Als ik de volgende ochtend wakker word is het zaterdag en al 11 uur en besluit ik om uit bed te gaan. Ik trek een kort jogging broekje aan en een wit topje, doe mijn haar in een staart en trek mijn hardloop schoenen aan. Ik eet snel een halve appel en drink een glas water. Zodra ik over de galerij loop gaat Mike zijn deur open. 'Hai ga je ook hardlopen?' Vraagt hij, 'ja ik ga even een rondje doen jij ook?' 'Ja zullen we anders samen? ik ken wel een leuke route via het strand' stelt hij voor. 'Prima ben je klaar' en samen lopen we rustig het gebouw uit. We praten en sporten tegelijk en zo leren we elkaar beter kennen.
Als we bij de hoek van ons gebouw zijn aangekomen stel ik voor 'wie het eerst bij de deur is' we beginnen beide als een gek te rennen en halen ons laatste restje energie uit ons lichaam. Uiteindelijk haal ik Mike in en ben bijna bij de deur als er iemand de hoek om komt (de ingang) . Je raad het misschien al "onze bijna buurman" en ik bots tegen hem aan en val op de grond. Mike is als eerste bij me en tilt me op. 'Hee Jack' zegt Mike. 'Sorry ik had je niet gezien' zeg ik tegen Jack. 'Maakt niks uit, gaat alles goed?' Vraagt hij mij. 'Ja prima' 'jullie gaan wel veel met elkaar om he? Ik bedoel je woont hier nog maar een paar dagen en ik zie jullie veel samen' zegt Jack. Ik kijk hem onderzoekend aan. 'Dat valt wel mee hoor, we zijn gewoon vrienden' zegt Mike en hij legt een arm om mijn middel waarop ik een soort van ja mompel en bloos. 'Hm zal wel' bromt Jack en loopt snel weg. Oke? Dat was vreemd. We lopen naar binnen en gaan de trap op. 'Hm blijkbaar vind iemand je leuk en is jaloers op mij' zegt Mike. 'Hij is niet mijn type en hij is irritant' reageer ik vrijwel meteen. Mike lacht en ondertussen zijn we bij onze huizen. Ik zal het nog even uitleggen hoe het eruitziet: we hebben 4 deuren naast elkaar op elke verdieping waar 2 huizen tegenover elkaar staan. Vandaar dus dat mike en ik uitzicht hebben op elkaar. Dan hebben we nog het huis: we hebben een niet zo'n hele ruime hal en dan komen we in een grote woonkamer met een eet tafel erin. Een best luxe keuken, een badkamer met apparte wc. 2 slaapkamers en een was kamer. Dat was de hometour nu terug naar de realiteit. 'Wil je uh misschien vanavond bij mij eten want ik at gisteravond bij jou' vraagt hij verlegen. 'Oh ja gezellig, 7 uur?' Zeg ik. 'Is goed tot vanavond!'
Wanneer ik me gedoucht heb, trek ik een korte spijkerbroek aan met mijn witte ralph lauren polo en zwarte adidas. Ik doe mijn haar in een hipsterknot en ik ga een ontbijtje voor mezelf maken. Ik maak een smoothie en drink die op. Ik zit ondertussen op mn telefoon als ik zie dat Roos belt. 'Hee lieffie wat is er?' Vraag ik haar. 'Ik..' Begint ze en ik heb door dat ze huilt. 'Rustig maar, vertel me wat er is gebeurd' stel ik haar gerust. 'Ik heb ruzie gekregen met papa en mama en nu ben ik het huis uitgezet en ik weet niet wat ik moet doen' huilt ze. 'Oh meis wat sneu, pak je spullen maar en kom hier ik heb immers een extra slaapkamer' 'weet je het zeker' vraagt ze me. 'Nee dat niet maar je bent nou eenmaal mn beste vriendin dus ja heel zeker' lach ik. 'Je bent de beste, ik hou van je!' Lacht ze nu. 'Weet ik toch, kom maar snel' en we hangen op. Ik besluit nog even snel de slaapkamer op te ruimen en dan gaat de bel. Roos staat voor de deur met 3 Koffers en 4 grote verhuisdozen. 'Zo, heb je dat in je eentje gedaan' vraag ik. 'Nee joh Emiel heeft me geholpen!' Antwoord ze. Ze loopt naar binnen en ik help met het sjouwen van haar spullen. Ze zet het in de slaapkamer en pakt wat uit. Na zo'n uur is ze klaar en komt naast me zitten op het balkon. 'Emiel heeft me op date gevraagd' verteld ze vrolijk. 'Wauw, super! Wanneer gaan jullie?' Vraag ik enthousiast. 'Vanavond en ik heb samen met Emiel bedacht dat jij en Mike meegaan! Leuk he?' Verteld ze vrolijk door. 'Maar je moet het hem alleen nog even zelf vragen' zegt ze met een grijns en loopt dan naar binnen. Op dat moment gaat de bel en loop ik snel naar de deur voordat Roos dat doet. Mike staat voor de deur met een bos witte rozen 'Je hebt het waarschijnlijk al van Roos gehoort maar uhm wil je met mij, Emiel en Roos uit?' Vraagt hij zenuwachtig. 'Jaa tuurlijk, wat lief' zeg ik als ik de bos rozen aanpak. 'Ik zag ze in je huis staan dus ik dacht al dat het je favoriete bloemen waren' zegt hij met een schattige glimlach. 'Ik haal je om 7 uur op' meld hij nog en hij wil weglopen maar ik pak zijn arm en trek hem terug en geef hem een klein kusje op zijn wang. Wanneer ik de deur dicht wil doen zie ik hem glimlachen en hij loopt naar zijn huis. Voor dat ik de deur helemaal dicht heb gedaan begint Roos al te gillen 'aw dat was zoooo romantisch' 'nu moeten we alleen nog de perfecte jurk zoeken, kom je?' Zegt ze en ze staat al met mijn tas in haar handen.
---------------------------------
💜
JE LEEST
Yours
RomanceNoor verhuist van Friesland naar Amsterdam om daar aan een nieuwe studie te beginnen. Haar doel was om samen met haar vriendinnen Bibi en Roos die ze kent via de nieuwe studie een mooi studenten leven te beginnen. Maar dan komt de nieuwe buurman naa...