"And even this heart of mine has something artificial. The dancers have sewn it into a bag of pink satin, pink satin slightly faded, like their dancing shoes." -Edgar Degas
Este seara cea mare . Seara spectacolului . La cei douazeci și unu de ani ai mei , mi-am îndeplinit doar un vis , acela de a deveni o balerină . Acum , cel de-al doilea este pe cale de a deveni realitate . Dansul din seara asta este unul decisiv pentru teatrul din care fac parte . Nume importante se află în sală pentru a ne vedea munca , pentru a îmi critica stângacia , regresul meu din toți acești ani .
Când mă vedeam in oglinda îmi aminteam de toate serile în care cădeam pe scena acestui loc nenorocit , momentele în care repetam la nesfârșit exercițiile de bază doar pentru a fi perfecte , pentru a arăta că totul e perfect .
Perfect . Perfect . Perfect . Singurul cuvânt pe care îl repetam in minte când îmi faceam rotirile , când ma spălam pe dinți , cand îmi legam șireturile sau mă uitam pe geam la oamenii ocupați ce uitau de lucrurile mici de care eu aș vrea să mă bucur . De lucrurile la care am renunțat când am zis un singur cuvant în fața persoanei ce m-a iubit cu tot sufletul . Un singur cuvant decisiv . "Perfect..."
Așa că acum mă pregătesc de seara mea . De ultima seara din acest an . Da . Este 31 Decembrie 2002 . Și toți așteaptă ca eu , o singură pată de întuneric sa le luminez seara ce trebuia să o petreacă împreună cu persoanele dragi .
Rochia mea neagră din pene de lebădă era uimitoare . Simplitatea ei mă făcea să mă simt vie , părul roșu ce era cu totul diferit de al celorlalte dansatoare , poantele din satin îmi acopereau picioarele triste si masca la fel de neagră ca tot ce mă înconjura , îmi acoperea ochii albaștrii .
M-am apropiat de scena sclipitoare ce mă aștepta . Singurul lucru ce se auzea erau doar acordurile pianistului ce interpreta Ballad. Acum oamenii mă ascultau , auzeau ce aveam de zis . Așa că mi-am început discursul . Primele cuvinte erau pașii spre stânga , furia erau salturile , liniștea erau pașii spre dreapta , pliurile sau plecăciunile și la sfarșit era tristețea . Tristețea ce mi-a adus-o perfecțiunea , rotirile nesfârșite își spuneau cuvântul într-una singura , dar încheierea era neașteptată , distrugând tot ce creasem până acum . O gheață ce m-a pus la pământ , în fața tuturor , făcându-mi numărul demn de nimic . Gheața ce mi-a încheiat perfecțiunea . Griul necunoscutului ce mă privea interesat din mijlocul sălii . Griul straniu ce îmi întâlnea albastrul imaculat .
Și așa mi-am terminat actul . Jos , privindu-l pe cel ce m-a făcut să mă trezesc la realitate . Sala s-a ridicat în picioare , începând să-mi aplaude suferința , crezând că e doar un număr bine calculat . Dar nu . Era doar strigătul meu de disperare .
M-am ridicat la rândul meu , făcând o ultimă plecăciune , disparând într-un final de pe șcenă .
Klaus
Liniștea din jurul meu e normală . Liniștea ce mi-am creat-o cu propriile vorbe sau gânduri . Sunt un om calculat , cu reguli stricte ce au îndepartat oamenii de mine , facându-mi singur propriul spațiu. Sunt o persoana respectată pentru lucrurile care le fac , dar criticat pentru singurătatea pasiunii mele . Sunt unul din cei mai cunoscuți afaceriști din Europa , mi-am clădit tot ce am din nimic , mereu rămânând singur , așa că mi-am acceptat singurătatea . Tot ce am facut a fost pentru ei . Pentru cele trei persoane ce acum mă privesc , veghindu-mă .
Mi-am îmbrăcat costumul negru , pregătit pentru spectacolul la care trebuie să mă prezint împreună cu fiica partenerului meu de afaceri , Tom . Este una din cele mai cunoscute femei din lumea mondenă , frumoasă , dar prea stilată pentru a o încadra în urmatoarele mele luni . Este o femeie snoabă , dar din păcate i-am promis bătrânului că îi fac acest moft și o însoțesc la un spectacol de balet dintre ani . Nevoind să îmi închei seara ca în fiecare an stând în fața pianului meu , privind fix la clapele sclipitoare ce nu au fost atinse de ani , am acceptat . Din auzite am aflat că este unul din cel mai cunoscut teatru și merită să fiu acolo , interesul crescând și mai tare când am auzit de balerina ce încheie spectacolul cu un act nou , interpretat doar o data , in anul 1956 .
