two

37 2 0
                                    

Jag vaknade och kollade på min mobil som låg på nattduksbordet, 05:12. Nice..
Plötsligt hörde hur de skramlade nere i köket. Jag blev direkt på min vakt och hjärtat började slå hårt i bröstet. Jag tog mitt glas som jag har på mitt nattduksbord och höll i de hårt i handen. Jag är berädd att slänga det på vem det nu är där nere. Det kan ju vara vad eller vem som helst. Väl nere i köket såg jag något sitta på golvet, jag gick lite närmare och skulle precis slänga glaset när varelsen kollade upp. Det var Vale, min hund.
" Fyfan vad du skrämde mig!" fräste jag och tog upp honom i min famn, han slickade mig i ansiktet och viftade på svansen så jag började skratta.

Han är en liten husky valp på 2,5 månad. Han har havsblåa ögon som man drunknar i, men han är så sjukt klumpig och han är inte smart heller. Han är så fjantig för att han skäller på allt och alla han inte känner. Han är min lilla fjantiga knasboll.

Vi satt där ett tag och gosade men sedan behövde jag gå och duscha. Är det bara jag eller hatar ni inte när man är svettig och äcklig när man vaknar? Plus jag blev ju sjukt rädd när jag trodde de var någon mördare/rånare inne i mitt hus så då blev de mer svett i armhålorna.

Det är fredag och jag har studiedag. På studiedagar brukar jag inte göra ett skit faktiskt. Jag brukar bara chilla och lyssna på musik. Ta de lungt liksom. Gå ut med knasbollen och så.

08:09

Mamma och pappa hade gått, de var sura och griniga som de alltid är. Själv är glad på morgonen men på kvällen eller på dagen blire bara värre.

"Vale!" ropade jag och så kom han några sekunder efter. Jag tog på honom halsbandet, kopplet och drog på mig några gamla mossgröna stövlar och en regnjacka. Jag är inte ett modegeni direkt. Jag bryr mig bara inte.

Jag låste dörren och la ner nycklarna i fickan. Jag drog Vale åt mig med kopplet och kollade lite surt på honom. Han är inte så bra med koppel än.

Vi gick bort mot en liten park, jag tog upp en pinne och höll den framför Vales nos men han kollade bara runt o drog i kopplet. Jag skrattade tyst och skakade på huvudet.

"Dumma hund."

Vale började skälla så högt han kunde, vilket är inte så högt. Jag kollade upp och såg en stor vit hund och en lång kille med hasselnötfärgat hår. Den stora hunden gick lungt medan min lilla hund skäller nästan huvudet av sig.

Jag drog löst in honom och hyshade åt honom att vara tyst.
"Tyst Vale!" röt jag och kollade upp och såg at han var påväg mot mig. Mitt hjärta började bulta hårt i bröstet.

Vad är det som händer?

//
Röstaa för meer <333

the world is mad || o.eOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz