Adnan Şişman

41 2 0
                                    

Adnan ŞİŞMAN ;

1961 yılının sıcacık Temmuz ayının 12. Günü sabah serinliğinde, Üsküdar Zeynep Kamil doğum hastanesinde dünyaya gelen Adnan Şişman, kaderin bir cilvesi midir bilinmez, doğar doğmaz ebe hemşirenin avuçlarının içinden kayarak yere düşmüş ve göbeği kopmuştur. İlk çocuğu Gülderen, beş yaşında hayata gözlerini yumunca, üzüntüden on yıl boyunca çocuğu olmayan Terzi Emriye' nin ve İtfaiyeci Ramazan' ın bu ikinci çocuğu da ebenin elinden düşünce tüm sevinçleri kursaklarında kalmıştı. Adnan Şişman doğar doğmaz annesine ve babasına sevincin yanında üzüntüyü de yaşatmıştı... Doğalı bir dakika bile olmamışken dikiş atılarak göbeği dikilen Adnan Şişman' ın saçları omuzlarına değecek kadar uzunmuş. Saçlarının güzelliğini lise birinci sınıfa kadar iyi bir şekilde koruyabilen Adnan Şişman, daha sonra yaşadığı ilk aşk ve sonraki aşklarının vermiş olduğu üzüntü, keder ve evlendiği eşinin aşırı kıskanç olup ona hayatı zindan etmesinden dolayı, başındaki saçlar önce grileşmiş, sonra beyazlaşmış daha sonra da hayat bulduğu kafasının derisine tutunamayıp teker teker dökülmüşlerdir. Şu anda yaşamını kel olarak sürdüren Adnan Şişman, halinden çok memnun olup, aşırı obez denebilecek kadar kilo fazlalığı da olmasına rağmen aynaya her baktığında kendisini hala filinta gibi çok yakışıklı ve çekici bulmaktadır. Belki de bu yüzden onu bir diyetisyenden yardım alma konusunda kimse ikna edememiştir.

İlk, ortaokul ve liseyi İstanbul Maltepe'de ve isimlerini Osmanlı devletinin ikinci padişahı Osman beyin oğlu Orhan Gazi den alan okullarda tamamlamıştır. Okuduğu okulların eski yapılar olması, yaşanan son yıkıcı depremlerden dolayı yorulmuş olması nedeniyle İlkokul binası ve Ortaokul-Lise binası yıkılmış ama eski aslına uygun olmayan şekilde günün şartlarına uygun olarak yeniden yapılmıştır. Tabi bu durum, Adnan Şişman' ın ilk orta ve lise hatıralarının yıkılmasına ve onarılmamasına sebep olmuştur. Hatta bir gün ailecek İstanbul' a seyahat ettiklerinde, çocuklarına okuduğu ilkokulu içinde büyük bir coşku ve heyecanla göstermek istemiş ama ilkokulun olduğu yere geldiklerinde, tesadüf bu ya, yerle bir olmuş ilkokulunu gördüğünde gözlerinden süzülen yaşlara mani olamamış, içinden "Sadece okulumu değil, hatıralarımı da yıktınız." Diye geçirmiştir. Aynı binada okuduğu ortaokul ve lisenin de başına aynı şey gelmiştir. Şu anda Adnan Şişman ilk, ortaokul ve lise ile ilgili hatıralarını tazelemek için her İstanbul' a gidip okuduğu okulların yakınından geçtiğinde, hatırlatıcı bir şeylerin olmamasından dolayı, hatıralar her seferinde dimağından silinmektedir. Örneğin; lisede ilk aşkını nerede öptüğünü ona hatırlatacak okulun o kuytu yeri kalmadığından, her oradan geçişte çok güçlükle hatırlamaktadır. Aynı şekilde Adnan Şişman' ın okul yılları dışındaki çocukluk ve gençlik hatıraları da, Eski İstanbul belediye başkanı Bedrettin Dalan' ın Kadıköy' den Kartal' a kadar sahilleri doldurup, özellikle yaz aylarında denize girdikleri Maltepe'deki Dragos tepesi sahillerini tarumar etmesiyle beraber yola gitmiştir... Bu yüzden Adnan Şişman, ilk orta ve lise çağına ait çocukluk ve gençlik hatıralarının hafriyat makineleriyle, dozerlerle dümdüz, yerle bir edildiği için çok üzgündür.

