Şüphesiz ki Kuran'ı Hakim yeryüzündeki gelmiş geçmiş bütün müslümanların, hayatlarına yön verme adına, ışık tutma, yol gösterme adına 14 asır boyunca rehberlik yapmıştır ve yapacaktır.Kuran Allah hakkı için O'nun rızası ile müslümanlara hediye edilmiş ve bizlere
"Ben bugün sizin dininizi kemale erdirdim." demiştir.
Kuran öyle bir deryadır ki O'na bakan ferahlar, İnşirah bulur, huzuru soluklar, O'nu koklayan nefes arınır, aşka gelir. O'nu duyan aşkından yanar bir çare O'nun rızası için hareket etmeye hayatını adar ve her an O'nu soluklar, O'nu söyler, O'nu duyar. Gerçek manada sevilen Maşuk, O'nun emrine amade bir aşık ister. O'na itaat eden, O'nu özleyen , O'nu anan bir maşuk ... Ve o nispeti ölçüsünde aşkına değer katar ve sevgisini O'na sunar.Mümin bir kadın için de en yüksek bir medarı iftihar ve en kıymettar bir rehberi öncü Kuran'ı Hakim ve Rasulullah'ın sünneti seniyyesidir. mümin bir hanım hayatının her alanında Kuran'ı kendi öz benliğine rehber alır ve o cihette amel eder.
Kuran'ı yaşayan, teoride kabul ettiklerini pratikte yaşayan saliha bir hanım olur. Elbette bunun birçok yolu vardır ,nitekim Allah'a giden yollar ton ton iken, ibret alanlar gram gramdır. Ve bir Mümine hanımı Allah'a yakınlaştıran en önemli araçlardan biri Tesettüre riayet etmektir.Tesettür bir yaşam tarzı, bir iç soluklayış, bir itaat olarak gelir mümin hanıma . Emri duyduğu andan itibaren 'başım üstüne' der ve Maşuk'unun emrine sırf O istediği için ve O'nun istediği ölçüde kabul eder, ahlak edinir, uygular.
Cenabı Allah kadını adeta bir inci gibi yaratmış ve ona iffetini koruma emrini vermiştir. Bu yegane ibadet her müslüman hanım için kıymettar bir hazine şeklinde ve Allah'a yaklaştıran , Peygamber'e ümmet eden, Kul hakkından koruyan, haramdan, hasetten, kıskançlıktan, haram nazarlardan korunmak için müslüman hanımlara hediye edilmiş farz bir ibadettir.
Büyük bir sorumluluk ve Allah korkusuna sahip her müslüman bayanın mükellefidir.
Gerek Kuran'ı Hakim gerekse hadislerde hanımların nasıl giyinmesi ve iffetli olması gerektiği açıkça ifade edilmiştir.Allah çokça bağışlayan ve esirgeyicidir.
Mümine bir hanımın çevresindeki korunması herşeyden önemlisi özgür ve iffetli olması ancak ve ancak Kuran'ın tarif ettiği anlamda kılık kıyafet ile olur.