Hoofdstuk 13
Ik kom weer terug in de woonkamer.
' Waarom niet? Ik heb nu al 45 euro verspild aan een jurk!' Ik haal mijn neus op. ' Omdat jij een grote mond hebt tegen je moeder en Gylano. Ben je gek geworden en daarnaast ben je ook nog eens honderd euro verloren! En dat van werken vind ik een goed idee. Oh en dat je die jurk hebt gekocht nu, kan mijn niks schelen Arianna.' De tranen rollen over mijn wangen. Ik ren naar boven en gooi mijn deur met een harde klap dicht. Ik val met mijn gezicht in mijn deken en blijf zo liggen tot ik ben gekalmeerd.Ik trek de jurk uit en smijt hem in de hoek van mijn kamer. Ik loop naar de douche en douche met koud water. Ik doe mijn haar in een knot en trek een nacht hemd aan. Ik ga op mijn bed zitten en pak mijn telefoon.
* Whatsapp *
Groepsgesprek : 👭 👭Ik: Sorry dames, ik kan morgen niet. Had net ruzie met mijn moeder en die Kill
Shanniqua: Echt😢 ik had er zo'n zin in!
Kelsey: Ainee what's gebeurd?Ik vertel ze het verhaal van begin tot eind.
Shanniqua: Sinds wanneer is je moeder zo geworden?
Kelsey: Dus dat👆
Ik: Sinds die bemoeial bij ons kwam wonen, ik had noooit ja moeten zeggen.
Shanniqua: Jij wist toch ook niet dat het ineens een mariku werd
Kesley: 😂😂😂
Ik: True, stuur mij morgen snaps oké van da bruiloft
Shanniqua: Yass girl we got your back.Ik pak het gesprek met Tiano voor mijn neus.
Gesprek: Babyy 💏💍💕
Ik: Je moet morgen zonder mij gaan babe, ik heb ruzie met mijn moeder. Ik mag niet meer naar die bruiloft en blabla
Hij: Serieus! Ainee 😢Ook hem leg ik het verhaal uit.
Hij: Wauw die stiefpa van jou spoort niet man.
Ik: Je bent niet grappig, het wordt never nooit mijn 😷 stiefvader 😷
Hij: Weet ik toch schat, we bellen wel morgen ja ik ga je appen. Dan ben je niet alleen❤
Ik: Oke, veel plezier 👀😣Ik kijk de kamer rond, misschien ligt het hier ergens? Ik kijk op alle plekken in mijn kamer. Maar geef de hoop op en ga achter mijn laptop zitten, voor een serie. Prison break ofzo.
Ik neem hem op mijn schoot op bed, en kijk ernaar tot ik in slaap val.
-
Ik rek mijzelf uit en sta op. Ik klap mijn laptop dicht en ga even voor mijn raam staan, vandaag zou ik naar die bruiloft gaan. Maar nee, het werd Arianna niet gegund.Ik neem een koude douche en laat mijn haar los. Ik doe een booty short aan en een normale t-shirt met korte mouwen. Ik weet dat Gylano en mijn moeder weg zijn tot laat in de middag, ik hoorde ze gisteren praten.
Ik ga verveeld beneden zitten. Ik haat ze echt, Gylano en mijn moeder. Gelukkig komt er een idee in mij op. Ik neem snel een boterham en sprint naar boven voor mijn sport kleren.
Ik pak de tram naar de sportschool en kleed mij om in de kleedkamer. Ik wissel mijn booty short in voor een legging en mijn shirt voor een top. Ik doe mijn haar in een hoge staart en begin te trainen.
-
Ik neem even een korte adem pauze en ga op de grond zitten. Ik drink van mijn flesje en kijk naar de rest. Ik zie niet eens dat er een groepje jongens bij mij komt zitten. Ik kijk om en zie dat het vrienden van Tiano zijn. ' Faka Arianna.' Ik knik met mijn hoofd.
' Wat doe je hier alleen? Je traint toch samen met je vriendinnen of Tiano?' De vier jongens kijken mij vragend aan. ' Ja, maar ze zijn naar een bruiloft en ik mocht niet mee van mijn moeder. Door een ruzie.' Zeg ik kort af.
' Ainee, zo kaka.' Zegt Randy de Antilliaan. Hij is donker, heeft een goed lichaam, is kaal, dikke lippen.
' Kom met ons trainen.' Bryson die het zei staat op en geeft mij een hand, zodat ik ook kan opstaan.
Ik volg ze naar gewicht heffen en al die dingen. Ze pakken alle vier zo'n gewicht. Ik pak ook iets en doe met ze mee. ' Zeg wollah jij kan dit ook.' Zegt Willie de Kaapverdiaan. ' Ja is niet zo moeilijk.' ' Tiano heeft wel sterke meid hoor.' Ze lachen alle vier. Ik snap hem echt niet dus ik blijf stil.We trainen nog een tijdje door, maar gaan dan omkleden. Ik neem een douche en trek me kleren weer aan. De jongens staan al buiten te wachten in de zon.
' Wil je mee naar de maccie?' Ik pak mijn telefoon en kijk naar de tijd. ' Ja is goed.' Mijn spieren trillen als een gek.' Ik trakteer je wel.' Zegt Amir de Marokkaan. ' Uhm nee hoeft niet ik betaal zelf wel.' Ik weet namelijk hoe Tiano hier op gaat reageren.
We bestellen ons eten en nemen een tafel. De jongens praten over van alles en betrekken mij ook in hun gesprek. Ze zijn wel gaande.-
Ik neem afscheid van ze door middel van een knuffel. Ik pak de tram weer naar huis, de auto van mama staat al voor de deur.Ik stap naar binnen en ga uitgeput op de bank zitten. Beide staan ze in de keuken en komen naar de woonkamer als ze mij horen. ' En waar was jij?' Mijn moeder slaat haar armen over elkaar. ' Ik was gewoon naar de sportschool.'
' Zeg spreek ik soms Chinees? Volgens mij hadden ik gezegd dat je nergens naar toe mocht gaan. Ik heb niet gezegd nergens behalve sportschool, toch?!' ' Je moeder heeft gelijk Arianna.' Bemoeit hij zich er weer mee. ' Hou je bek, door jou mag ik niet naar buiten, terwijl het zomer is.' Mijn moeder loopt naar mij toe en geeft mij voor het eerst een klap in mijn gezicht. Mijn gezicht draait mee in de richting van de klap.' Ik ben jou taal spuug en spuug zat!' Schreeuwt ze kei hard. ' En ik ben jou kaulo vriendje zat! Hij is mijn vader niet dus laat hij zijn bek houden!' Ik krijg nog een klap.
Met tranen in mijn ogen sta ik op.
' Hij heeft mijn leven echt verpest, ik kan niet wachten tot ik 18 word. Dan pak ik mijn tas en ben ik hier weg.' Ik ren naar boven en gooi mijn deur dicht. Ik maak het weer open en gooi het weer dicht.Ik ga met mijn gezicht in mijn kussen en begin te gillen. Tot dat ik in slaap val.
-
Het is pik donker als ik wakker wordt. Ik doe mijn nachtlampje aan en steek mijn kaarsen aan.
Ik doe mijn nachtjurkje aan en loop op mijn tenen naar beneden voor eten. Ik neem een bord spaghetti mee naar mijn kamer en eet het op met de televisie aan.Mijn telefoon trilt een paar keer achter elkaar.
*
Besef dat er al een week van de vakantie voorbij is. .. Het gaat te snell😢
UndercoverP❤.