1979 yılında liseyi bitirip, Otel oda kapasitemizin Rodos adası kadar bile olmadığı bir zamanda Ege Üniversitesinin İktisadi ve İdari Bilimler fakültesine bağlı, Aydın Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulunda okumaya başlamıştır. Ömrü hayatında Ege Üniversitesinin yerleşkesinden içeriye girmemiş olması ve bu konuda herhangi bir bilgisinin olmaması sebebiyle, okuduğu okulun Aydın' ın ortaklar mahallesinde bir ortaokulun fiziki olarak yarısını kullanıyor olmasını hiç mi hiç yadırgamamıştır. Dokuz Eylül üniversitesi kurulunca okuduğu yüksek okul, oraya bağlanmış, Daha sonra Adnan Menderes Üniversitesi de Aydın'da kurulunca bu sefer yüksek okul oraya bağlanıp okul da Kuşadası' na mezarlığın hemen yanında beş katlı bir binaya taşınmıştır. Adnan Şişman Ege üniversitesi diye girdiği üniversiteden Dokuz Eylül olarak mezun olmuştur. Yıllar sonra 25 Mayıs 2013 tarihinde okul arkadaşlarıyla Aydın'da buluşup, okul yıllarındaki gibi yürüyerek gittikleri orta mahalledeki ortaokul binasının başına da bir üst paragrafta anlatılan aynı şeylerin gelmiş olmasıyla birlikte bu tarz şok değişimlere, bir nebze de olsa sinirleri alışmış olan Adnan Şişman, üzülmüş olsa da, kendini çabuk toparlamıştır. İlk yıl 1979 -1980 eğitim dönemi siyasi olayların çok yoğun olarak yaşandığı bir dönem olarak geçmiştir. O yıllarda sağ ya da sol, her hangi bir siyasi görüşe sahip olmayan Adnan Şişman, sayıları çok az olduğu ve her gün sağcılardan dayak yedikleri için ve güçsüzün yanında olma eğilimi yüksek olduğu için, sol görüşlü gruba katılmış ve gruptaki arkadaşlarından hemen her konuda eleştiri almış olsa da kendine has fikirlerinde herhangi bir değişiklik olmamıştır. Okuldaki siyasi kavgalardan sonra hem sağcı ve hem de solcuların hep birlikte karakolda bir ton da polisten dayak yemeleri, Adnan Şişman' ın ara sıra pişman olmasına sebep olsa da, sayıları az olduğu ve çok dayak yedikleri için acıyarak katıldığı solcu arkadaşlarının grubundan ayrılmayı ise aklının ucuna getirmemiştir.

Askerlik öncesi staj ve İş hayatında, yurt içinde değişik otellerin, bulaşık yıkama, tuvalet temizleme gibi işlerin de dahil olduğu çok çeşitli kadrolarında görev alan Adnan Şişman, Askerlik sonrasında ise yurt içi ve yurt dışında, özellikle otelciliğin mali konularında üst düzeyde önemli görevler almıştır. Şu an emekli olan Adnan Şişman, her ne kadar soranlara emekliliğin tadını çıkarıyorum dese de siz inanmayın, kendi geliştirdiği Asman Uniform Otel Muhasebe Sistemini yurt içinde veya yurt dışında bir otele kurma hazzını yaşamak için can atan eski bir tüfektir o. Emekli olduktan sonra iş yaşamındaki tecrübelerinin bileşkesi olan elliye yakın makalesi değişik online turizm gazetelerinde yayınlandı. Özellikle otelci camiası tarafından çok ilgi gördü. Örneğin, otel genel müdürüne bir şey söyleyemeyen personel veya orta kademe yöneticilerin, onun yazdığı makaleleri örnek gösterip, yazıcıdan çıkarıp genel müdürlerinin önüne koyduklarında yedi sülalesinin kemiklerinin sızlatıldığı haberleri kulağına çok fazla gelmektedir. Otelcilerin gözünü açan, uyutmayan bu makaleleri "Otelcilere Masallar" adı altında toplayan Adnan Şişman nasıl kitap haline getireceği konusunda kara kara düşünmekte ve bir çıkış yolu bulamamaktadır.

Çocukluğundan beri resme yatkınlığı olan ve aynı zamanda seramik çalışmaları yapan Adnan Şişman' ın bu güne kadar sergi açmamış olsa da sulu boya portre çalışmaları ve seramik çalışmaları görülmeye değerdir. 45 yaşından sonra ilham gelmeye başlayan Adnan Şişman' ın, sevgi, aşk, dostluk, arkadaşlık temalı yüzün üzerinde şiirleri de vardır. Ortaokul yıllarında Aziz Nesin ve Orhan Veli ile kitap okumaya başlayan ve kitap okumayı, öykü, şiir yazmayı çok seven Adnan Şişman' ın bu güne kadar yazmış olduğu kırkiki öyküsü bulunmakla beraber, şiirlerini ve öykülerini bir kitap halinde nasıl yayınlatabileceği hakkında hiçbir fikri yoktur. Bu konuda yayınevi sahiplerine rüşvet vermek de dahil olmak üzere her konuyu düşünmekte ama bir sonuca varamamaktadır. Kim bilir belki de keşfedilmeyi beklemektedir. Bunların dışında Osmanlı Türkçesi okuma ve yazmaya çok meraklı olan Adnan Şişman, boş vakitlerinde kamıştan Ney yapmadığı ve ney üflemediği zamanlarda 1977 model dört kapılı Anadol SL(Süper Lüks) arabasının bakım ve tamirleri ile uğraşarak geçirmektedir.

Bir kız, bir oğlan iki çocuk sahibi olan Adnan Şişman, Yiğit oğlunu evlendirmiş olup genç dede olmayı sabırsızlıkla beklemektedir. Eda Kızı ise onun asla vazgeçemeyeceği son aşkıdır. 

Yazmayı sevdiği için 54 yaşından sonra bir karar verip ikinci üniversite olarak Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde okumaya başlayan Adnan Şişman, bir aksilik olmaz ise 4 yıl sonra mezun olmayı planlamaktadır.



TOPLU ŞİİRLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin