Chapter 6

643 41 0
                                    

Jihyo berjalan menuju me bilik.X sabar nak tidur.Semasa melalui koridor,dia ternampak seseorang di lorong koridor.Jihyo mengintai.Tiba2 buku yang dipegangnya jatuh kerana terkejut.Mata jihyo mula merah.Dia cepat2 mengutip buku lalu terus berlari ke bilik..

"Jihyo!! Tunggu!!"Orang itu berlari mengejar Jihyo..

/////////////////////////////////////////////////////

"Jihyo,buka pintu ni sayang!!"Kai mengetuk pintu bilik Jihyo bertalu-talu.Tapi Jihyo hanya membiarkan sahaja.

"Jihyo,bukalah pintu in.Dengar duly penjelasan Kai nie,"Suyon rakan serumahnya turut sama memujuk.

Jihyo merenung loket pemberian Kai.Air matanya mengalir lagi."Sanggup awak but says macam ni Kai"Jihyo berbisik.

Jihyo mengesat air matanya lalu petlahan-lahan menuju ke pintu.Dia membuka pintu.Kelihatan Kai sedang berdiri tegak di muka pintu sambil memandangnya..Suyon segera turun ke ruang tamu untuk memberi ruang kepada mereka berdua..

"Awak but ape kat sini??"Jihyo bersuara,dingin.."Awak,perkara yang awak nampak tadi tu,cuma salah faham.."Kai Cuba menerangkan perkara sebenar..

"Apa yang salh faham?Saya nampak dengan mata kepala saya sendiri yang awak bercium dengan....Yura!!!"Suara Jihyo seakan-akan menengking..

Hati Kai sedikut terguris.,Matanya mula berkaca."Saya x buat semua tu,Yura yang mula dulu..Dia tarik saya pergi situ..Awak tolonglah..Percaya saya"

Air mata Kai mula mengalir..
Jihyo berasa Serba salah..Dia terus memeluk Kai.Erat.."Awak,saya minta maaf..Says x bermaksud nak tengking awak..Says x boleh kawal diri..Maaf but hati awak terluka.."

Tangisan Kai semakin kuat..Di membalas pelukan Jihyo lalu memandang ke arahnya..

"Awak maafkan saya?? aeak percaya says x buat semua tu??Jihyo mengangguk..

"Saya janji akan siasat dulu sebelum bertindak.."Jihyo berjanji..Dia mengesat air mata Kai.."Dahlah,jangan menangis..Saya x suka.."Kai tersenyum kelat..
"Jihyo,x menyesal saya cintakn awak..X pernah menyesal saya berikan sepenuh hati saya pada awak..Kerana saya tahu awak memang sayangkan saya..Maafkan saya sebab perkara yang lepas.."Bisik Kai di telinga Jihyo..

jihyo yang mendengar tersenyum..

-------------------------------------------------
Bersambung..mian kalau pendek sangat..hope enjoy guyss..

Another Chance-JonginJihyo Imagine-Where stories live. Discover now