Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba.Lebih kepada hari yang ditunggu olrh Danny ah tiba.
Mak andan baru keliar tadi.Aku melihat imbasan diri aku di cermin.Baju yang dicuba di butik bob sudah kemas tersarung dibadanku.Crown dan veil kemas di atas shawl.Perfect!Aku sebyum sedikit.Solekannya tidaklah tebal.Hanya biasa-biasa sebab Zara dah cukup cantik.
Pintu rikuak mama masuk ke dalam bilikku.
"cantiknya anak mama"
"terima kasih ma"
"jom lah tirun semua pun dah tunggu"
"baik ma"Aku menutuni tangga perlahan-lahan bersama mama.Almaklumlah baju ni labuh.Rimas pun ada.Ergh!
Danny terpaku dengan kecantikan Zara nampak lain betul dia harini.'Astaghfirullah'
"Muhammad Danial bin Harriz"
"Saya"
"Aku nikah akan dikau dengan Zara Emylia binti Fariz dengan mas kahwinnya rm234.78 tunai"
"Aku terima nikahnya Zara Emylia binti Fariz dengan mas kahwinnya rm234.78 tunai"
"sah?"
"sah!"
"sah!"
"jadi marilah kita mulakan sesi pembatalan air sembahyang"Air mata yang menitis segera aku kesat.Aku sudah berazam akan menerima baik buruk Danny sebagai suamiku.Danny i will be your perfect wife!
Danny mengambil tanganku dan menyarungkan cincin di jari manisku.Dup!Dap!Dup!Dap!Duhai jantung tak payah lah buat hal!
Aku menyarungkan cincin ke jari Danny pula.Lalu menyalaminya dan Danny tunduk mencium ubun-ubunku"Clack!""clack!""Clack!""clack!"
Camera berbunyi merakamkan saat indah kami.Bahagia sudah terasa.Mungkin danny sememangnya jodohku.Majlis persandingan tidak dibuat.Menyusahkan!Aku menegur kawan-kawan rapatku.Mataku tertancap akan satu tubuh langsing dan tinggi.Farah!Ingat lagi Farah?
"Hey Farah!"
"hai Zara!opz sorry i mean kakak ipar zara"Yups Farah sebenarnya adik Danny yang hilang tu.Aunty Lela sudah dikenakan hukuman pemjara selama 15tahun atas tuduhan menculik.Nasib baik Danny ternampak cincin yang Farah pakai.Kalau tak sampai sekarang dia duk rebut Danny .Haih!Macam mana aku tahu?Danny cerita lepas drama hindustan depan butik bob.Ingat lagi?
"I wonder who is this handsome man"kata Zara
"I introduce my fiance Ikmal"
"Nice to know you Ikmal"kata Zara lagi.Ikmal hanya mengannguk dan tertunduk.Pemalu rupanya!
Alhamdulillah!Semoga rasa bahagia ini akan kekal!Amin!
-Tamat-