1.

27 3 1
                                    

Pov Faith.


Hier sta ik dan, voor mijn nieuwe huis in Australië. Waarom moesten mijn ouders nou scheiden, waarom moest mijn moeder nou een man vinden die in Australië woont! Nieuwe mensen, nieuwe school. Helemaal geen zin in om weer helemaal opnieuw te beginnen.


''Faith, kom je nog binnen of wat?'' Roept mijn stiefbroertje Bryan ''Ik kom al, ik kom al'' Zucht ik en trek mijn koffer het huis in. ''Wow..'' Mompel ik en kijk om me heen, het is best wel groot vergeleken met ons huis in Amsterdam. Voorzichtig loop ik de trap op en kijk om me heen, ik loop langs wat deuren en zie een kamer met een briefje 'Faith' erop. Dat zal vast mijn kamer zijn. Ik doe de deur langzaam open en zie een mooi 2 persoons bed met een bureau en allemaal mooie spulletjes. Ik zet mijn koffer neer en ga op het bed zitten. Ik kijk om me heen, en mijn oog valt op het grote raam. Ik loop er heen en kijk wat naar buiten. Ik zie een jongen uit het huis hiernaast lopen, volg hem met mijn ogen totdat hij mij ziet en zwaait. Ik zwaai vriendelijk terug en loop naar mijn koffer om de kamer een beetje naar 'thuis' te maken.


''Faith, kom beneden de buren zijn hier!'' Roept mijn moeder vrolijk naar boven. Ik zucht en stap van mijn bed en loop de trap af. Ik zie de jongen die ik net zag lopen buiten. Ik geef hem een glimlach en ga zitten aan de eettafel waar de rest ook zit.

''Faith stel je even voor'' Zegt mijn moeder té vrolijk en kijkt me aan. ''Ehm, ik ben Faith en hou van schrijven en tekenen?'' Zeg ik maar komt er meer uit als een vraag.

Na al het gepraat aan te moeten horen van mijn moeder en de nieuwe buren heb ik veel contact gemaakt met de buurjongen. Hij trekt steeds rare gezichten als zijn moeder praat, dat me best aan het lachen maakt.

''Faith waarom ga je niet met hem naar je kamer, laat hem je teken verzameling zien!'' Roept mijn moeder vrolijk. Ik knik en loop naar boven en hij volgt me.

''Dus, Faith vertel eens iets over jezelf!'' Zegt hij vrolijk en glimlacht. ''Ik ben dus Faith, 18 jaar oud en kom uit Amsterdam'' Zeg ik en glimlach. ''Wow Amsterdam is cool!'' Roept hij en lacht.

''Ik ben Calum'' Zegt hij en lacht. ''Aangenaam Calum'' Zeg ik deftig en dat maakt hem aan het lachen.

''Naar welke school ga je eigenlijk?'' Vraagt Calum als we op mijn bed liggen en naar mijn tekeningen aan het kijken zijn. ''Deze school'' Zeg ik en geef hem een papiertje met de naam erop. ''Cool! Ik zit daar ook op school'' Roept hij en geeft me een highfive. ''Zou je me misschien een beetje willen helpen op school, ik heb namelijk nog niet echt vrienden enzo..'' Mompel ik. ''Je hebt wel vrienden! Ik ben je vriend'' Roept hij en ik lach.


Na veel gepraat en gelachen is Calum weer naar huis gegaan. Ik loop naar beneden naar mijn moeder en plof bij haar op de bank. ''Hi mam'' Zeg ik en geef haar een kus op haar wang. ''Hallo lieverd'' Zegt ze en geeft me een kopje thee. ''Is Calum aardig?'' Vraagt mijn moeder met een knipoog. ''Mam!'' Roep ik en lach. ''Grapje grapje'' Zegt ze en lacht. ''Heb je een beetje zin in school?'' Vraagt ze en ik zucht. ''Niet echt, maar Calum zei dat hij me gaat helpen voor de eerste paar dagen'' Zeg ik en neem een slok thee.


Na veel gepraat te hebben met mijn moeder besluit ik om naar bed te gaan, en alvast wat spulletjes voor school klaar te leggen. Ik pak een lege rugzak en doe er wat pennen in, en leg het bij de deur neer. Ik pak mijn pyjama en kleed me om en was mijn gezicht, ik kruip in bed en kijk nog even door mijn telefoon.

Ik besluit om nu toch echt te gaan slapen en leg mijn mobiel weg en doe mijn nachtlampje uit.

''Goodnight'' Mompel ik en val in slaap.



-

Hi! Eerste hoofdstukje van dit boek, het is wat kort maar morgen ga ik meer schrijven c:

x Romy




Popular guy | mgcWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu