"Cikgu!Tengok Yerim nie!"Seorang murid lelaki menuding jarinya kearah seorang budak perempuan..Jihyo segera pergi ke arah anak2 muridnya."Yerim-ah,wae?""Cikgu,saya x nak menari..Mirai,dia gelakkan saya"Murid perempuan itu mengadu.."Mirai,apa cikgu kata pasal ejek-mengejek?"
Mirai menunduk "Kita x boleh ejek orang lain..Itu perkara x baik.""Pandai pun..Jadi?"Jihyo memandang ke arah anak muridnya.
"Yerim-ah,saya minta maaf."Mirai menghulurkan tangan 'Hmm..Yerim maafkan awak.."Kemudian mereka bertiga tersenyum..
Tiba2.. TOK TOK TOK
Seorang lelaki mengetuk pintu bilik tarian..
"Cik Jihyo?Boleh saya jumpa awak sekejap?"Jihyo memandang kearah lelaki itu.."Murid2,cikgu nak keluar kejap.Jangan bising tau?"
"Ye..Encik ni siapa ye?"Jihyo bertanya kepada lelaki tu.."Saya Lee Soo Man.Pengurus Besar Syarikat SM Ent."Jihyo ternganga "Oh!Gembira berkenalan dengan encik.."Mereka berdua bersalaman..
Sebenarnya tujuan saya datang ke sini adalah untuk memberitahu cik yang cik terpilih untuk menjadi salah seorang manager di syarikat kami.."Jihyo terkejut."Tapi,saya x layak untuk jawatan nie.Saya cuma guru tarian je."LSM tersenyum."Kami dah selidik profile cik.Cik ada mengambil jurusan akauntan di U..Tapi,cik x terima mana2 tawaran belajar kan?"Jihyo mengangguk lemah.."Jadi,sebab itulah kami memilih cik..Hrap cik dapat terima."Ujarnya lalu memberi sepucuk surat kepda Jihyo..Selepas itu,dia meminta izin untuk beredar...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Aku dengar,kita akan dapat manager baru.."Lay bersuara semasa makan malam."Yeke hyung?"Tao bertanya."Aku harap manager baru kita tu yeoja..Auwww!"Chanyeol mengetuk kepala BaekHyun.."Apa yang ko nak buat kalau dia yeoja?""Ngoratlah..."semua ahli exo menyampuk...
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
"Nuna,nuna terima jelah.."JungHan bersuara.."Tapi,nuna x sanggup nak tinggalkan kamu sendiri..""Janganlah risau,JungHan tahulah nak jaga diri..Nanti,JungHan ajak kawan2 JungHan duduk sini..Amacam?"Jihyo memandang adiknya.."Kamu pasti?""Ye.Bukan senang tau nuna nak dapat jumpa Idol..Nie peluang terbaik.."JungHan meyakinkan nunanya"Okay okay..Nuna terima.."JungHan tersenyum riang,,"Yeah!!Macam tulah nuna JungHan.."Dia gembira nunanya dapat tersenyum seperti biasa daripada mengingati kisah silam dirinya..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Inilah syarikat kami.."LSM menunjukkan bangunan syarikatnya kepada Jihyo.."Wow!Memang besar..""Mari kita masuk.."
Mereka berjalan mejuju ke bilik tarian."Err.tuan,sebenarnya saya x berapa kenallah K-Idol kat sini.."LSM tersenyum"X pe,Lama2 awak dapat berkenalan dengan kumpulan mereka.."
'Awak kenal kumpulan Exo?"LSM bertanya."Saya cuma pernah dengar je.Grup paling famous kan?"LSM mengangguk.."Awak akan jadi manager grup diorang..""Wah!Daebak!.."
Mereka masuk ke dalam bilik tarian..Tapi,tiada siapa kelihatan."Oh!!Saya lupa..Mereka ade konsert hari nie.Esok kamu boleh berkenalan dengan mereka..Kamu boleh balik ke bilik kamu..""Nae,Kamsahamnida.."Jihyo segera pergi ke bilik yang dia bakal kongsi dengan dua orang rakan sebilik...
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Mianhae atas sebarang TYPO yang berkenaan..Hope enjoy!!!
YOU ARE READING
Another Chance-JonginJihyo Imagine-
FanfictionPerpisahan yang lalu sangat menyakitkan..Tanpa penjelasan,Tanpa peluang..Hanya seungkap ayat yang mampu diucapkan.. "Maafkan saya..Kita terpaksa lupakan hubungan kita.Ini semua untuk kerjaya saya..Saya harap awak dapat lupakan say...