Hoofdstuk 2
Hij zet het ingepakte cadeau op tafel. Terwijl mama thee inschenkt, pak ik het uit.
Het is een MacBook.
' Nee ik kan dit niet aan nemen.' Hoofdschuddend schuif ik de MacBook terug. ' Het is mooi, maar ook duur en dat terwijl u mij niet echt ke-.'
' Kind neem het maar aan, ik heb het bonnetje niet meer.' Langzaam schuift hij het terug, hij lacht oprecht naar mij.' Ik hoop dat de kleur goed is?' Ik knik twee keer achter elkaar. ' Gelukkig.' Ik klap het open, wat een mooi ding is het eigenlijk.
Ik strijk mijn vingers over het toetsenbord. Ik test de camera uit, uiteindelijk klap ik het dicht. ' Hoe oud bent u eigenlijk?'
' Ik ben 35.'
' Hoelang 'daten' jullie al?' Hij lacht een beetje geheimzinnig.
' Dat is een interessante vraag, want ik leerde je moeder twee jaar terug kennen. Via via had ik haar nummer geregeld.' Hij pakt haar hand vast.
' Sindsdien versier ik haar een beetje, maar sinds een jaar geleden date wij echt.' Ze kijken elkaar aan en glimlachen.Ik neem een slok van mij mint thee. Heel akward dit.
Mijn moeder valt ook alleen maar op donkere mannen. Al hoe wel mijn vader er vandoor is gegaan, weet ik doormiddel van foto's een beetje hoe hij eruit ziet.
' Binnenkort willen we samenwonen.' Ik verslik me in mijn thee en proest het uit.
Mama komt geschrokken achter mij staan en slaat op mijn rug.
' Als je het een slecht idee vind dan-' Ik kijk naar haar gezicht, ze kijkt bedroefd.' Nee! ik schrok gewoon van het voorstel. Maar is het definitief?' De vraag komt er aarzelend uit, want hoe dan ook een nieuwe man in onze leven is gewoon wennen. Maar mijn moeder bedroefd zien doet mij nog meer pijn.
Ze gaan zitten en overleggen samen. Ik roei in mijn thee, ' we hebben het schat.' Ze kijken me vrolijk aan, ' we gaan proef samenwonen voor een week. Jij mag dan beslissen of het dan kan veranderen in echt samenwonen.'
Ik kijk bedenkelijk vooruit, ' o.k.e.' Zeg ik op een hakkerige manier. Mama staat op en geeft me een kus op mijn wang, 'dankje schat.' Hij werpt me een lief gezicht toe.
' Nou zal ik dan mijn spullen maar gaan halen.' Hij staat op en loopt naar mama, ze giechelt. ' Tot zo meid.' Knikt hij met zijn hoofd naar mij. Hij laat de deur dicht vallen.'
' Ik ben zo blij Arianna, dank je voor deze prachtige kans.' Ze werpt mij een luchtkus.
-
Ring ring.
Mama is als eerst bij de deur. Ik hoor ze praten en ga lang uit liggen op de bank. Het duurde wel een uur, zou hij zoveel kleren hebben gepakt? Hij komt in de woonkamer met een koffer.
' Sorry dat het zo lang duurde.' Ik glimlach kort en richt me weer op de televisie.
' Zal ik je helpen met koken schat?' Hij staat zonder op antwoord te wachten op. Ik zet de televisie uit en ga naar boven met mijn MacBook in mijn hand.
Ik leg het op mijn bureau en start het op.
Ik zet mijn televisie aan en pak mijn telefoon. Misschien is er nog sensatie op insta, waarmee ik mij kan vermaken. Maar helaas, ik scroll en like, scroll en like. Ik zet mijn telefoon op het bureau en kijk naar de tv.
' Eten!' Gylano roept onder aan de trap.
Ik loop naar beneden en schuif aan, er staat een salade op tafel, met visburgers, tomaat komkommer, ui en alles erop en eraan.
' Het ruikt lekker.' ' Ja hé.' Hij geeft mij een knipoog. ' Eetsmakelijk dan maar hé.'
-
Ik wens ze beide welterusten. Best ongemakkelijk, ik wilde hem een hand geven en hij een knuffel. Uiteindelijk is het toch maar een groet geworden.Ik trek mijn kleren uit en trek mijn beertjes pyjama aan. Nog even strijk ik met mijn vingers over de laptop. Een MacBook wilde ik al een tijd, het werkt fijn.
Ik pak mijn telefoon en kijk snaps van mensen. Maar slaap pakt mij.
-
' Uit je bed.' Mama staat naast mijn bed, met een brede glimlach.
' Ik ga naar mijn werk, maar Gylano is er nog.' Ze drukt een kus op mijn voorhoofd en verlaat mijn kamer.Ik pak mijn baddoek en loop naar de douch. Ik kleed me uit, sta onder de douch en droog me af. In mijn kamer trek ik een zalm roze legging aan met een zalm roze oversized trui die ruim over mijn billen valt. Ik doe mijn haar in een nette knot, niet zo slordig als de meeste meisjes doen met sluik haar. Ik stift mijn lippen met een Rude kleur. En trek mijn witte huarache aan.
Beneden zit Gylano inderdaad. Ik kijk naar de fruitschaal voor een appel. ' Ik heb alvast je boterhammen gesmeerd. Je moeder zei dat je geen tijd hebt voor een normaal ontbijt in de ochtend.' Hij reikt mij een stuk folie aan. ' Dank je wel.' Ik pak mijn bomberjack en tas en verlaat het huis.
Op het school plein, staat Tiano met zijn vrienden te praten. Echt die ghetto jongens, ik bedoel van hoe kijk je zo naar de chick van je vriend. Ik loop naar hem toe en geef hem een tedere kus. Zijn vrienden roepen gelijk, ' sangg.' En andere fluisteren, nou ja iets in die richting dan.
Ik laat hem los en loop naar mijn twee beste vriendin. Kelsey en Shanniqua. Kelsey is donker gekleurd, met kroes haar. Ze draagt haar haar nu in een donut. Ze heeft goede lippen, met puntige hoekjes. Ze draagt een jurk tot haar enkels met Trap Queen erop. Daaronder draagt ze Adidasjes. Shanniqua is lightskin, ze heeft zo veel haar, krullen. Het verbergt haar gezicht als het los zit. Ze heeft een prachtig zandloper figuur. Ze draagt een zwarte croptop en een grijze broek. Ze heeft een navel piercing die je duidelijk ziet. En haar haar is natuurlijk los. Samen lopen we de school in.
-
Ik loop rustig naar huis, ik ben gewoon helemaal kapot. Thuis is het al lekker warm gelukkig, ik hoor mama en Gylano al praten en lachen. Niet te vergeten de kusjes tussendoor. ' Hoi.' Mam heeft haar been over zijn benen en heeft haar hand op zijn gezicht. ' Ikke, ga maar naar boven.' Ik wijs ongemakkelijk met mijn duim naar de trap. ' Nee joh dat hoeft niet schat.' Ik knik van wel en ga naar mijn kamer. Ze zijn zo intiem met elkaar, stel dat ik zo de hele tijd met Tiano deed.*
Gisteren wilde ik het zetten, maar Wattpad deed stoer.UndercoverP ❤