DEVLET(ŞAH) HATUN(YILDIRIM BAYEZİD HAN'IN 3.EŞİ)

1.6K 25 1
                                    

DOĞUM:Devlet 1365
Kütahya, Germiyanoğulları Beyliği
ÖLÜM:1414 Bursa
YATTIĞI YER:Bilinmiyor
DİN:İslam
EBEVEYİNLERİ"Germiyanoğlu Süleyman Şah'ın kızı
EŞİ:Yıldırım Bayezid
ÇOCUKLARI:İsa Çelebi
Mustafa Çelebi
Şehzade Büyük Musa Çelebi Han (Sultan Küçük Musa ÇelebiHan ile karıştırılmamalıdır.)

Devlet Şah Hâtûn (Osmanlıca: دولت شاه خاتون) (doğumu: 1365 - ölümü: Ocak1414 Germiyanoğlu Süleyman Şah'ın kızı; Yıldırım Bayezid'in Üçüncü eşi;Osmanlı Şehzâdeleri İsa Çelebi,(Düzmece) Mustafa Çelebi ile Büyük Musa Çelebi Han'ın öz annesidir.

KİMLİĞİ:

Germiyanoğlu Süleyman Şah'ın kızı olarak 1365'te Kütahya,Germiyanoğulları Beyliği'nde dünyaya geldi.

HAYATI:

Kütahya civarında hüküm sürmüş Germiyanoğulları Beyliği hükümdarı ve kurucusu Yakup bin Ali Şir'in 1341 yılında ölmesinden sonra yerine oğlu Mehmet Bey, onun da ölümünden sonra1361'de büyük oğlu Süleymanşah (Şah Çelebi) hükümdar oldu. Osmanlılar'la ilk ilişkiler Süleymanşah Şah zamanında kuruldu. Şah Çelebi,Karamanoğulları'nın istilasından korkarak Osmanlılar'la uyuşmuş, kızı Devlet Şah Hâtûn'u Murad Hüdâvendîgâr'ın oğlu Yıldırım Bayezid'e vermiş, çeyiz olarak da Kütahya ile beraber Simav, Emet, Tavşanlı kazalarını Osmanlılar'a bırakmıştı.

NOT:

Devlet Şah Hâtûn'un oğullarından biri olan Büyük Musa Çelebi Han, İkinci Rumeli Sultanı Musa Çelebi Han(18 Mayıs 1410 - 5 Temmuz 1413 )veBizans Prensesi Angelina'nın oğlu Şehzâde Musa ile karıştırılmamalıdır.

OSMANLI PADİŞAHLARININ EŞLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin