MAHFİRUZ HATİCE VALİDE SULTAN (I.AHMET'İN 1.EŞİ)

1.4K 13 1
                                    

Mahfiruz Hatice Valide Sultan (1590 - 1620, İstanbul), Osmanlı Padişahı II. Osman'ın annesi ve Sultan I. Ahmed'in ilk eşidir.

HAYATI

1590'da Kuzey Kafkasya'da dünyaya geldi. Babası Çerkes-Kabardey'lerin Kral Hanedanına mensup olan Prens Alkas Çerkassky'dir. Büyük dedesi Prens Çerkes Bitu Mustafa Paşa Çerkassky, Sultan I. Süleyman'ın eşi Mahidevran Sultan'ın yeğeninin torunlarıdır. Henüz çocuk yaşta Saray'ın Kahyası olan Servazat Hatun tarafından Saray'a alınıp özel tahsil ve terbiye edilmiştir. Çerkes olan Handan Sultan'ın beğenini kazandığından genç Padişah Sultan I. Ahmed ile Şubat 1603 tarihinde evlendirilmiştir.

Sultan I. Ahmed'den dört çocuğu olmuştur, yaş sırasına göre bunlar: II. Osman, Şehzade Mehmed, Şehzade Bayezid ve Şehzade Hüseyin.

Kız kardeşi Şahincan Hatun daha sonra Abaza Mehmed Paşa ile evlendirilmiştir.

Oğlu Genç Osman'ın 1618'de 14 yaşındayken tahta geçmesi üzerine Valide Sultan oldu. Kendisine Devletlu İsmetlu Mâh-Firûze Hadice Valide Sultan Ahiyât üs-Şan Hazretleri ünvanıyla hitap edilirdi. 1620'de oğlunun saltanatı sırasında öldü. 2 yıl sonra da oğlu tahttan indirilerek öldürüldü.

POPÜLER KÜLTÜRDEKİ YERİ

2015 yılından itibaren yayınlanacak olan Muhteşem Yüzyıl-KÖSEM adlı Türk dizisinde kendisini Ceyda Olguner canlandıracaktır

OSMANLI PADİŞAHLARININ EŞLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin