Jihyo berjalan tergesa-gesa ke dorm Exo.Dia terbangun lambat pada hari pertama bekerja.Ni semua sebab happy sangat pasal malam semalam..
Dia menekan loceng pintu dorm Exo.D.o membuka pintu."Eh! Jihyo rupanya,masuklah..""Diorang dah bangun belum?"D.o menggeleng kepala.."Korang ade konsert kat Seoul pukul 10 nanti.Ni dah pukul 7.Nak makeup lagi.."Jihyo mula membebel.
D.o ketawa kecil.."Awak pergilah kejutkan diorang.Saya nak sambung masak."D.o berlalu menuju ke dapur.Jihyo segera naik ke tingkat atas.
Selesai mengejutkan ahli exo yang lain..Dia segera masuk ke bilik yang paling last iaitu bilik KaiSoo..Jihyo perlahan-lahan menuju ke arah katil Kai."Awak..Bangun."Dia menggoncang badan Kai perlahan.Tiba2 Kai menariknya ke dalam pelukan."Morning.."Kai tersenyum pada Jihyo.."You looks so cute today.."Kai mengenyitkan matanya pada Jihyo..
Tindakan Kai membuatkan muka Jihyo berasa panas..Pipinya merona merah."Pagi2 jangan nak gatal..Cepat bangun,mandi.."Jihyo melepaskan diri dari pelukan Kai dan segera keluar dari bilik..Kai yang masih baring di atas katil tersenyum nakal..
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Suasana di dapur sangat riuh rendah dengan kerenah mereka.Jihyo membantu D.o menyediakan makanan.Kai lah yang paling gembira sekali di meja makan.
"Yah!Asal ko happy sangat?"Sehun pelik dengan perangai Kai.Tak macam biasa.."Adalah.Jangan sibok adik..""Yah!!Kita cuma beza bulan je kan..Hmmph!!!"mulut sehun memuncung.
"Oit!!Jom makan!!"Jerit Chanyeol dengan bersemangat.Dia lah yang pertama mengambil makanan..Jihyo mengambil tempat di sebelah Tao."Oppa,asal sedih je?""Hmm..Suasana makan dah lain.."Jihyo menepuk perlahan belakang badan Tao.."Tak pelah.Ahli yang lain kan ada.'Jihyo cuba memujuk..
"Nah.Cuba rasa ni.."Jihyo menyuap Tao dengan salad tuna.."Hmm.Sedap.Awak buat?"Jihyo mengangguk.."Suap lah lagi."Tak nak.makan lah sendiri."Tao pura2 merejuk.Lalu dia mengambil salad dan menyuakan di mulut Jihyo.."Ahh.."Jihyo ketawa"hmm..sedap saya masak...""Eii..Perasan.."Mereka berdua ketawa..
Tiba2 Jihyo perasan yang Kai sedang merenungnya.Dia memandang Kai lalu tersenyum..Kai menjegilkan matanya lalu memandang ke tempat lain.Pura2 merajuk.Terpaksa lah Jihyo pujuk sorang lagi..
"Suho,ko rasa ada yang x kena x antara Kai & Jihyo?Xiumin bertanya.."Tulah.Aku pun perasan.Diorang ada ape2 ke?"Suho dan Xiumin berpandangan..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ahli Exo yang lain sudah berada di dalam van..Cuma Jihyo dan Kai yang masih berada di luar.
"Awak,janganlah merajuk.."Jihyo cuba memujuk Kai tanpa disedari oleh ahli yang lain.."Hmmph!!Kennapa awak x suap saya?""Awak tak takut kalau ahli exo yang lain tahu?"Kai merenung Jihyo.."Alah..X kira!!!"Kai segera berlari ke arah van..
Tiba2 ahli exo yang lain keluar dari van.."Kitorang ade something nak cakap nie.."Tao memandang ke arah mereka berdua.."Korang couple eh?"Soal sehun tiba2."Er.."Jihyo serba salah mahu menjawab.."Ye.Kitorang memang couple..Dari dulu lagi.."Kai menjawab tanpa perasaan..Jihyo memandang Kai..Kai tersenyum padanya..
"hah!!!"Ahli exo yang lain terkejut..Chen.Baekhyun& Chanyeol berpelukan kerana terlepas peluang untuk memikat Jihyo.."Andwae!!!Saya lagi hensem dari Kai tu tau x?"Chen bersuara..
"Hello!! Yang penting abang sehun hensem.."Sehun berdiri di sebelah Chen..Jihyo hanya ketawa.Kai melentokkan kepalanya di bahu Jihyo..
"Auww..!!So sweet!!"Luhan berteriak dari dalam van.."Aku pun nak cari makwe lah..""Ape?!!!"mereka semua terkejut..
Bersambung...
Pfft -,- merepek kan Story aku..Argh!! X best!! But,hope korang en
YOU ARE READING
Another Chance-JonginJihyo Imagine-
FanfictionPerpisahan yang lalu sangat menyakitkan..Tanpa penjelasan,Tanpa peluang..Hanya seungkap ayat yang mampu diucapkan.. "Maafkan saya..Kita terpaksa lupakan hubungan kita.Ini semua untuk kerjaya saya..Saya harap awak dapat lupakan say...