En Roc va anar a la base de policia, on portarien a totes les persones que participaven a les proves al lloc de la primera prova: punteria i velocitat amb la pistola.
Els participants (en Roc un d'ells) van arribar al lloc on es faria la primera prova. Era un bosc de 900 metres quadrats envoltat dins d'una cúpula feta de vidres. A dins del bosc hi había fins i tot un riu i una cascada amb peixos.
Els encarregats de la primera prova van fer posar als participants una armilla antibales, i els hi van donar una pistola i munició.
-Aquesta pistola es molt semblant a una pistola real, però es de pintura- va dir el responsable de la prova -el sistema de munició de la pistola es idèntic al d'una pistola real, ara mateix no us ensenyaré a utilitzar una pistola perquè suposo que a la acadèmia de policies ja us en van ensenyar. Cada munició de pintura que teniu, es diferent a la que tenen els vostres companys de prova. Està totalment prohibit disparar als altres companys. Si ho feu, ho sabrem perquè quan s'acabi la prova, veurem si algú te alguna taca de pintura a la armilla, i per cert, sabem el color que té cadascú de vosaltres, per tant, quant localitzem al que hagi disparat a l'armilla del seu company, quedarà desqualificat de les proves.- Va dir l'encarregat de les proves.
-i llavorens a on disparem?- va preguntar un noi d'uns 22 anys. Era ros i tenia els ulls blaus, era bastant alt, i semblava que dominés les armes. Es deia Tom.
-Calma jove- li va respondre l'encarregat de la prova -ara explico la prova: veieu aquest magnífic bosc? Doncs per aquí, hi han uns conills que tenen una armilla amb una diana pintada. Els colors de la diana no coincideixen amb cap dels vostres colors que teniu de munició. Heu de disparar allà. La part més petita de la diana, està situada al pit dels conills, o sigui: la part més difícil de disparar. Aquesta part es la puntuació màxima. Els que tinguin més puntuació, passaran a la següent prova.-
-I si matem als conills amb la potència de la pistola?- Va preguntar en Roc.
-Això no passarà, perquè els conills estàn protegits de cap a peus.- Va dir l'encarregat de la prova.
-I si els conills es banyen al riu i se'ls hi treu la pintura?- Va preguntar en Roc.
-La pintura que teniu, es especial, com la roba que porten els conills. La pintura que disparareu als conills, es quedarà incrustada a la seva armilla, i només es podrà treure amb una aigua especial que tenim a la base d'aquesta prova.- Va dir l'encarregat.
-I si una persona dispara a sobre la pintura d'un altre?- Va preguntar en Tom.
-Tenim un escàner que capta tota la pintura que ha estat a l'armilla dels conills fins que les rentem amb l'aigua especial. Ara se us repartirà una motxilla a cadascú amb més munició de la que teniu, i el dinar. La prova dura 19 hores.- Va dir l'encarregat.
L'encarregat de la prova els hi va donar les motxilles, i els va portar fins a la porta, que els conduïa al bosc. La porta es va obrir, i l'encarregat els hi va dir:
-La prova comença d'aquí a 3... 2... 1... COMENÇA LA PROVA!
Tots els partiçipants van córrer en totes direccións: la prova había començat.