Mi-am oprit casetofonul ce rula Ballad și împreună cu partenera mea am intrat în incintă . Bărbații îmbrăcați la patru ace mă salutau , în timp ce femeile din sală mă priveau cu interes . Ne-am ocupat locurile , încă neschimbând o vorba . Se vede că femeia de lângă mine este arogantă privind cu superioritate în jur . Chiar dacă nu eram al ei , ea se agăța ca o liană de brațul meu .
Dupa doua ore , spectacolul era pe sfârșite . Era momentul mult așteptat , momentul pentru care oamenii din această sală se află aici . Pianistul a început sa cânte , coincidența făcându-mă să zâmbesc pentru câteva secunde . Dar , când ființa firavă a pășit pe scenă respirația mi s-a oprit . Pielea-i albă era acoperita în negru penelor și al satinului , parul roșu îi dansa în valuri pe spate , iar masca la fel de neagra îi acoperea privirea . Tot ce făcea striga durerea din ea , ficare pas îi strigau povestea tristă . Își unduia corpul pe notele pianului , în timp ce părul ei creea o mantie ce o urmărea la fiecare pas . Totul părea atât de calculat , dar puteam înțelege că asta e ce simte ea , sunt doar trăirile ei spuse fără cuvinte . La sfârșitul actului a căzut răpusă în mijlocul scenei privind îngrozită spre mine . Ochii îi erau de un albastru curat , clar , dar misterios , înecat cu durere . Am vrut să o studiez cu atenție , dar sala s-a ridicat în picioare , aplaudând și exclamând . Când m-am dezmeticit , era prea târziu , ea fiind dispăruta de pe șcenă .
M-am uitat dezorientat în dreapta mea pentru a o vedea pe Karina , stând jos , privind cu ură spre locul în care a căzut micuța . Nu avea nici un sentiment pe față . Ochii îi erau întunecați și nu înțelegeam de ce , dar nici nu voiam să aflu . I-am întins mâna și cum știam mi-a acceptat-o fară nici o reținere . Ne-am îndreptat spre ieșirea din teatru , urmând să mergem la petrecerea unde dansatorii , afaceriștii și iubitorii de artă discută , se distreaza și servesc câte un pahar de șampanie . Încercam să gasesc cu privirea micuța pată de culoare , dar tot ce vedeam erau femei ce își etalează rochiile scumpe , la brațul soților sau ultimelor cuceriri . Toți erau atât de adânciți în luxul propriu , se înecau singuri cu lucruri strălucitoare și extravagante , fără găuri ce lăsau aerul curat să intre în încăpere . La prima vedere universul ce mulți îl vor , pare intrigant , dar după ce guști toate aromele lui , vrei ceva nou , ceva real , și poți găsi doar o bucată de plastic ce este pictată cu auriu . Eu am trecut prin tot ce această parte poate aduce și am obosit , sufletul meu e obosit , mă simt ca un bătrân ce vrea să stea în fața focului ascultând muzica clasică , singur , doar eu și gândurile mele .
Mi-am făcut loc printre oamenii ce se plimbau prin fața aparatelor de fotografiat , conducan-du-mi invitata spre mașină . Voiam să se termine cât mai repede această seară . I-am deschis ușa Karinei , eu intrând pe locul șoferului . Drumul a fost unul scurt , fără prea multe vorbe , câteva schimburi de cuvinte . Am coborât din automobil îndreptandu-ne spre sala ce este pusă la dispoziție pentru această seară . Am pășit la braț cu femeia ce mă însoțea în seara asta , pe covorul roșu lăsând blițurile să ne cuprindă . Era o rutină plictisitoare . Mergi , zâmbești , faci cu mâna și pleci . Nimic nou . Dăm ce se vrea , pentru a obține ce ne dorim .
Dar , fiecare chip s-a luminat când a pașit cu încredere pe covor . Toți aplaudă , o felicită , îi zâmbesc sau încearcă să dea mâna cu ea . Frumusețea simplității ei și misterul , atrăgând toate privirile . Rochia ei albă , simpla , dintr-un material diafan , părul ei roșu prins într-un coc dezordonat , bocancii ei negrii , simpli , care te fac să râzi pentru că e atât de naivă , ochii ei , zâmbetul sincer care îl arată tuturor și atât . Nimic mai mult . Ceva diferit . O gură de aer . Ceva ce îmi doresc de mult .
SI TA-DA !! Eu , House a.k.a Th , va rog să poniți melodia din descriere . E mai placut capitolul , având în vedere ca această carte a început doar pentru că am ascultat-o într-o seară .