Namjoo 2

247 13 1
                                    

Waktu rehat
10:45 pagi

Mijoo berlari menuju ke kantin untuk rehat bersama Namjoon. Dia terlambat. "Mana Mijoo ni? Aku nak confess kat dia camne ha? Aku nak confess esoklah. Tapi harini aku rehat ngan dia je. Hah, takutnya aku." Omel Namjoon. Kemudian Mijoo duduk di sebelahnya. "Mianhae, oppa, Mijoo terlambat.." kata Mijoo sambil membuat aegyo. "Takpelah. Jom makan. Awak mesti lapar, kan? Saya belanja."
Kata Namjoon sambil tersenyum. "Betul ke ni? Takpelah, saya ada duit sendiri."
"Betul, saya belanja. Jom." Kata Namjoon lalu menarik tangan Mijoo menuju ke tempat membeli makanan. Muka Mijoo menjadi merah padam. Mereka tidak perasan ada seseorang sedang memerhati mereka. "Tunggulah Mijoo, aku akan dapatkan kau!" Bisik seseorang itu dalam hati. "Woi, Mark! Kau intai-intai apa tu? Mijoo lagi? Dahlah tu, kan dia kata dia tak nak berkapel lagi..." Mark, adalah nama orang yang mengintai Mijoo dan Namjoon. Dan rakannya yang bercakap dengannya tadi bernama Bambam. "Masalahnya, dia sendiri, kan, cakap dia tak nak kapel lagi?! Habis tu, mesra sangat ngan Namjoon tu pahal?!" Jerit Mark. "Amboi, aku pulak kena tengking!" Balas Bambam. "Bambam, aku nak kau tolong aku, faham?!"
"Tolong apa?" Tanya Bambam kembali. "Aku nak kau, tolong aku,********* *****." Bisik Mark kepada Bambam tentang plannya.

*Skip lepas balik sekolah.

Mijoo pulang ke sekolah dengan berjalan kaki. Dia tak perasan Mark dan Bambam mengekori di belakangnya. "Mark, betul ke kau nak buat camni?" Tanya Bambam yang tidak pasti sama ada dia boleh menjalankan plannya itu atau pun tak. "Kau diam jelah! Ikut je. Okey, sekarang!" Bambam lantas menutup mulut Mijoo dengan kain yang dituang ubat tidur. Namjoon yang baru keluar dari sekolah ternampak apa yang terjadi. "Mijoo-ssi!" Jerit Namjoon. Apakan daya, Mijoo telah tertidur. Mark membawanya ke tempat persembunyian ahlinya, Got7. Kingkas sekolah jugak. Mereka berlari meninggalkan Namjoon. Namjoon tidak dapat mengejar mereka. Mereka terlalu laju.

"Arghh, mana diorang pergi! Tolonglah, aku harap diorang tak buat apa-apa kat Mijoo." Bisik Namjoon dalam hati sambil mengacak rambutnya. Namjoon meneruskan pencariannya. Tiba-tiba, dia ternampak sebuah bangunan yang kelihatan usang.

Di sebelah Mijoo

"Ahh, kat mana ni?" Tanya Mijoo dalam hati. "Dah bangun? Huh, puas tidur, sayang?" Kata Mark sambil memegang pipi Mijoo. "A-awak nak buat apa kat saya?! Lepaskan saya sekarang, tolonglah.." Rayu Mijoo. "Jangan haraplah. Takkan lah aku nak biarkan je kau kat sini. Heh." Kata Mark tersenyum nakal.

Selepas itu, Mijoo lantas berdiri untuk keluar dari bilik tempat dia dikurung itu. Tapi, Mark merentap tangannya dan menolak Mijoo ke katil. "A-apa awak nak buat?! Janganlah!!"
Mark hanya tidak memperdulikannya. "Kyaaa!!!!" Jerit Mijoo. "Hahaha, kau akan jadi milik aku! Haha!" Mijoo menjerit semakin kuat. Tiba-tiba ada seseorang menendang pintu bilik. Orang tu adalah, Namjoon! "Mark, apa awak nak buat kat dia! Jangan!!" Jerit Namjoon kepada Mark. Lalu Namjoon berlari ke arah Mark dan menumbuknya. Mijoo yang terbaring di atas katil terkejut melihatnya. "Nam-Namjoon oppa.." Kata-kata Mijoo terhenti kerana dia terpengsan.

