppar, "vad ska vi göra sa du?" Viskar jag med en tyst röst och han suckar och kysser mig mjukt på halsen.
"Jag ska knulla skiten ur dig."
_______
Eftersom att mina noveller innehåller stötande och sexuellt material har jag nu valt att inte stämpla rollen "felix" till Felix Sandman i mina noveller i och med att han är mindreårig, samma sak gäller Omar. Allt som skrivs om karaktärerna "felix" och "omar" är endast karaktärer skrivna i deras förnamn!
YOU ARE READING
Good for you // ogmar & foscar
FanfictionEn månad har gått sedan Omar flyttade in med oss, och det är redan kaos.