Namjoo (Rapmon &Mijoo)

437 13 0
                                    

Mijoo, seorang remaja perempuan yang memiliki kecantikan semulajadi. Di sekolahnya, SOPA, (Tau taula SOPA tu apa ya :P )dia ada sebuah kumpulan yang diberi nama Lovelyz. Qeenka sekolah. Ramai pelajar lelaki tergila-gilakan dia. Tapi dia reject. Dan dia akan bagi alasan yang sama, "Saya baru tingkatan 5, tunggulah dulu", itulah alasan yang dia akan bagi. Sebenarnya, sebab dia buat camtu cuma, dia ada sukakan seorang pelajar lelaki ni, namanya Kim Nam Joon. Kingkas sekolah. Tapi Namjoon tak pernah confess kat dia.

About Namjoon

Namjoon, seorang remaja lelaki yang sebenarnya menyukai Mijoo secara senyap. Umur mereka sebaya. Kelas kat sekolah pun sama. Sebab dia tak confess kat Mijoo cuma, dia selalu nampak pelajar lelaki lain confess kat dia. Dia kecewa. Tapi dia cuba dapatkan hatinya juga. Let's start it!!

Isnin
7:15 pagi

Semua murid berkumpul di tapak perhimpunan walaupun loceng belum berbunyi. Mijoo yang terasa bosan terus mengeluarkan novel yang bertajuk 'Cintaku Tertinggal di Malaysia'. Dia sangat menyukai item yang ada ada tertulis perkataan 'Malaysia'. Dia sangat menyukai Malaysia. Ala, macam kita jugaklah, suka Korea, Jepun. Apa salahnya kan, dia minat Malaysia. Okay, back to the story.

Saat dia sedang tekun membaca novel itu, tiba-tiba kawannya, Park Myung Eun. Temannya yang paling rapat dalam Lovelyz, duduk di sebelahnya. "Hm, lewatnya kau datang harini. Bangun lewat ke, cik?" Perli Mijoo. "Ish, kau ni, takdelah. Tadi, masa aku on the way nak ke sekolah, aku nampak Jimin oppa jalan dengan group dia! Kyaa!! Jimin! Tapi, aku ni kan, pemalu, so, aku menyorok dari dia.. Huhu, sedihlah. Kenapa aku ni malu sangat ngan dia hah? Kau tau tak sebab apa?" Terang Myungeun panjang lebar. "Myungeun, kau tau tak, bla bla bla bla..."

Skip terus ke dalam kelas
8:00 pagi

Mijoo duduk di tempat duduknya sambil menunggu seseorang. Kemudian, Namjoon masuk ke kelas sambil tersenyum menampakkan lesung pipitnya. Tiba-tiba Mijoo tersenyum lebar. Mukanya kemerahan. Ohh, so sebab tulah dia nampak tak senang duduk dari tadi. Sebab ni rupanya. Namjoon menuju ke tempat duduknya, sebelah Mijoo. Mijoo menyorokkan mukanya yang semakin merah. "Mijoo-ssi, gwaenchanayo?" Tanya Namjoon kepada Mijoo apabila dia perasan yang Mijoo tertunduk dari tadi. "Ah, em, n-nae, oppa. Gwaenchanayo." Mijoo semakin blushing. "Apa aku baru cakap tadi? Oppa?! Alamak, kalau dia tau or syak apa-apa camne?" Omel Mijoo dalam hati.

Namjoon hanya tersenyum dengan kecomelan Mijoo. Dengan mukanya yang merah, kecantikannya, ahh... Kemudian Namjoon berkata, "Mijoo, nanti rehat dengan saya tau. Saya nak kenal dengan awak lebih lagi." Kemudian dia menyambung, "Jangan risau, saya sorang -sorang. BTS tak ikut." Kata Namjoon. Kenapa dia nak rehat ngan Mijoo ya? Haha, back to the story.

Mijoo mengangkat mukanya yang kelihatan excited sangat nak rehat ngan crush sendiri dan berkata, "Betul ke, tapi, kenapa oppa nak rehat ngan saya?" "Oppa lagi..!" Kata Mijoo dalam hati. "M-Mianhae, saya ter-terpanggil awak camtu..." kata Mijoo tergagap-gagap. "Takpe, saya suka awak panggil saya camtu. Panggil camtu tau, lain kali." (Namjoon dah start nak try dialah tu. Hehe)
"N-nae, oppa."

*Sori pendek sangat. Nanti ada part 2. Wait~ Oh ya, kepada sesiapa yang sudi baca. Kamsahamnida! Baca sampai habis tau! >-<

BTS X LovelyzWhere stories live. Discover now