Kimse bilmiyor mu?

8 0 2
                                    


Toplantı sona ermişti ve herkes yola çıkmak için son hazırlıklarını yapıyordu.İki otobüs vardı kamp için ayarlanan ve herkes yavaşça yerini almaya başlamıştı.Hepimiz zarfın gizemini unutmuş kampın nasıl geçeceğiyle ilgili atıp tutuyor,kimisi şarkı söylüyor kimisi şarkıya dansla eşlik ediyordu.Bizim grubun dışında kimse tedirgin değildi.Otobüsün en arkası her zaman olduğu gibi yine bize kalmıştı ve herkes dalgın iken bizde kampın nasıl geçmesi gerektiğini ve toplantı sonrasında müdürün bizimle yaptığı konuşmayı değerlendiriyorduk.

-Ali sizin grup kalsın sizinle konuşmam gereken şeyler var.

-Tamam hocam bekliyoruz.

-Evet çocuklar sizde diğerleri gibi zarflarda neler olduğunu merak ediyorsunuz.Gördüğüm kadarıyla siz pembeyi tercih ettiniz.Size zarflar hakkında ipucu vereceğim ancak sizde bunun karşılığında bana yardım edeceksiniz tamam mı?

-...

-Endişe etmenize gerek yok çocuklar,zarflarda kamp boyunca dikkat etmeniz gereken şeyler yazılıydı.Zarflar sizleri iki gruba ayırdı yani otobüsün birisi başka bir mekana gidecek ve siz başka bir yere gideceksiniz.Eğer zarflardaki görevi başarırsanız iki grubu bir araya getireceğim.Şimdi size çok açık bir ipucu verdiğimi düşünüyorum.

-(Elif) Peki bizden ne istiyorsunuz bunun karşılığında ve neden biz?

-Sizi seçtim çünkü toplantı boyunca sizi takip ettim zarfı seçerken mantığınızı kullanmaya çalıştınız ve buda sizin benimle aynı düşünce de olabileceğiniz kanısını yarattı bende.Haksız mıyım?

-(Ahmet) Bize sonunu bilmediğimiz bir seçenek sundunuz ve bunlardan hoşnut kalmaya da biliriz tedbirli davranmamız normal değil mi sizce? Bunun bizi özel kılması saçma değil mi?

-Ah.. Haklısın aslında ama çocuklar beni anlayacağınızı düşünüyorum.Okulumuzun durumu belli,okullar arası başarı grafiğinde en son sıradayız. Aaa sanırım size zarfı daha geniş açıklamalıyım.

-(Betül) Zahmet olmazsa...

-Hepiniz gergin görünüyorsunuz çocuklar.Bu da bana benden hoşlanmadığınızı düşündürüyor,sizlerle dost olmak istiyorum.Çünkü şuan da karşımda akıllı gençler görüyorum.Sen Ahmet geçen gün benim odamdan çıkarken bana yakalanmışdın hatırladın mı?Beni geçiştirip hemen ayrıldın,odaya girdiğim de ise odamın düzeninin değiştiğini fark ettim.Önce bunu önemsemedim ama daha derin düşündüğümde birşeylerin ters gittiğini düşündüm sence haksız mıyım?

-(Ahmet) Aa madem bizi kendinize yakın görüyorsunuz bende bunu bize zarfta ne olduğunu söylerseniz açıklarım.

-Çok zekice... Tamam çocuklar zarfın birinde Güney ormanı diğerinde ise Kaz ormanları yazıyordu.

-Peki bunun neresi görev?

-Dikkat ederseniz Güney ormanları ve Kaz ormanları birbirine çok uzak yerler.Okula ilk geldiğim gün,benim hakkımda yazılanları gördüm.Herkesin farklı bir isteği vardı ve bende bunları gerçekleştirmek istedim ancak okulumuzun başarısı da bariz bir gerçek.Bu kamplar boyunca herkes kendi yiyeceğini ve gereksinimlerini kendisi gerçekleştirecek.Buda sizlerin birer birey olmasına yardımcı olacak...

-Peki zarfları açarsak gelemeyeceğimizi söylemiştiniz bunu neden söylediniz?

-Kampa gelmek isteyen öğrenciler arasında seçim yapmamız gerekiyordu.Herkesin gelmesi doğaldı ancak gelmemesi gereken kişilerin de olduğunu biliyordum.Arif sen psikoloji okuyorsun değil mi?

-Evet

-Madem öyle beni iyi anlarsın.Siz zarfların içindekinden şüphe ettiniz bu doğaldı çünkü ben kampa gelemeyeceğinizi söylemiştim.Ancak Hiç şüphe etmeyen kişiler zarfı açmakta bir sakınca görmedi açsalar da bir şekilde geleceklerini düşünüyorlardı çünkü kamp alanını bilgiler arasında farklı vermiştik.Buda onların basit yolu seçerek kazanacaklarını düşünmelerine sebep oldu.

-(Arif) Aslında haklısınız.İnsanlar şüphe etmediği şeylerden korkmazlar ve basit şeylere yönelen kişiler hayatta ilerleme kaydedemezler.Buda sizin düşüncenizi doğrular.

-Peki o halde anlaştığımızı düşünüyorum. Kampta görüşürüz.

Bu konuşmayı o sırada uzatmadık ancak hala merak ettiğimiz bir şey vardı.Arif zarfı seçerken renk psikolojini konuşmuştu bizimle ve şöyle açıklamıştı;

Pembe:Uyumun,neşenin ve düzenin rengiydi.

Yeşil:Kalbin rengidir yeşil.Kalp yeşil rengini gördüğümüzde güvende hisseder ve koruyucudur.

Ancak biz uyumu tercih etmiştik çünkü Arif yeşilin bir göz yanıltması olduğunu söylemişti.Buda bize pambe'yi tercih etmemizi sağlamıştı.Şimdi asıl soru şuydu;neden güven ve uyumdu? Bunları özellikle seçmişti ve bizi bir ormanda aç bırakacaktı.Güveni seçenler başka ormanda uyumu seçenler başka ormanda kalacaktı ve eğer görevleri yerine getirirsek...

-(Ben-Ali)Bir dakika her şey tamam ama bir şey eksikti,görev neydi?

Kimse bunu bilmiyor mu?

Benimle OynaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin