Raeyna Alia POV
Sejak dri kjadian itu shingga sekarg,dia lgsung x ckap ape2 dgn aku.dan aku pon satu,x brani nak tegur dia.risau kna marah lagi kot.aku brgerak ke Taman Suria brdekatan dgn Sungai Elor di kawasan kmpung ku.Aku diajak Ummi dan Aunty Zahirah utk join mereka ke kmpung halaman Aunty Zahirah.aq bermain2 air di kwasan sungai yg cetek brdekatan air trjun.aku tidak selesa dri tdi.aq melihat Faez asyik mmdgku dgn pndgn yg x puas hati.kenpa?klau x puas hati ckap.dia yg xnk ckap dgn aq.dia yg marah aq.lpstu bila aq xckap dgn dia,dia bwat muka mcm tu plak.haishh mamat ni.sedang aq merendamkan kaki didlm air sungai yg sejuk itu.aq tersa kaki ku seperti ditrik sesuatu.aq cuba mnarik kaki aq keatas tpi tidk boleh.klau aq jtuh ke dlm sungai, mesti lmas pnya sbb aq x thu berenang.aku mula mnjejak kan kaki ke dasar air.aq mula rsa pitam.aq mmg x boleh mndi sungai.aq mula rse ingin pengsan.segera seseorg merangkul bahuku lalu dibawa keatas batu yg luas permukaannya.
Faez Mikael POV
Aku memerhati Raeyna yg spt mahu masuk ke dlm sungai itu.bkan dia xthu brenng ke?kenpa nak mndi sungai ni.tiba2 dia tggelam.bygn nya hilg dri pndgn dan mncul semula.aku terus melompat masuk ke dalam air dgn perasaan yg cemas.dlm hatiku cuma tringtkan satu nme sahaja RAEYNA ALIA klau dia pergi?aku merangkul bhunya lalu mmbawanya keatas batu besar yg luas.aq menepuk2 pipinya lalu air keluar sedikit demi sedikit dri mulutnya dan dia mula trbatuk2.matanya trbuka.senyuman mula trukir dibibirku betapa gmbiranya aq dia tidak apa2."Faez!!"katanya lalu trus memelukku."saa...ya...ttta..kutt...jangan..tggalkan...saya ya..."katanya dlm nada trsedu2 dan pgsan kmbali.
Raeyna Alia POV
Aku sdya upaya mmbuka mataku yg trkatup sekian lama.kepalaku yg pening2 mula kmbali normal.Bilik aku.mcm mne aq ade kt sini.bunyi kuakan pintu kdgran.aku bgn dan duduk."Raeyna.makan and ubat."kata Aunty zahirah lalu meletakan dulang itu diatas meja ditepi katil."Aunty...ummi mne?"tnyaku."dia kluar dgn faez.beli brg."kata aunty zahirah lalu mnyuapkan bubur ke mulutku."Lia okey?and,mcm mne lia thu psal aerin?"tnyanya kpdaku.bila sdah kluar nme 'Lia' ini brmakna dia amat ingin thu jwapannya."sebenarnya..."
TO BE CONTINUED// END HMC10//
PLEASE VOTE AND COMMENT.THANKS
YOU ARE READING
HOODIE MERAH[GADIS MIMPI]
Mystery / ThrillerSIAPAKAH GADIS BERHOODIE MERAH YG MUNCUL DALAM MIMPI AKU? SIAPAKAH DIA? KENAPA DIA SELALU BERADA DALAM MIMPIKU? KENAPA DIA YG MNJADI MIMPI NGERI KU? CAST BY: FAEZ MIKAEL as MAIN CHARACTER RAEYNA ALIA as MAIN CHARACTER AERIN FENAZ as SOMEONE