Jinsoul (Jin&Baby Soul)

198 10 0
                                    

"Soojung, turun makan cepat! Kamu nak pergi office kan nanti, cepat sket! Nanti lama, Seokjin tunggu kamu!!" Jerit Pn. Lee(ibu Baby Soul). Lee Soo Jung, seorang gadis berusia 23 tahun dan masih tidak berkahwin. Dia bersahabat baik dengan Kim Seok Jin, rakannya sejak sekolah rendah (Lama tu, jadi kawan. Hmm...).

Soojung segera menyahut panggilan ibunya tadi, "Nae, mama! Kejap, tak pakai makeup lagi!"
"Ala, nanti-nantilah, makeup tu. Kamu tu cantik walaupun tak makeup. Dah, turun cepat!" Jerit ibunya lagi. Tiba-tiba, terdengar bunyi kereta berhenti di depan rumah mereka. Pin! Pin! Pn. Lee pun membuka pintu rumahnya. "Soojung, kamu tak sempat nak sarapan rasanya. Jin dah sampai. Tulah, lama sangat bersiap. Nah, pergi cepat." Kata Pn. Lee sambil menghulurkan sandwich sardin kepada Baby Soul yang baru turun dari tingkat atas. "Baiklah, mama. Pergi dulu." Balas Baby Soul lalu mencium pipi ibunya sebelum berjalan menuju ke kereta Jin.

Apabila Baby Soul sudah masuk ke dalam kereta, tiba-tiba Jin menurunkan tingkap tempat duduknya dan berkata, "Makcik, saya nak ajak Soojung keluar dengan saya tau nanti! Saya nak ajak dia jalan-jalan!"
"Ok, tapi jangan lama sangat! Bahayalah, kamu tu, Byuntae! Haha. Takdelah. Pinjam jelah dia, sepanjang malam pun takpe. Haha!" Jerit Pn. Lee kepada Jin. Mereka pun bertolak ke office.

Dalam perjalanan menuju ke office, tiba-tiba Baby Soul memukul lengan Jin pelan-pelan. "Ish, sakitlah! Awak ni kenapa? Awww..." Kata Jin sambil membuat muka merajuknya yang comel.(masa tu traffic light merah,ye! Hehe) "Comel sangatlah tu! Awak nak bawak saya pergi mana balik office nanti hah! Baik aw-" kata-katanya terhenti apabila Jin mendekatkan mukanya dengan muka Baby Soul. Jarak muka mereka hanya 5cm. "Tau pun senyap macam mana. Heh!" Jin tersenyum nakal dan mencubit pipi Baby Soul yang merah. Baby Soul terus  memandang side mirror kereta Jin. "C-cepatlah jalan! Mengelamun je tau."
"Belum boleh jalan lagi.. Awak nak saya kena saman ke?" Kemudian lampu merah bertukar hijau. Jin pun memandu dengan cermat. Sebenarnya, Jin menyukai Baby Soul sejak sekolah menengah. Dia merancang nak confess kat dia masa balik office nanti.

Setibanya mereka di office

Jam sudah menunjukkan pukul 8:16 pagi. "Huh, nasib baik sempat. Lain kali, Baby jangan lama-lama sangat tau bersiap. Takyah makeup pun dah cantik." Kata Jin selamba. "Baby, sedap je dia panggil aku baby?! Ugh, menyampah, byuntae boy!" Bisik Baby Soul dalam hati. "Dahlah, saya pergi tempat kerja saya dulu. Annyeong." Kata Baby Soul dengan nada suara yang sedih.

Habis kerja
5:00 petang

Baby Soul menjejakkan kakinya ke luar. "Mana Jin ni..? Dia yang ajak aku balik ngan dia, asal dia yang takde?"
"Baby, lama tunggu? Sorry saya lambat." Kata Jin dibelakang Baby Soul sambil memegang sejambak bunga ros. "Awak-" Baby Soul tak sempat menghabiskan kata-katanya apabila ternampak Jin dibelakangnya sambil memegang sejambak bunga ros. Bunga kesukaan Baby Soul. "A-apa semua ni?" Tanya Baby Soul dengan perasaan bercampur baur. Teruja dan gementar. "Ehem, sebenarnya, saya dah lama, simpan perasaan kat a-awak. Saya harap, awak sudi, terima saya sebagai teman jiwa awak." Kata Jin sambil menghulurkan bunga ros itu dan diatasnya terdapat sekotak tempat letak cincin. Air mata Baby Soul mengalir dengan deras selepas mendengar confession dari Jin. Temannya yang sentiasa berada di sisinya. Jin mengambil sapu tangannya dan mengelap air mata Baby Soul yang semakin deras menuruni pipinya yang mulus itu.

"Is that means, yes?" Baby Soul mengangguk. Jin memeluknya dan Baby Soul membalas pelukannya. Jin menjemput Baby Soul untuk masuk ke dalam kereta. Jin membawa Baby Soul ke suatu tempat. "Amusement park?" Tanya Baby Soul. "Yup, saya tau awak teringin pergi sini tapi takde siapa nak hantar, kan? Sekarang saya ada." Jin menarik tangan Baby Soul menuju ke roda ferris. "Awak ingat tak, pagi tadi mak awak cakap apa?" Tanya Jin secara tiba-tiba kepada Baby Soul. "Apa? Saya tak ingatlah.."
"Aloo, janganlah buat aegyo. Aegyo awak membunuh saya. Comel!" Kata Jin lalu mencubit pipi Baby Soul. Lalu dia menyambung, "Kan mak awak cakap, saya boleh pinjam awak sepanjang malam pun takpe, kan? Jadi, lepas ni, saya nak bawak awak ke satu tempat. Tempat tu, kita akan buat projek. Faham, baby?" Jelas Jin. Baby Soul hanya membuat muka blur nya. "What do you mean?"
"Maknanya, kita akan buat tu... Faham-faham jelah, awak dah dewasa, takkan tak tau lagi kot..?" Kata Jin sambil tersenyum nakal. Muka Baby Soul menjadi merah padam. Dia sudah faham apa yang dimaksudkan Jin tadi. "Saya dah call mak awak tadi, dia kata buat elok-elok." Sambung Jin. Kemudian dia yang perasan Baby Soul asyik tunduk ke bawah lantas mengangkat muka Baby Soul dan mencium mulutnya. "Dah, jom main dulu, malam nanti kita enjoy pulak ye, Baby."
"N-nae, Oppa. Saranghae!" Balas Baby Soul. Kemudian mereka hidup bahagia selamanya...

Tamat

*Hai, komen la sket. Hehe. Sori lambat update. Xde idea. Thanks sudi baca! :)

BTS X LovelyzWhere stories live. Discover now