Voor de knal *

6 1 0
                                    

Tobias nam een hap van zijn appel en keek me met zijn mooie ogen aan. Ik had nog nooit zo'n lange wimpers gezien die natuurlijk waren en nog nooit zo'n heldere kleur blauw gezien die ik in zijn ogen terugzag.
Het was nog steeds vreemd dat hij bij ons aan tafel was komen zitten. De ongelofelijk knappe, populaire Tobias waar ik al sinds de basisschool een oogje op had en die nog nooit echt naar mij had omgekeken.

'Hé Lynn, moet jij geen inhaaltest van bio doen?'
Savannah, mijn beste vriendin doorbrak mijn gedachtes over Tobias.

'Das pas om half 1. Moet ik het je nu nog uitleggen Ly? Ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe je daarop nu een buis kunt halen. Die test was super gemakkelijk!' Antwoordde Max  in mijn plaats. Max was mijn buurjongen. We waren al van kleins af aan vrienden.

Max en Savannah deden wel alsof ze het niet speciaal vonden dat Tobias vanmiddag aan onze tafel was komen zitten, maar ik zag heus wel dat zij ook onder de indruk van hem waren. 

'Lynn?' Tobias zei mijn naam! Ik voelde hoe mijn handen begonnen te zweten en deed mijn best om zo normaal mogelijk te klinken. 'Ja?'

'Kan ik je even spreken. Alleen?' Hij wilde met me spreken! Alleen! Alleen hij en ik samen!

Savannah was duidelijk teleurgesteld dat hij mij wilde spreken. Ook al wist ze dat ik Tobias geclaimd had, ze vond hem nog steeds een mega lekker ding.

'Tuurlijk.' Ik stond op en verwachtte dat hij dat ook zou doen om dan wat verderop met me te gaan bespreken wat hij wilde bespreken maar tot mijn grote verbazing bleef hij zitten waar hij zat en keek Savannah en Max aan. Ik begreep eerst niet goed waarom maar toen had ik door dat hij wilde dat hún weggingen zodat hij hier kon blijven zitten aan de tafel waar mijn vrienden en ik al heel ons schoolleven aanzaten.

Savannah had niks door en keek dromerig in Tobias ogen maar Max begreep het wel.
'Je wilt dat wíj weggaan zodat jullie samen iets kunnen bespreken ?' Max' stem klonk verwijtend wat ik ook zou hebben geklonken moest Tobias dat van mij gevraagd hebben.

'Ja graag.' Tobias keek Max een beetje uitdagend aan.
Maar of Tobias nu populair en knap was of niet, ik kende Max al lang genoeg om te weten dat hij dat niet zou gaan pikken.

Wissel.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu