Amerika'ya bile haber tez vakitte yayıldı. Amcaları aradı. Babaanne ile amcanın telefon konuşması:
Amca: Alo anne?
Babaanne: Oğlum nasılsın?
Amca: İyiyiz anne çok şükür. Sizler nasılsınız?
Babaanne: Bizde o kadar değiliz. Siz Türkiye'ye şimdi gelebilirsiniz.
Amca: Peki. Geliriz. Ama o kadın?
Babaanne: O kadın artık aileden değil. Bize bebeğinin kaybolduğunu söyledi. Fakat ilgi çekmeye çalışmış. Bebeği yatağın üzerine koyup, kapıyı kilitlemiş.
Amca: O kadından birşey olmaz atin gitsin zaten.
Babaanne: neyse oğlum. Bugün gelin zaten eşyalarinizi toplantınız. Yarısı geldi.
Amca: Öyle mi ? Iyiymiş. Hadi hoşçakal. Bugün geliriz biz. Biletleri alayım.
Babaanne: Peki. Hoşçakal.
Zaten amcası ve ailesi , bu güne planlamislardi. Rüya çok heyecanlıydı. Bugün ve yarın okullar tatildi.Grev vardı. Diyer gün ise saat 07:00 da bir kırmızı jip bir arabayla birileri otoparklarına geldi. Rüya oraya koştu, ve direk durdu. Yakışıklı bir adam Rüya'ya göz kırptı. Ve sonra:
-Küçükhanım deden burada mı?
Rüya ise gözünü kırpmadan adama bakıyordu. :
-Hii dedem mi? Dedemi ne yapacaksın
Adam ise
-Konuşacağız.
Dedeside zaten o arara geliyordu.
-Kime baktınız kardeş
Adam: Size, size bakmıştım.
Dedesi buyrun derken adam başlar anlatmaya;
-Benim buralara yolum düşmez. Fakat kaybolan karımı herkes burada görmüş. Karım beni sevmiyor. Ailesi sizsiniz herhalde.
Dede şaşkın bir halde bakarak
-Kimden bahsediyorsunuz? Anlayamadım.
Adam: Feride adı. Feride'den bahsediyorum.
Dedesi anladı. Konusacakken Rüya başladı:
-O kadın çocuğunu sevmiyor..! Babası isen çocuğuna sahip çıkacaksın! Neden heryere yolluyorsun karını.! Elinde bir bebekle yazık de.....
Dedesi Rüya sözünü bitirmeden ağzını eliyle kapattı. Dedesi baş sallayıp:
-Aslında biraz haklı. Biz onu eskiden evlat edindik. Neden bende hatırlamıyorum. Aslında cami avlusunda bulduk onu. Ama bebek değildi. 14-15 yaşındaydı. Yazık. Sokaklarda dolaşıyordu. Tek başına, ailesi yoktu. Adı da yoktu. Aslında bulundu. Adını kim koyduysa ismini acaip karalama gibi bir ad koymuştu. Benim hanım da adını Feride ile değiştirdi. Hiç düşünmedik. Orada karar verdik. Kız gerçekten iyi biri gibiydi. Fakat soyadı vermedik. Üvey çocuk. Ne yapar bilinmez. Sonra polishaneden çağrıldık. Çanta kapkaçcılığı yapmış. Marketten yiyecek aşırmış , cüzdan , nüfus kağıdı çalmış. Para cezası verdiler zaten. Hapishaneye giriyordu zor kurtardık onu. Feride şimdi daha kötü oldu. Ailemizden uzaklaşmazsa daha neler gelecek başımıza kim bilir. Al götür onu buralardan. Zaten karinmis. Al evladını ve eşini , ve buralardan derhal gidin..!
Dede sadece bunları söylemişti. Adam anlayış gösterdi:
-Gerçekten üzgünüm. Evet, zaten alacağım. Sonuçta karım. Benimle yaşamalı. Teşekkür ederim. Anlayışınız için..
Dede gülümseyerek:
-Ne demek. Böylesi en iyisidir kesinlikle. Ben teşekkür ederim. Istediğiniz zaman alabilirsiniz.
Adam: bu akşam uygun mu?
Dede: Evet evet. Akşam al götür.
Adam: Peki sağolun.
Adam akşam gelince Feride ne yapacak* 2b Akşam Üstü devamıdır :)