part 16

111 9 2
                                    

*rumah Danny*
Danny menberi salam Dan terus merempuh masuk ke rumahnya Dan menjerit.
"Mummy!I've got a good news!"aku tidak memanggil daddy kerana aku thu daddy tidak ada dirumah sekarang.Aku berlari naik ke bilik.Langkahku menjadi perlahan apabila terdengar suara esakan dari dlm blik mummy.Aku melihat mummy yng berasa di atas katil sedng memegang baju bayi.

" mummy?are you all right?"
"Danny?bila Danny balik syg?" Tanya mummy smbil mengesat air mata yg tersisa
"Baru lagi..mummy teringatkan baby ke?"
"Hm..mummy rindu sngt dgn baby Danny siapalah yang tergamak ambik dia dari mummy?"
"Sabarlah mummy kita usaha cari baby balik."
5 tahun selepas aku lahir mummy mempunyai seorg lgi baby.Genap seminggu baby lahir.Baby diculik di hospital Dan sampai skrg masih tidak ditemui.Daddy sudah mengupah when untuk mencari baby Dan skrg masih didalam proses.Aku kesian pada baby kami tidak sempat memberinya nama sewaktu baby diculik.Cuma rantai sahaja yang ada pada baby semasa dia diculik rantai yang berbuah cincin sebagai tanda dari daddy untuk baby.

"Okay Danny mummy dah tak sedih thanks to you dear"
"Most welcome" kataku smbil menunjukkan sebaris gigi yang teratur lagakku seperti budak kecil yang baru mendapat gula-gula
"Tadi mummy dengar Danny ada good news apa dia?"
"Yah thanks 'cause remind me mummy..its about Zara.."
"Why?dia tolak Danny ke?"
"Nope she accepted me!" Kataku gembira
"Alhamdullilah semoga semua berjaln dengan lancar"
"InsyaAllah mummy"

------to be continued------

I need youWhere stories live. Discover now