sinopsis

1K 19 3
                                    

berkahwin tanpa rela atas permintaan tokwan yang tersayang, khalish nawfal terima idea gilanya.

iaitu berkahwin dengan meenachi yang dicedok entah dari mana!

namun penerimaannya hanya untuk melafazkan ikatan yang sah sahaja. beberapa jam kemudian, khalish lenyap dengan membawa title suami orang.

Syarifatul nurul aida farhana asdani pula seolah olah isteri yang digantung tidak bertali membawa diri ke klang kerana ditukarkan tempat mengajar. perkahwinan tanpa dipinta dengan kerelaannya membuatkan hidupnya tertekan. Apatah lagi dia tidak mengenali siapa suminya.

mereka saling tidak mengenali sesama sendiri. duduk bersebelahan membuatkan kesabaran aida menipis.
sehari tidak mengeluarkan bahasa sarkarstik memang tak sah! 

"wahh, cikgu kita ni sedang mengajar topik loyar buruk. jap nak amik buku dengan pensel"

"kau jangan jiran, tak pasal-pasal buku addmath yang tebal ni melekat muka"

perasaan halus yang sukar digambarkan merisik kedua-dua belah pihak. title sudah berpunya menghadkan perasaan yang kian menjalar kesegenap ruang.

'maafkan saya, saya milik orang"

***

Cerita ni hanya cerita klise yang terbayang dikotak fikiran penulis untuk meluahkan apa yang terpendam.

Cerita ni penulis update 2016 lah ya? Sebab penulis busy sikit.

Cerita ni amatlah klise dan pembaca mesti tau kesudahan tapi tak tau apa yang berlaku dipertengahan dan permulaan.

Seperti karya yang lain, kebiasannya cerita kahwin paksa, mesti lah kahwin.. gaduh gaduh, lepastu bercinta, datang orang ketiga,then orang ketiga kalah and happy ending.

Cerita penulis yang ini penulis harap penulis dapat bawa kelainan. Penulis masih amatur dan perlukan sokongan! Jadi jangan malu dan malas nak tegur penulis bila ada yang tak puas hati. Penulis sporting. Heeee

Cerita hanyalah menceritakan seorang gadis yang mempunyai sebaris nama yang boleh dikatakan susah nak ingat. Panjang sangat! Sebab kaum kerabat dia nak memasing nak taruk nama. Last2, semua cadangan nama, dicantum menjadi satu.

Kemudian seorang lelaki yang bernama khalish nawfal seorang anak kacukan pakistan-melayu yang tidak suka hidupnya diatur.

Then tok wan khalish ni paksa jugak khalish kahwin dengan syarifatul nurul aida farhana asdani iaitu anak kepada anak angkat dia. dikahwinkan mereka bukan atas sebab janji,budi,Nak sambungkan silaturrahim, atau apa-apa sahaja tapi kerana ketulusan gadis tu. Nampak sahaja garang dan ganas, tapi baik.

Actually tokwan ni dengan mak aifa kamcing sampai suatu masa tu berpisah dan dipertemukan semula.

Dorang kahwin, tapi dorang saling tidak mengenali. Ha macam mana tuh?

Nak tau? Tunggulah eah?

Tapi en, penulis dapat idea nak tulis cerita ni dari novel jodoh sebelah pintu+sayang puan sebelah rumah. Penulis cuma baca sinopsis je. Jalan citernye penulis tak baca pon sebab penulis tak beli. Ahaks, so sebarang persamaan mungkin adalah kebetulan.

Ha nampak klise kan? Nak buat cemana en, khayalan orang kebanyakannya sama. Cerita sebenar tak seindah cerita didalam novel mahupon imaginasi. Sebab hidup kita dah ditentukan dengan qada dan qadar Allah.

Penulis harap, pembaca semua sokong penulis. Ouh ya, ni merupakan sec acc penulis. Ntahlah penulis ni gatal sangat nak banyak acc. Heeee papepon, penulis harap awak semua dapat berikan penulis semangat.

Babai pembaca semua. Tengs sebab baca entry ni sat.

suami tak kukenaliWhere stories live. Discover now