Meerdere mensen gapen Charlotte aan, maar haar metamorfose is niet het enige vreemde in school. Verscheidene kinderen zitten onder de puisten of sproeten en veel mensen zitten te klagen over 'wazige letters' waaronder Imola.
*
Imola vindt het heel vervelend, ze is zo'n leesfreak! Ze moet er niet aan denken dat ze opeens lenzen in moet om even wat te lezen, of een bril op! 'Of' zegt een opstokend stemmetje in haar: 'Je kan nooit meer lezen, het is immers steeds erger geworden?'
*
Charlotte, zich niet bewust van de gedachten van haar vriendin zit ondertussen om zich heen te kijken.
Ze verbaast zich over de mensen en probeert ondertussen zo goed mogelijk haar gekleurde armen te bedekken, haar zwarte haar heeft ze in een staart. Ze kijkt even in het spiegeltje die ze altijd in haar tas heeft en ziet verrast dat haar ogen eigenlijk helemaal niet zo raar staan bij haar licht getinte huid. Het steekt een beetje af, maar toch heeft het wel wat...
Imola zit ondertussen zich te ergeren aan haar wazige zicht, en schreeuwt het bijna tegen Charlotte: 'ik word gek hiervan!' Haar ogen staan radeloos.
'ik vind het naar voor je, ookal heb ik geen idee hoe het is' zegt ze met een klein glimlachje.
'Maar we gaan ons door deze dag heenslaan!'
JE LEEST
Het Verleden Teruggebracht...
AdventureEen enorme ramp die de hele wereld in zijn greep heeft... Vreemde allergieën... Waanzinnige weddenschappen die uitdraaien op een overleving in het wild...