Sugae (Suga & Jiae)

298 15 0
                                    

Di dalam sebuah kelab malam, terdapat seorang lelaki yang sedang mabuk. Dia putus cinta. Disebabkan itulah, dia ingin menghilangkan rasa sedihnya dengan minum banyak arak.
"Suga, cukuplah tu... Awak dah mabuk sangat dah ni. Jomlah balik." Kata Jiae, kawan baiknya yang sentiasa bersamanya. "Tak bolehlah Jiae.. *sedu* Ke-kenapa dia buat..*sedu* aku camtu..*sedu*." Kata Suga yang masih dalam keadaan mabuk. Momo(Twice), adalah nama teman wanita Suga. Dia sangat jahat. Dia mempermainkan hati Suga yang tergoda dengan godaannya. Tanpa berkata apa-apa, Jiae lantas menarik tangan Suga keluar dari kelab malam itu. "Hoi!*sedu* Aku tak habis minum lagilah!*sedu*"
"Dahlah tu! Awak ni dah mabuk teruk sangatlah!! Min Yoon Gi! Lupakan jelah si Momo tu! Saya dah bagitau banyak kali kat awak dia tu jahat! Kaki goda orang! Awak yang tak nak dengar!" Jerit Jiae. Dia sudah tak tahan dengan perangai Suga. Sebenarnya, dia sukakan Suga tapi tak sempat nak luahkan sebab Momo dah goda dia kat depan mata Jiae sendiri. Kemudian dia dapat khabar angin yang Suga dan Momo tu dah kapel. So, dia sedih sangat-sangat. Dia selalu menangis sebelum tidur.

Flashback
Kat sekolah

Suga berjalan bersama Jiae ke kantin sebelum nak pergi date dengan Momo. Tiba-tiba mereka terdengar, "Momo, saya sukakan awak, tapi, kalau awak tak terima saya pun takpe. Saya tau, awak suka Suga, kan?" Tanya seorang lelaki bernama Sungyeol. "Suga, taklah, saya gurau je dengan dia. Tapi dia dah terima, nak buat camne, kan? Saya terima awak. Suga tu, dahlah pendek, saya suka lelaki yang tinggi cam awak." Balas Momo selamba. "Er, Suga, awak jangan kisah lah. Jom pergi makan dulu." Ajak Jiae. Suga mengacak rambutnya. "Jomlah Jiae. Mungkin benda ni akan berubah lepas saya makan." Balas Suga dengan suara yang sedih.

Waktu balik
6:56 petang

Kring!!! Bunyi loceng menandakan semua pelajar boleh pulang ke rumah. Suga berjalan kaki untuk keluar dari sekolah bersama Jiae, tiba-tiba kawan baik Momo, Sana datang ke arah mereka berdua bersama Momo. "Oi, Suga! Aku sebenarnya, tak suka pun dengan kau. Aku main-main je waktu tu, kau dah percaya? Lembab! Oklah. Bye, losers." Kata Momo selamba. "Momo, tu-" Jiae tak sempat nak habiskan kata-katanya apabila Suga menarik tangannya menuju ke kelab malam.

End of flashback

"Jiae, apa salah saya? Saya tak sempurna ke?" Tanya Suga lalu terduduk di hadapan Jiae sambil menangis. "Suga, semua orang tak sempurna. Dahlah, jom saya temankan awak balik." Kata Jiae sambil melutut di depan Suga. Suga hanya mengangguk dan berjalan bersama Jiae menuju ke rumahnya.

Setibanya di depan rumah Suga

"Jiae, sa-saya dah se-sedar. Sebenarnya, saya sukakan awak Yoo Ji Ae!" Kata Suga lalu menolak Jiae ke dinding di tepi jalan. Jiae tidak boleh bergerak ke mana-mana. Kerana Suga meletakkan kedua-dua tangannya di tepi kepala Jiae. "A-" belum sempat Jiae mengahabiskan ayatnya, Suga mencium mulut Jiae passionately. Jiae membalas ciumannya itu. Selepas beberapa minit, Suga melepaskan ciumannya dan berkata dengan gagap, "Ma-maaf, Jiae. Saya tak tahan. Lagipun baru saya sedar, terima kasih kerana menjadi kawan saya yang sangat rapat. Walaupun saya dalam keadaan yang susah. Jiae, boleh tak, awak jadi bidadari hidup saya, selamanya?" Jiae mengangguk sambil tersenyum. Suga lantas memeluknya. Jiae membalas pelukannya dan berkata, "Em, oppa, saya nak balik. Nanti mama saya risau pulak."
"Tak payah baliklah malam ni, jom." Kata Suga lalu menarik tangan Jiae supaya dia masuk ke dalam rumah Suga. 

"Helo, Pn. Yoo. Ni saya, Suga. Boleh tak saya nak pinjam Jiae malam ni?" Tanya Suga kepada Pn. Yoo melalui telefonnya. "Terima kasih, Pn. Yoo!" Kata Suga dengan riang. "Oppa, apa awak cakap kat mama saya?! Awak nak buat apa kat saya??" Tanya Jiae. "Takpelah Jiae, lagipun kita akan bersama juga nanti. Jom." Balas Suga lalu menarik tangan Jiae masuk ke biliknya. Jiae hanya membiarkannya kerana dia faham akan kata-katanya tadi. Muka Jiae menjadi merah padam.

Di bilik Suga

Jiae duduk di atas katil Suga. Suga menolaknya dan Jiae terbaring di situ. Kini, Suga berada betul-betul di atas Jiae. Jiae yang terkejut dengan tindakan Suga itu menolak Suga. Apakan daya, Suga sangat kuat. Jiae pun membiarkan saja. "Jagiya~ I love you~" kata Suga. "Oppa, saranghae~" balas Jiae lalu memeluk Suga dengan erat. Suga memeluknya semula kemudian mencium pipi Jiae yang tembam.

*End

BTS X LovelyzWhere stories live. Discover now