Hoi, Ik ben Selene
Ik ben 13, bijna 14 jaar oud, en ik zit op het Vallisius Academie in Scheveningen. Ik heb twee goede vrienden, Sophie (my bff) en Sam... Sam, sinds een paar maanden begin ik opeens anders over hem te denken. Sophie denkt dat ik hem leuk vind, alleen weet ze dat wel zeker?
Ik heb onlangs ontdenkt dat ik een soort eh... 'rare' gave heb... tenminste dat denk ik. Ik vind het toch wel toevallig, dat ik in mijn dagboek had geschreven dat ik graag een milkshake van de Mac wilde... En toen kwam mijn moeder opeens thuis met een milkshake voor mij. De volgende dag besloot ik dat ik het nog eens zou uitproberen, maar dit keer met iets anders... Ik wist al dat het hondje van mijn buurvrouw al enige ergenis bij andere buren opriep als hij weer eens s'ochtens om zes uur stond te blaffen. En hij was ook al zo oud... het was duidelijk, ik had mijn doel gekozen. Die middag nog pakte ik mijn dagboek en schreef daar het meest erge in dat je kon bedenken...
Lief dagboek,
vandaag was de hond van onze oude buurvrouw, mevr. Oliviers weer eens bezig met onze buurd wakker maken om zes uur s'ochtens, zelfs een haan is nog beter dan dat mormel. Ik hoop dat die oude krankzinnige hond morgen om zes uur s'ochtens dood in de keuken ligt... of anders gewoon verdwijnd.
Nadat ik dat had geschreven had ik er alweer spijd van, die hond verdiende het niet om te sterven, hij was al zielig genoeg. Ik gumde alles uit, en besloot om die dag verder niets meer te schrijven. Alleen eenmaal geschreven is geschreven, en er is niets meer wat je eraan kunt doen... De letters die je hebt geschreven blijven altijd in het papier gedrukt staan, en niets kan ze meer uitwissen...
Je begrijpt wat er is gebeurd en daarom maak ik nooit misbruik van mijn gave, uit angst dat er iets mis zou kunnen gaan... Ik ben ook een andere keer de mist in gegaan... en toen kwam ik er niet meer uit...
_________________
#plz vote, comment en laat weten wat je er van vind zodat we het kunnen verbeteren xx
JE LEEST
Zwarte Inkt
Non-FictionOp een dag gebeurd er iets vreemds met Selene, ze ontdekt dat ze een vreemde gave heeft waarbij alles tot leven komt waar ze over schrijft. In het begin denkt ze dat ze langzaam gek aan het worden is, alleen als Drake opdoemt en haar ontvoert merkt...