Bölüm 4 - Biraz Biber Gazı ?

79 4 0
                                    

Başkan bağlantılarını araya koyarak Badem Bıyıklılara bir şey çaktırmadan çocukları Çevik Kuvvet'in içine sokmayı başarmıştı. Çocuklar bir daha ki eylemlerde sahaya çıkacak ve çatışmaya gireceklerdi. Bu duruma en çok Furkan sevinmişti. Çocuklar EGM'de ufak bir eğitimden sonra rutin olarak poligon-karakol-ev üçlüsünü tekrarlıyorlardı. Günler günleri takip ederken çocuklar karakoldayken yeni bir ihbar geldi. Gazi Mahallesinde ortalığı karıştırmak isteyen sol örgütler sokağa dökülerek barikat kurarak kamuya zarar veriyordu. Sakallı ve Başkanın daha önceden haberi olduğu için onlar olay yerindeydi. Çocuklar Çevik Otobüsü ile olay yerine geldiklerinde Furkan ve Aykız'ın heyecanı suratlarından okunur gibiydi. İlhami, Canberk ve Emre olaya sakin yaklaşıyorlardı. Teçhizatlarını alıp meydana inme saati gelmişti. Tüm anonslara rağmen sokağı boşaltmayan ve polise saldıranlara müdahale başlamıştı. İlhami Gaz-Atar kullanırken Canberk T-78 Kodlu TOMAda görevliydi. Aykız, Furkan ve Emre aynı gruptaydı. Çocuklar olayları sabah başlayıp akşam bitecek sanıyorken saatler gece yarısını bulmuştu. Hayatında hiç biber gazı yememiş Furkan'ın gözleri gazdan kızarmıştı. Emre ve İlhami ise halinden memnun görevlerini yerine getiriyordu. 

Gazi Mahallesinin dik ve dar sokakları arasında kovalamaca sürerken acı bir anons duyuldu. T-78 ile iletişim kesilmişti. T-78 İç Anadolu'dan destek için gelen daha üzerine taş bile atılmamış bir TOMA idi. İletişimin kesilmesi için ya araca büyük bir hasar verilmesi gerekiyordu ya da Jammer (Sinyal Boğucu) kullanılması gerekiyordu. Jammer olma ihtimali düşük olduğundan çok büyük hasarı göz önünde bulundurulması gerekiyordu. Destek ekipleri en son sinyal alınan yere giderken çocukların içleri içerini yiyordu. İlhami Gaz-Atar grubundan olduğu için olay yerine ilk onlar gidip sokağı gazlamıştı. TOMAnın başı çıkmaz sokaktaydı. İlhami'nin ilk anons ettiği şey '' 3499'dan 3415'e 3499'dan 3415'e! T-78 Çınar Çıkmazında! T-78 Çınar Çıkmazında! '' oldu. Sakallı anonsa duydu ve telsizi eline aldı. ''3410'dan 3499'a 3410'dan 3499'a! Çınar Çıkmazına girmeyin! Çınar Çıkmazına girmeyin!'' Sakallı ve Başkan genç polis memurları iken o çıkmaza girmişler ve tuzağa düşmüşlerdi. Tim için çok önemli dakikalardı. Daha yolun başında timden birini kaybetmek demek bu işi yapmayacakları anlamına gelirdi. Başkan ve Sakallı Akrep tipi bir zırhlıya binerek olay yerine doğru yola çıktılar. Saat 05.14 civarı olmasına rağmen Çınar Çıkmazı atılan havai fişekler sonucu gündüz gibiydi. 

Sakallı ve Başkan Sokağın köşesini döndüklerinde İlhami'nin grubunun çıkmazı gazladığını gördüler. Başkan telsizden ''3410 konuşuyor. Gazlamayı bırakın! Gazlamayı bırakın!'' dedi. Gaz atma o saniye durdu. Acaba şimdi ne olacak derken Başkan '' 3410 konuşuyor. Öncülerden 5 kişi gelsin! '' dedi. 5 Tane kalkanlı Çevik Kuvvet yardımı ile çıkmaza girildi. 7 kişi girdikleri çıkmazdan 9 kişi çıktılar. Canberk ve TOMA Şöförü kurtulmuştu. Fakat hala çıkmazın girişine havai fişekler atılıyordu. Hava yavaş yavaş aydınlanmaya başlayınca eylemcilerde yavaş yavaş kaçmaya başlamıştı. Saat 07.32'de ise çatışmalar tam anlamıyla bitmişti. Geride yıkık sokaklar, bozulmuş bir TOMA ve gözaltına alınmış 1-2 eylemci vardı...

Bu Başkan ve Sakallıyı tatmin etmemişti. Çevik Kuvvetler Gazi Mahallesi Karakoluna çekilirken Başkan toplantı odasını hazırlattı. Çocuklar bu sefer ciddi ciddi korkmuşlardı. Canberk ne olduğuna anlam vermemişti. Sakallı '' Dün gece hakkında ne düşünüyorsunuz ? '' diye sordu. Kimsede tık yoktu. Herkes uyku halindeydi. Oturacak yer bulmak bile lükstü o çatışma anında. Sakallı masaya sağlam bir yumruk attı ve '' NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ DEDİK! '' diye bağırdı. Beklenmedik şekilde Furkan atıldı. '' Yaptığımız çok hata vardı. Genç bir gruba denk geldik. Onlarda en az bizim kadar biliyorlardı. Canberkler tuzağa düştü. Eğer İlhamiler girse, onlarda tuzağa düşecekti. Acemi olup Ç.Ç'na (Çınar Çıkmazı) düşmeyen yoktur. 77'de de, 2007'de de her zaman buraya düşen olmuştur.'' dedi. Emre ve Aykız hayranlık içerisinde izlerken Canberk Furkan'ın sözünü böldü. '' Peki neden Çınar Çıkmazı ? Nedir buranın büyüsü ? '' dedi. Furkan Sakallı'dan onay aldıktan sonra sözüne devam etti. '' Çınar Çıkmazı yer itibari ile çok terstir. Başkanların gelmesi bile 10 dakika sürdü. Böyle düşün. Gelirken yollar birbirine çok benzer. O yüzden acemi bir ekip yardıma gelirse en az 20 dakika sürer. Ve Ç.Ç girişi dardır fark ettiysen içe doğru genişler en sonunda birden daralır. Ve gördüğün her binanın gizli bir girişi vardır. En içe doğru gittikçe eylemciler o girişlerden girer arkandan dolanır ve tuzağa düşersin. '' dedi. Bu Aykız'ın dikkatini çekmişti. Başkan '' Aynen öyle. Eskiden kimse tarafından bilinmezdi burası, çok kayıp verildi zamanında. '' dedi. Sakallı '' Bazıları arkadaşımızı aşağılıyordu fakat demek istediğim her şeyi kendisi anlattı sağolsun. Yeter bu kadar. İzinlisiniz. '' dedi. Grup eve doğru giderken çokta uyuya kalmışlardı...


Irakta Bir Gece (Bir Süre Ara)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin