Bir insana mutlu ol deyip mutlu olması için bir şey yapmazsanız mutlu olamaz mesela.
Ben bir kırmızı balığa mutlu ol demem çünkü mutlu olmayacağını bilirim.
Eğer havaya su suya hava deseydik kuşlar yüzer balıklar uçardı
Kuşlar iyi yüzemez ama balıklar iyi uçardı çünkü kuşlar çırpınarak yüzerdi.
O zaman balıkçı hasan oltasını suya atınca kuşları yakalardı çünkü kuşlar iyi yüzemez ama tüfeği olsaydı kırmızı balığı vuramazdı kırmızı balık iyi uçabilir.
Kuşu vurursa kuş yüzemez,uçamaz da ama kırmızı balık uçar. Çünkü balıklar çok iyi uçar.
Balıkçı Hasan'dan kaçamazsa kuş ölür.
Ama bu sefer kırmızı balık ağlar kuş öldüğü için. Ama ağladığı için kuş ölmez.
Kuş havada uçup kırmızı balığı yiyebilir çünkü kuş balıktan daha iyi uçar. O zaman Balıkçı Hasan tüfeğiyle kırmızı balığı vuramazdı çünkü balığı kuş yerdi. Oltasıyla kuş avlardı.
Kuş ölürse kırmızı balık üzülür. Ben ona mutlu ol demem çünkü mutlu olması için kuşu yüzdüremem.
Birlikte ağlarız ama ağladığımız için kuş ölmez. Bizde ölmeyiz çünkü ölürsek yüzemeyiz.
Mutlu ol derseniz olmayız çünkü ölü kuşlar yüzemez.
Burada kuşlar yok balıklar yok ama Balıkçı Hasan var. kuşu ve ağlayan kırmızı balığı avlamış.
Sonra tek başıma ağladım ama Balıkçı Hasan ölmedi.
Balıkçı Hasan mutlu ol dedi. Olamam çünkü ölü balıklar ağlamaz ölü kuşlar da yüzemez.
İnsanlardan yapacaklarından fazlasını istediğinizde yapamazsa o sizin suçunuz olur.