Namjoon pergi ke arah Mijoo sambil menangis, "Mijoo-ssi, jangan tinggalkan saya.. Semua ni salah aku! Aku terlambat!!" Kata Namjoon. Dia risau kalau-kalau Mijoo akan tinggalkannya buat selamanya. Tiba-tiba terdengar bunyi siren polis di luar bangunan itu.

"Apa?! Siapa yang call polis ni! Tak guna!!" Jerit Mark apabila dia tersedar dari pengsannya. Polis pun masuk ke dalam dan menahan Mark dan kumpulannya, Got7.

Apabila Mijoo tersedar, dia sudah berada di atas katil di bilik tidurnya. Kemudian dia menoleh ke sebelahnya. Dan mendapati Namjoon sedang tidur di sebelahnya sambil memegang tangannya. "Oppa, gomawo." Kata Mijoo. Kemudian Namjoon terjaga. "M-Mijoo-ssi!!" Teriak Namjoon. "Makcik, Mijoo dah sedar!!"
Ibu Mijoo yang sedang memasak di dapur menghentikan urusannya dan berlari menuju ke bilik tidur Mijoo. "Mijoo sayang, nasib baik kamu okey..." kata Ibunya sambil menangis. "Mama.." Mijoo turut menangis.
Kemudian Mijoo memeluk Namjoon dengan erat dan berkata, "Oppa, sebenarnya, saya cintakan oppa! Tapi saya takut nak luahkan!" Mijoo berkata dan menangis lebih kuat. Namjoon membalas pelukannya. "Sebenarnya Mijoo-ssi, saya pun cintakan awak sejak pertama kali berjumpa." Terang Namjoon.

"Oh, ya, Mijoo. Nasib baik diorang tak buat apa-apa kat awak tadi." Kata Namjoon. Ibu Mijoo mengangguk dan berkata, "Nasib baik, anak mama yang cantik dan bertuah ni, ada bodyguard. Namjoon, makcik nak ucap terima kasih sangat-sangat kat kamu. Sebab kamulah anak makcik selamat." Kemudian Namjoon membalas, "Takde apalah, makcik, lagi pun, saya risaukan Mijoo lebih dari diri saya sendiri. Makcik, kalau boleh, saya, nak, kahwin dengan Mijoo." Mijoo dan ibunya terkejut. "Sudah tentulah, makcik merestui perkahwinan kamu berdua nanti. Tapi, parents kamu dah ke, Namjoon." Kata ibu Mijoo. Mijoo blushing secara tiba-tiba.

"Eh, blushing pulak, Jagiya ni. Dah, parents saya sebenarnya memang dah merestui." Kata Namjoon sambil memegang pipi Mijoo. Kemudian ibunya keluar dari bilik Mijoo. "Mama nak sambung masak jap, ya. Korang bincanglah pasal wedding korang." Kata ibu Mijoo lalu menuju ke dapur untuk memasak. "Oppa, sini jap." Pinta Mijoo. Namjoon mendekatkan mukanya dengan Mijoo. "Ada apa, Jagi?" Kemudian Mijoo mencium pipinya. Namjoon terkejut dengan tindakan Mijoo tadi. Lantas dia memeluk Mijoo dengan erat. "Jom, bincang pasal wedding tu." Mijoo membalas pelukannya dan berkata, "Nae, oppa! Sarangaeyeo."

Kemudian mereka pun berbincang...

End

*Comment please.. Lepas ni Jin ngan Baby Soul pulak. Hope u like it! Muahh..

BTS X LovelyzWhere stories live. Discover now