part 2

206 14 0
                                    

Dengan selamba Zara keluar dari Tesco dengan beberapa buah beg plastik dijinjing di tangan nya.Tiba2,Zara terdengar telefon iPhone 6s nya Sudah menjerit dengan lagu Ingatkan Dia "oh.mama" terus Zara mengangkat call dari mamanya

"Hello my dear mama Datin Mawar!"
"Hello darling ni anak mama ada dekat mana ni?Mama pergi rumah sewa kamu Cuma ada Areena Dan Aflah saja.Kamu kemana?"
"Hehe.Ara pegi beli barang dapur je ma.Don't worry.Papa ade kat office ke?"
"Hm yelah dia kan chairman menang lah busy."
"Harini mama tak pergi tengok model shooting ke ma?"
"Tak..harini model mama mintak postpone. Okaylah mama nak keluar.Nanti jenguk2 la mama kat rumah ni okay darling?"
"Okay ma bye!"
"Bye"
Talian dimatikan

"Eh tuan punya kereta tu dah balik lah!Alah buat selamba jelah macam tak biasa heh!"
Zara terus menuju ke bonet kereta untuk meletakkan barang yang baru dibelinya tadi
"Woi!kau dah senang2 block kereta aku bukan reti nak mintak maaf kan?"
"Oh!Siapa sruh Encik tak letak kereta betul2"
"Oh!sekarang kau nak salahkan aku lah?"
"Benda dah terang lagi bersuluh salah Encik kan?"
"Aish ada jugak yang makan penampar sat lagi karang"
"Fikir dia punya baran aja!tampar lah kalau berani kalau Encik berani pun bukan saya tak boleh kawan balik ini winner in Boxing Class la!"
"Ada aku kesah?Dah2 cepat alih kereta kau!"
"Sabar ah hak alah"

***

"Hai korang sorry lah aku late aku ingat korang balik pukul6"
"Class cancled.Kau pegi mna tadi?"balas Areena
"Beli barang dapur lah."
"Dah pegi depan kitorang nak buat keja" kata Aflah
"Okay aku ada beli ikan siakap tu Tolong masakkan siakap stim okay? Thanks korang sayang korang muah!"
"Haih tahulah anak Datin semua benda tak tahu nak buat.mcam mna lah budak tu nak jadi bini orang kan Reena?
" tulah kan takpelah biarlah dia nnti2 dia berubah lah tu"
"Hm okay jomlah mula masak nanti minah tu mengamuk karang susah"
"Okay lets go!"

-----to be continued-----

I need youWhere stories live. Discover now