Ik ga naar beneden en maak een ontbijt. Ik ga aan tafel zitten en denk even. Hoe moet ik dit ooit aan me ouders en broers vertellen? Ik vertel het gewoon niet. En als ik met Walid ga trouwen is het geen probleem toch?
5 minuten later komt Walid naar beneden lopen. 'Maak ei voor me ik heb honger.' Ik gehoorzaam hem en loop naar de keuken. Even later kom ik de woonkamer in met het gebakken ei en zet het voor Walid's neus. 'Walid?' Vraag ik zachtjes. 'Ja?' 'Je hebt me ontmaagd he? Hoe moet ik dit aan m'n ouders vertellen?' 'Is jou probleem. Je moet niet gelijk met een jongen het bed in duiken.' Hij maakt me zo boos. Ik ren naar boven, kleed me om en loop dan het huis uit zonder wat tegen Walid te zeggen.
Als ik thuis ben aangekomen doe ik me schoenen uit en ren gelijk naar me kamer. 'Soukaina? Ben je al thuis?Kom we gaan eten.' roept me moeder. 'Ja ik kom eraan.' Roep ik terug. Ik fris me even op en loop dan naar beneden. Me ouders en broers zitten aan de eettafel. Ik ga zitten en zie dat iedereen naar me kijkt. 'Wat is er?' 'Niks benti. Hoe was het bij rania?' 'Ja was gezellig.' Ik kan echt niet liegen en volgens mij is dat echt te zien. Na het eten ruim ik de tafel af en doe de afwas. Als ik de afwas doe komt Redouane naar me toe en zegt: 'Als je klaar bent met dit kom dan naar me kamer toe.' Ik knik.
Nadat ik klaar ben loop ik naar boven en klop op Redouane's deur. 'Ja?'roept hij. Ik doe langzaam de deur open en hoor hem mee rappen met: Boef- Over met rappers. 'Waarom moest ik komen?' 'Je deed net raar bij het eten. Ik dacht ik spreek je niet aan waar papa en mama bij zijn. Maar luister, als ik erachter kom dat je niet bij Rania hebt geslapen, ga je zien begrepen?' Ik knik. 'Yallah, ga me kamer uit.' Ik loop snel weg en ga op mijn bed liggen. Ik ben zo kanker dom geweest. Sorry voor m'n taalgebruik. Maar ik ben zo boos op mezelf. Walid is een slechte jongen zoals Zaka me had verteld. Ik was zo eigenwijs om niet te luisteren. Ik besluit even een dutje te doen. Ik ga onder m'n dekens liggen en val in een diepe slaap.
Om 7 uur word ik wakker en sta moeizaam op. Ik loop naar beneden en zie dat alleen m'n moeder thuis is. 'Lekker geslapen?' 'Ja, ik was erg moe. Ik heb gister laat geslapen.' 'Ooh, je hebt vast honger. Ik heb harira en loempia's gemaakt.' Ik schuif aan tafel en geniet van m'n moeder haar o zo heerlijke eten.
Na het eten ruim ik de tafel af en besluit even te douchen. Ik voel me zo vies. Onder de douche besluit ik om met Zakaria af te spreken. Ik trek me zwarte Nike Tech pak aan en zwarte Huaraches. Ik zeg me moeder gedag en loop naar Zaka's huis. Ik klop aan en Zaka doet de deur open. 'Hoi, wat doe jij hier?' 'We moeten praten dus kom je mee naar dat parkje?' Hij knikt en pakt zijn schoenen en jas. De hele weg naar het pakje is het stil. Ik durf er gewoon niet over te praten. We stoppen bij een bankje en gaan zitten. 'Dus waar wou je over praten?' 'Ik moet je wat vertellen. Maar voordat ik het zeg, moet je weten dat ik hele erge spijt heb. Nou het zit zo, zoals je weet had ik iets met Walid. Gister ging bij hem slapen en hij heeft me toen ontmaagd. Hij haalde me over om te roken en toen gebeurde het.' Zeg ik met moeite. 'Oh. Ik weet niet wat ik nu moet zeggen. Ik vind het erg jammer, vooral omdat ik je nog had gewaarschuwd. Maarja, liefde maakt blind. Ik ben eigenlijk nog boos op je maar ik wil je nu wel helpen. Omdat ik weet dat toen ik het vroeger moeilijk had jij er ook altijd voor mij was.' Ik geef Zaka een knuffel en laat een paar traantjes vallen. 'Het komt goed geloof me.' Zegt Zaka. 'In shaa Allah.' Zeg ik, niet wetend dat het alleen maar erger zal worden.
JE LEEST
Liefde op 't eerste gezicht.
RandomDit verhaal gaat over een meisje Souhaila, ze is 18 jaar en woont met haar ouders, haar 2 broers Redouan en Soufiane en haar zusje Siham. Soufiane en Redouan vertrouwen hun zusje wel, dus letten niet veel op haar. Maar is dat wel goed?