Chapter 6

1.4K 54 1
                                    

Louis pov

Het is alweer maandag..
Ik sta bij mijn kluisje en stop mijn boeken erin.
"Yo Louis."
Ik draai me om en daar staat Liam.
"Jezus je liet me schrikken bro."
"Hah. Eh wat heb jij zo eigenlijk ?"
"Frans, jij ?"
"Duits."
Ik ben blij dat ik de meeste vakken met Liam heb..
"Vanmiddag gym ugh."
"Ik ook. Lou het komt goed. Heb je 2e uur natuurkunde ?"
"Nee scheikunde."
"Oh ai, ik zie je in de pauze, bye."
"Bye."
Liam loopt naar zijn lokaal waar hij les heeft en ik wacht totdat ik Zayn zie.
"Hey Zayn !" Roep ik door de gangen van mijn school.
"Yo, heb je ook Frans?"
"Jep."
"Mooizo."
Zayn en ik lopen de gangen door.. Zayn zoals gewoonlijk plaagt een paar eerste jaars.
"Stop er is een keer mee Zayn."
"Dat jij er mee gestopt bent, betekent niet dat ik dat ga doen. Louis je bent zo anders geworden.. Veel rustiger."
"Irriteert je dat dan ?" Zucht ik.
"Nee maar waarom ?"
Ik negeer Zayn en loop het lokaal in waar we les hebben.
Ik neem plaats links achterin bij het raam.
Holy fuck Zayn gaat naast Harry zitten.
Waarom laat hij me nou alleen..
Ik kijk uit het raam hoe een paar derde jaars grappen uithalen en zeker spijbelen. Wel grappig eigenlijk....

Harry pov

Waarom komt Zayn nou weer naast mij zitten..
Ik wilde net naast Louis gaan zitten.. vragen waarom hij nu ineens wel reageerde op app.
Ik draai mijn hoofd een kwartslag om en ik zie dat Louis uit het raam staart. Een klein glimlachje verschijnt op zijn gezicht.
Hij is zo schattig.. Zijn haar zit zo leuk.
Wanneer Louis zich omdraait en mijn kant op kijkt, kijk ik weg.
Ja ik ben verliefd... op Louis.. en ja ik ben gay.
"Louis ?"
"Louis !"
Iedereen kijkt Louis zijn kant op.
Dit is zo schattig.. Hij zit zo erg in gedachten dat hij niks door heeft.
"Louis !!!"
Mijn docent loopt Louis' kant op en slaat hem zachtjes op zijn rug.
Ik zie hoe Louis schrikt. Zo cute.
Het lijkt wel alsof hij moet huilen.. alsof er iets ergs is gebeurt..
"Huh ? Sorry." Verontschuldigd Louis zichzelf.
"De volgende keer ga je maar weg."
Louis knikt verlegen en pakt zijn boeken erbij..

-

Louis pov

Het is alweer pauze. Straks heb ik gym.. ik haat dat zo erg.
Liam en ik zijn zoals altijd al in de kleedkamer van de gymzaal te vinden. Hier is het tenminste rustig.
"Louis , gaat het ?"
"Ja." Zeg ik zuchtend.
"Je lult."
Liam komt naast me zitten en wrijft over mijn rug heen.
"Liam ik weet gewoon niet of ik verliefd ben. En ik haat hem ik zweer."
"Je denkt constant aan hem en praat er de hele tijd over.. You're in love bae."
"Nee maar hij is zo anders. Ik kan niet verliefd op hem zijn."
Ik pak mijn telefoon erbij.
Logisch dat Harry me heeft geskipt.
Ik sta op en kleed me alvast om.
"We gaan basketballen, he."
"Geen zin in." Zucht ik.
Zodra de bel gaat, lopen Liam en ik de gymzaal in. Liam zit op basketbal. Hij is er zo goed in.
Ik zat op voetbal maar ben er af gegaan omdat mama en ik gingen verhuizen.
Liam pakt een basketbal en slooft zich als gewoonlijk uit.
Wat een drol.
Ik ga zuchtend zitten op 1 van de houten bankjes.
~
Iedereen zit al aan het basketballen.. De jongen met bruin haar en groene ogen niet.
Ik draai mijn hoofd een kwartslag om.
Holy shit.. waarom zit hij nou precies 2 meter van mij vandaan. Ik voel een bonkend geluid in mijn buik, keel en hoofd.
Ik draai mijn hoofd weer terug en hoor hoe zachtjes Harry dichterbij komt zitten.
"Hey." Zegt Harry.
Ik durf niks te zeggen.. waarom ben ik zo'n grote lul. Het lijkt wel alsof er een ijspegel in mijn keel vast zit.
"Oké weetje.. laat maar.. ik wilde gewoon vrienden worden, je lijkt me een leuke gast maar niet dus. Dag Tomlinson." Dat zijn de woorden.. , zinnen die Harry zegt wanneer hij boos opstaat.
Ik hoor dat hij nog wat scheldwoorden mompelt. Waarom ben ik nou zo'n eikel !!!
Ik voel mijn ogen prikken. Niet huilen.. Niet nu.. Dat kan echt niet.
Zodra er een paar tranen over mijn wangen rollen, ren ik de kleedkamer in.
Ik pak mijn spullen en loop de kleedkamer uit.
Ja ik hou mijn gym kleren aan..
fuck deze shit... Ik ren het schoolgebouw uit en stap op mijn fiets... op weg naar huis..
Dan word mama maar boos . Wat kan mij het schelen. Niemand geeft toch om mij..

-----

Arme Louis..

Het zijn rond de 800 worden dus publiceer ik straks nog een deel :) xo

rendezvous ~ Larry Stylinson (part 1 & Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu