CHAPTER 1

159 8 3
                                    

Faez Mikael POV

Seorg gadis berlari di dalam hutan.Mengapa?dia tidak berhenti.langkahnya terhenti apabila aq memaggilnya."Miss..."kata ku perlahan.dia berpaling.Matanya merah seperti menangis."go..."itu sahaja kata2 nya lalu kmbali berlari.

Aku terduduk apabila aq tersedar dari mimpiku."Faez...bgnlah...dah pagini...kamu xnak pergi kerja ke??"laung mak aku dari luar smbil mgetuk2 pintu blikku."mimpi yg sama...lagi.."keluh ku lalu berlalu ke bilik air.Aku seorg pilot.dan tugas aq mmbawa kapal terbang.xkan bawa kereta.umur ku 25 tahun dan tunangku bru sahaja pergi mninggalkan ku 2 thn lepas.

"Kapten bru smpai...awalnya..flight pkul 9 skrg 9 40.."usik seorg pramugari yg rapat dgn ku brnama,Raeyna Alia."klau rae x kacau kapten satu hari xsah kan?...dah2 get ready..."kataku lalu menarik bagasi ku ke gate 20.

Raeyna Alia POV

"knp dgn faez hrini?mimpi bruk dye dtg lagi ke?"kata aku didlm hati smbil membasuh tgnnya didlm bilik air kapal terbg itu.rae sdah masak sgt dgn perangai rakan sekerjanya mergkap sepupunya itu.dia juga thu brkenaan mimpi buruk yg faez slalu alami.sblum keluar aku smpat membetulkan tudungku sebelum beredar.walaupun raeyna seorg pramugari dia ttp mnjaga aurat nya sbgai seorg wanita.

Ketika aku menuju ke ruang mnghidang aku terlihat seorg gadis berhoodie merah msuk ke bilik air tadi.Aku igt mahu brtegur sapa dgnnya tetapi,5 minit selepas itu tiada siapa yg keluar dri bilik itu.aku mngetuk pintu bilik air itu tetapi tiada sahutan lalu aq mnolak pintu itu.

"tiada sesiapa?"kata ku perlahan.siapa yg aku nmpk tdi?bygn gadis itu brmain di fikiran ku bwat seketika.

TO BE CONTINUED//END-HMC1//

PLEASE VOTE AND COMMENT.THANKS

HOODIE MERAH[GADIS MIMPI]Where stories live. Discover now