i love you but.. i dont know (part 2)

499 14 0
                                    

di banglonya 'kris sampai bila kita kena jadi vampire ?' tanya chanyeol ' aku penatlah asyik kena tinggalkan kajok aku ' tambah chanyeol lagi ' sampai kita jumpa cinta sejati kita 'jawab kris ' jujur an aku dah penat jadi vampire ' balas chanyeol 'aku pun 'balas kris ' agak agak bila kita akan jumpa?' tanya chanyeol ' aku pun tak tahu ' jawab kris ' kau tak ada suka siapa siapa ke dekat dalam sekolah tu ?' tanya chanyeol , kris terkejut ' hm iu ?' balas kris dengan perasaan sangat malu ' hah ?!*terkejut* hahaha*gelak* ' 'kau dah kenapa?-.-' tanya kris ' haihh tadi tanya aku , alu jawab kau gelak pulak . apalah masalah kau ni ' marah kris ' hahaha bukan apa , tak sangka pulak kau suka iu tu ' jawab chanyeol ' mwo ?wae?' tanya kris ' yela , iu tu macam suka kau je tapi kau tak layan pun ' jelas chanyeol ' habistu kau ? yoona tu ? eleyh ' balas kris ' okay aku mengaku aku memang suka yoona tapi dia tak suka aku ' jelas chanyeol ' dia ada cakap ke dia tak suka kau ? tak ada kan ' tanya kris ' memang la tak , tapi .. ' ' tapi apa lagi dia suka kau lah tu ' nyampuk kris ' huh ! eh kau ! habistu kau iu suka kau kau buat apa ? ' tanya chanyeol ' kalau betul lah dia suka aku kan aku rasa aku takkan dengan dia kot ' jawab kris ' wae?' tanya chanyeol lagi ' sebab kalau kita tetap akan jadi vampire macam mana ? mesti kena break juga kan , so aku taknak lah dia ingat aku bagi harapan palsu dekat dia ' jelas kris ' ooooooo ' balas chanyeol ' tulah pikir lebih dalm dulu , baru lah boleh couple couple ni *tumbuk bahu chanyeol*' perli kris ' yaa ! sakitlah *pegang bahu*' . kris pun menaiki tangga untuk ke biliknya . ' kris , chanyeol ' panggil gary , langkah kris terhenti ' wae hyeong ?' tanya chanyeol . kris pun turun dan bertanya ' wae ?' tanya kris 'nah *bagi darah* minum lah nanti sakit pulak kalau tak minum ni ' jawab gary ' huh ?!' terkejut chanyeol 'darah apa ni ?' tanya kris ' darah cik lang ' jawab gary . ' huh ?! taknak lah nanti jadi langsuir pulak ' bantah kris ' yaa pabo ! darah haiwan lah ' kata gary ' lah -.-" ' . keesokkannya , kris dan chanyeol ke sekolah . mereka terus masuk ke dalam kelas sementara hakseang lain tiada di dalam kelas . iu dan yoona pun masuk ke dalam kelas , chanyeol dan kris pun tengok sama sendiri ' mwo ?' tanya kris sambil senyum ' anio ' jawab chanyeol sambil senyum sinis ' sudahlah *tepuk bahu chanyeol*' kata kris ' hai guys ' tegur iu dan yoona ' hai ' jawab kris dan chanyeol lalu terus keluar dari kelas ' yaa , wae ?'tanya chanyeol memegang bahu kris ' aku takut kalau aku terlalu suka kan iu dan tak boleh lupakan dia je ' jawab kris 'aku pun tapi apa kata kita berkawan dengan diorang 'ajak chanyeol 'aku ... entahlah ' jawab kris . mereka pun masuk ke kelas semula dan melihat iu dan yoona yang sedang tenung mereka ' aku tak tau nak cakap apa lagi ' kata kris ' wae ? ' tanya chanyeol ' diorang asyik tenung kita je dari tadi ' jawab kris . ' annyeong ,, saya ada pengumuman sedikit pada hari ini . saya akan mengambil 2 hakseang namja 2 hakseang yeoja untuk menyertai kelab menyanyi dan belakon dan hakseang nya ialah kris chanyeol iu dan yoona . kamu berempat habis kelas jumpa saya ' kata mrs. minAh .habis sahaja kelas mereka semua pergi berjumpa mrs. minAh di bilik Seonsaengim 'annyeong' hormat iu yoona kris dan chanyeol ' annyeong , ok guys . kamu berdua chanyeol dan yoona masuk kelab lakonan kamu berdua pula kris dan iu masuk kelab nyanyian ' jelas mrs.minAh ' mwo ?!' terkejut kris dan chanyeol ' wae kris chanyeol ?'tanya mrs.minAh ' anio ' jawab kris sambil melihat iu yang sedang melihatnya . apabila iu dab yoona sudah keluar dari bilik itu lalu kris berkata 'mrs . hrmm *ragu ragu*' ' wae yo? ' tanya mrs.minAh ' saya tak pandai menyanyi ' kata kris ' saya pun tak pandai belakon ' tambah chanyeol ' kami semua akan tolong awak ye ' kata mrs.minAh ' tapi suara saya tak sedap ' tambah kris lagi ' kami akan latih awak ' kata mrs.minAh ' ke awak ada masalah dengan iu dan yoona ?' tanya mrs .minAh 'anioo !' jawab kris dan chanyeol dan terus keluar dari bilik itu. dalam perjalanan ke kelas ' kris ' panggil chanyeol ' nea' jawab kris ' kau ok ? ' tanya chanyeol ' ok la , wae ?' balas kris ' yela , muka kau moyok je dari tadi , kau tak suka ke ?' tanya chanyeol lagi ' aku pun tak tau , aku suka sebab ada iu aku tak suka sebab aku takut aku jadi tergila gilakan dia ' jelas kris ' kau ni , aku yakin iu cinta sejati kau *tepuk bahu kris* ' balas chanyeol . kris berhenti dan melihat chanyeol lalu chanyeol berjalan lebih laju untuk ke kelas . sampai sahaja didalam kelas semua hakseang tengok mereka ' apa kena ngan diorang ni ?'bisik chanyeol '*mengeluh* aku tak tau ' jawab kris . ' yaa ! *pukul bahu kris* bestlah dapat masuk kelab nyanyian ' kata kimjong ' hrm ' jawab kris sambil memegang bahunya ' kris ah kau ngan iu ? ' tanya kimjong ' ha , mana kau tau?' tanya kris ' aku dengar iu cakap kat yoona tadi ' jawab kimjong ' ooo *tengok iu* dia ada bagi tau sapa sapa lagi ke ?' tanya kris sambil tengok iu , iu salah tingkah kerana terdengar katakata kris 'ermm entah ' jawab kimjong dan terus pergi dari situ 'kris *bisik* aku rasa iu dengar dan dia perasan yabg kau tengok dia' kata chanyeol ' aku memang sengaja nak suruh dia dengar pun ' balas kris sambil senyum .

My Vampire Where stories live. Discover now