Chapter 3

678 49 1
                                    

Konsert itu diakhiri dengan lagu Overdose.Tapi,tanpa Kris..Walaupun agak menyedihkan,tetapi kumpulan Exo tetap lakukan dengan terbaik..

Sehun dari tadi hanya monyok.Kai cuba untuk memujuknya.."Yah,ko nape?"Sehun memandang Kai."Ada ke Luhan hyung kata dia akan tinggalkan Exo.."Kai tersentak.Dia mengeluh.Apa lagi yang akan terjadi.

Tiba2 Luhan muncul."Sehun-ah,hyung minta maaf."Luhan bersuara.Sehun memandang kearah lain."Hyung,jinja?"Kai bertanya."Apa?""Yang hyung akan tinggalkan Exo juga?""Apa?!!"Ahli Exo yang lain menyampuk.."Haish..Hyung x tahu lah.."

Luhan menunduk..Xiumin mengusap belakang Luhan perlahan.

"Ini semua x adil!Lepas Kris hyung,Luhan hyung pula nak pergi.Haish!!"Sehun terus melangkah naik untuk masuk ke bilik..

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Keesokan Harinya...

Jihyo keluar dari bilik.Kelihatan seorang lelaki berkaca mata hitam sedang menunggu dirinya."Cik Song Jihyo?"Lelaki itu bertanya."Ya saya..""

"Saya manager Haha.Manager Exo yang lain.."Jihyo bersalaman dengan Haha.."Mari,saya bawa awak berjumpa mereka..Diorang dah tunggu kat bilik tarian.."Mereka berdua berjalan beriringan.."Dah berapa lama sunbae jadi manager Exo?"Jihyo bertanya."Sejak diorang debut lagi.Tahun 2012."Ohh.."Rasanya.tarikh tu jugaklah dia debut..Jihyo berkata di dalam hati..

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Di Bilik Tarian..

"Aku x sabar nak jumpa manager baru kita.."Kai mundar mandir di hadapan pintu..Sehun&Luhan yang sudah berbaik duduk di bangku dan menikmati minuman buble tea bersama.Chen & Baekhyun x habis2 menyakat Tao..

Tiba2 pintu bilik tarian diketuk..Manager Haha masuk bersama seorang perempuan.Ahli Exo mula berbaris untuk menyambut manager mereka..

"Semua,kenalkan.Ini manager baru korang.""Anneyong Haseyo,Choneun,Song Jihyo imnida."Jihyo menunduk hormat..

Kai terkejut.Jihyo....Dia..."1..2...3 Annyeong Haseyo,We Are One...Exo imnida.."Ahli exo yang lain memberi tanda hormat..Jihyo tersenyum sambil memandang mereka satu persatu.Apabila dia terpandang Kai,senyuman nya terus mati..Mata mereka bertentangan..Jihyo menundukkan kepala.Aku x sangka Kai dalam grup nie..Desis Jihyo di dalam hati..

"Saya akan tinggalkan Jihyo bersama kamu semua"Manager Haha keluar dari bilik tarian..Suho terus menarik tangan Jihyo lalu pergi ke arah Exo.."Kenalkan,Saya Suho..Leader Exo-K.Member paling baik hati di sini.."Ahli exo yang lain mencebik.."Ini pula,Xiumin..Member yang paling tua,lagi cute.Ini pula Luhan.."

Suho berdiri di sebelah Luhan.."Orang selalu salah anggap dia nie perempuan sebab dia comel sangat.."Luhan mengetap bibir.."I'm manly okay.."Suho ketawa.."Ini pula Tao..Dia pandai Wushu.."

"Tapi,takut lipas..Haahahhaahahahhahah XD " Chen,Baek & Chan mengejek Tao..Jihyo hanya tersenyum."Ini Lay hyung..Dia paling mudah lupa..Ini pula.."

"Chen oppa..Member paling menarik kat sini.."Chen mengangkat keningnya pada Jihyo..Jihyo terpaku..Kai hanya memerhati dari jauh.."Boo.."Ahli exo yang lain membantah.."

"Dah.Biar saya perkenalkan Exo-K pula..Suho beralih pada kumpulan yang lain.."Ini D.O..Dia pandai masak.Tapi,ahli paling pendek..""Woi!!Ko tu pun samalah!!"D.o membulatkan matanya..Jihyo ketawa geli hati..

"Ini pula Baekhyun&Chanyeol..Baekhyun nie suka pakai eyeliner..Tapi,itu lah yang membuat dia bertambah hodoh.."Hyung!!"Suho ketawa.."Chanyeol nie,paling tinggi kat sini..Kalau nak cakap ngan dia,kenalah dongakkan kepala.."Chanyeol tersenyum malu pada Jihyo..

Apabila sampai giliran Kai.."Ini kai..Ahli paling famous..Dancing machine dan paling seksi.."Jihyo memandang Kai.Kai tersenyum kapada Jihyo.Jihyo membalas dengan senyuman kelat..Kai sedikit kecewa..

"Awak masih x dapat maafkan saya?"Desis Kai di dalam hati..

"Apa dah jadi dengan korang nie?Ada ape2 ke?""Hmm?Ani.."Kai menggeleng kepala.."Okay,ini pula sehun..""Maknae yang paling kacak,comel..semuanya..Haha XD..."Sehun mnyampuk..Jihyo hanya senyap..

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<Soalan exo kepada Jihyo>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Admin skip part nie sebab,lenguh tangan nie nak menaip..So,bersabar eh?

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<Lol>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bersambung...Hope enjoy..Sebenarnya Aku buat kat buku lain tapi,aku taip yang lebih elok kat sini.Vote eh vote..Syang korang..Muuaahh <3

Another Chance-JonginJihyo Imagine-Where stories live. Discover now